F Fluxor skrev:
Det där fixar du med lite gasol :)
Med tanke på hur torrt det är så undviker jag all form av öppen låga eller gnistbildning.

• Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Med tanke på hur torrt det är så undviker jag all form av öppen låga eller gnistbildning.
Behövs nödvändigtvis inte göras utomhus ;)

wildeside
tensiden tensiden skrev:
Jag äger en vattenslang så det är inga problem!

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Höghus Höghus skrev:
Kamera? Nej, det är bakrutan. 8kkr för bara rutan som reservdel. Hysteriska priser.

/Höghus
En begagnad på Bildelsbasen kostar kanske ett eller två tusen. Håller tummarna för att du hittar en vettig glasmästare.

Höghus Höghus skrev:
Kamera? Nej, det är bakrutan. 8kkr för bara rutan som reservdel. Hysteriska priser.

/Höghus
5000kr för att byta bakrutan på en V70 är ju en väldigt bra timpeng. Om vi räknar att limmet på Volvo kostar 1000kr det är väldigt dyrt för limmet. Så blir det ändå 4000kr i arbetskostnad. Om det är ett laminerat glas så tar det lite längre tid att ta bort men man slipper städa. 2 timmars arbete max och då har man gott om tid.

Vad har dom riktigt för timkostnad på Volvoverkstäder?

N Niq skrev:
5000kr för att byta bakrutan på en V70 är ju en väldigt bra timpeng. Om vi räknar att limmet på Volvo kostar 1000kr det är väldigt dyrt för limmet. Så blir det ändå 4000kr i arbetskostnad. Om det är ett laminerat glas så tar det lite längre tid att ta bort men man slipper städa. 2 timmars arbete max och då har man gott om tid.

Vad har dom riktigt för timkostnad på Volvoverkstäder?
Vet inte vad Volvo tar men en Mercedesverkstad i en småort tog +2200/h för några år sedan. En japansk återförsäljare där tar nu ca 1300/h för verkstadsjobb.

/Höghus

4774
kashieda kashieda skrev:
Gaaaaahhhh för att ha tappat bort kortet.

Hade det senast (vad jag vet) i en affär i måndags.
Stackare ♥️

4774
F Fluxor skrev:
Det där fixar du med lite gasol :)
Om det vore så väl ;)

WAAAAAAAAGH!
Plastflaska upp-och-ned över smör på spis, smält kaos, köksolycka, bakgrund med kakel och kastruller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Förra vintern hade vi ett intermittent fel på backlyset på vår Ford S-max. Hittade ingen lösning då men sen funkade det igen efter ett tag.
Nu bestämde sig bagageluckan för att inte gå att öppna, det lagade också sig själv efter ett tag men när bilen varnade för att luckan var öppen varje gång jag tryckte på bromsen tröttnade jag.
Efter lite meck att få upp luckan hittade jag den här roliga härvan mellan luckan och karossen.
En kabel var helt av och sen var det ytterligare minst 6 st som var spruckna. Blev lite skarvningar där men nu funkar det igen!
Bunt av färgade kablar som är exponerade, skada på fordonets elektrisk system, öppen bilkaross.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Ledsen
4774 och 9 till
  • Laddar…
Det ser väldesignat ut...

• Haha
Maria T
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
Det ser väldesignat ut...
Nej, det är ganska vanligt på s-Max och mondeo med det här felet. Kablarna böjs konstant i en gummibälg mellan lucka och kaross och orsakar kabelbrott.

Ändå är det ju inte elsystem från Lucas längre, han som uppfann mörkret :D

• Gilla
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
TheImprovisor UlrikaSpg skrev:
Det inte förrän pungen är längre än k**ken gubbarna förstår att dom är gamla.
I en sann anda av jämlikhetssträvande hänvisar jag till systertråden:

mexitegel mexitegel skrev:
Ändå är det ju inte elsystem från Lucas längre, han som uppfann mörkret :D
Jag hade en bil med Lucassystem en gång.
Det gick plötsligt inte att stänga av motorn på den — fast man vridit tillbaka och tagit ur nyckeln.
Felet visade sig vara glapp i kontakten till varningsblinkersen.
Det känns som en tanke att Lucas logotyp faktiskt avbildar en avsliten/glappande kabel…
Grön rektangulär skylt med vitt namn "Lucas" och vit pil.

• Haha
  • Älska
  • Wow
saiter och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.