975 899 läst · 9 977 svar
976k läst
10,0k svar
GAAAAHHHH!!!
Renoverare
· Uppsala
· 1 815 inlägg
5000kr för att byta bakrutan på en V70 är ju en väldigt bra timpeng. Om vi räknar att limmet på Volvo kostar 1000kr det är väldigt dyrt för limmet. Så blir det ändå 4000kr i arbetskostnad. Om det är ett laminerat glas så tar det lite längre tid att ta bort men man slipper städa. 2 timmars arbete max och då har man gott om tid.Höghus skrev:
Vad har dom riktigt för timkostnad på Volvoverkstäder?
Vet inte vad Volvo tar men en Mercedesverkstad i en småort tog +2200/h för några år sedan. En japansk återförsäljare där tar nu ca 1300/h för verkstadsjobb.N Niq skrev:5000kr för att byta bakrutan på en V70 är ju en väldigt bra timpeng. Om vi räknar att limmet på Volvo kostar 1000kr det är väldigt dyrt för limmet. Så blir det ändå 4000kr i arbetskostnad. Om det är ett laminerat glas så tar det lite längre tid att ta bort men man slipper städa. 2 timmars arbete max och då har man gott om tid.
Vad har dom riktigt för timkostnad på Volvoverkstäder?
/Höghus
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 279 inlägg
Förra vintern hade vi ett intermittent fel på backlyset på vår Ford S-max. Hittade ingen lösning då men sen funkade det igen efter ett tag.
Nu bestämde sig bagageluckan för att inte gå att öppna, det lagade också sig själv efter ett tag men när bilen varnade för att luckan var öppen varje gång jag tryckte på bromsen tröttnade jag.
Efter lite meck att få upp luckan hittade jag den här roliga härvan mellan luckan och karossen.
En kabel var helt av och sen var det ytterligare minst 6 st som var spruckna. Blev lite skarvningar där men nu funkar det igen!
Nu bestämde sig bagageluckan för att inte gå att öppna, det lagade också sig själv efter ett tag men när bilen varnade för att luckan var öppen varje gång jag tryckte på bromsen tröttnade jag.
Efter lite meck att få upp luckan hittade jag den här roliga härvan mellan luckan och karossen.
En kabel var helt av och sen var det ytterligare minst 6 st som var spruckna. Blev lite skarvningar där men nu funkar det igen!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I en sann anda av jämlikhetssträvande hänvisar jag till systertråden:UlrikaSpg skrev:
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Jag hade en bil med Lucassystem en gång.mexitegel skrev:
Det gick plötsligt inte att stänga av motorn på den — fast man vridit tillbaka och tagit ur nyckeln.
Felet visade sig vara glapp i kontakten till varningsblinkersen.
Det känns som en tanke att Lucas logotyp faktiskt avbildar en avsliten/glappande kabel…