1 027 339 läst · 10 500 svar
1027k läst
10,5k svar
GAAAAHHHH!!!
Sollentuna energi (tyvärr har jag inte dom) har fattat hur ska hanteras.S sunqan skrev:
Avgift för effekten tas bara ut helgfria vardagar klockan 7-19. Effektavgiften beräknas i snitt på de tre högsta effekttimmarna under vardagar, per månad. Det betyder att du själv har möjlighet att påverka hur stor den blir. Ju färre effektslukande apparater du använder vardagar klockan 7-19, desto lägre blir din effektavgift. Till exempel: Om du av misstag laddar din elbil med full effekt från kl. 11 till kl. 14 en vardag så blir det troligtvis dessa timmar som effektavgiften beräknas på.
Under helger och röda dagar räknas inte toppar alls.
https://www.seom.se/el/elnat/priser-och-villkor/
Ja, en hemsk åkomma. Har ett knappt dussin randsydda engelska skor. Mest Church men enstaka av andra märken. Använda tyvärr alldeles för sällan. GAAAAHHHH!!!S Styrman_jansson skrev:Hej jag heter Robert och jag har den lite mer allvarligare varianten;
[bild]
Favoriterna just nu är nog galway-kängorna från Yanko(längst bak till vänster), captoe oxfordsen från Meermin( andra från höger på nedersta raden) och såklart mina gamla trotjänare semi-brouges från Herrings Shoes (längst ner till vänster).
De svarta Loake Buckingham brougesen längst bak till höger kommer nog säljas av, är inte helt överens med mina fötter.
Något mer som snöar in på randsydda kvalitétsskor?
@AndersMalmgren tex?S Styrman_jansson skrev:Hej jag heter Robert och jag har den lite mer allvarligare varianten;
[bild]
Favoriterna just nu är nog galway-kängorna från Yanko(längst bak till vänster), captoe oxfordsen från Meermin( andra från höger på nedersta raden) och såklart mina gamla trotjänare semi-brouges från Herrings Shoes (längst ner till vänster).
De svarta Loake Buckingham brougesen längst bak till höger kommer nog säljas av, är inte helt överens med mina fötter.
Något mer som snöar in på randsydda kvalitétsskor?
Redigerat:
Renoverare
· Stockholm
· 18 602 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 290 inlägg
Church är fin fina grejor!fatsug skrev:
Jag har hållit mig till de lite enklare instegsmodellerna/märkena. Dyrast jag inköpt är nog Yanko kängorna för knappt 4k. Men det är svårt att motstå ytterligare köp, vilket jäkla hantverk helt enkelt. Och så håller dem år efter år efter år... Drömmen just nu vore ett par Crockett & Jones Aldershot till vintern
Jag använder faktiskt mina ganska flitigt höst, vår och vinter. Noga med rotation så skorna får vila mellan användningarna dock. På sommaren när man är ledig blir det inte så mycket dock.
Covid.
GAAAAHHHH!!!
GAAAAHHHH!!!
GAAAHHHH!
En jäkla mupp försökte nyss stjäla min cykel framför ögonen på mig. Fick spel och skrek som en tokkärring och slet tillbaka cykeln.
Ringde polisen men det var 30 minuter i kö och hade inte tid att vänta.
En jäkla mupp försökte nyss stjäla min cykel framför ögonen på mig. Fick spel och skrek som en tokkärring och slet tillbaka cykeln.
Ringde polisen men det var 30 minuter i kö och hade inte tid att vänta.