S sunqan skrev:
Ingen morot för att få folk att flytta förbrukning till låglasttid alltså.
Sollentuna energi (tyvärr har jag inte dom) har fattat hur ska hanteras.

Avgift för effekten tas bara ut helgfria vardagar klockan 7-19. Effektavgiften beräknas i snitt på de tre högsta effekttimmarna under vardagar, per månad. Det betyder att du själv har möjlighet att påverka hur stor den blir. Ju färre effektslukande apparater du använder vardagar klockan 7-19, desto lägre blir din effektavgift. Till exempel: Om du av misstag laddar din elbil med full effekt från kl. 11 till kl. 14 en vardag så blir det troligtvis dessa timmar som effektavgiften beräknas på.

Under helger och röda dagar räknas inte toppar alls.
https://www.seom.se/el/elnat/priser-och-villkor/

• Gilla
Nötegårdsgubben och 4 till
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Hej jag heter Robert och jag har den lite mer allvarligare varianten;
[bild]

Favoriterna just nu är nog galway-kängorna från Yanko(längst bak till vänster), captoe oxfordsen från Meermin( andra från höger på nedersta raden) och såklart mina gamla trotjänare semi-brouges från Herrings Shoes (längst ner till vänster).

De svarta Loake Buckingham brougesen längst bak till höger kommer nog säljas av, är inte helt överens med mina fötter.

Något mer som snöar in på randsydda kvalitétsskor?
Ja, en hemsk åkomma. Har ett knappt dussin randsydda engelska skor. Mest Church men enstaka av andra märken. Använda tyvärr alldeles för sällan. GAAAAHHHH!!!

S Styrman_jansson skrev:
Hej jag heter Robert och jag har den lite mer allvarligare varianten;
[bild]

Favoriterna just nu är nog galway-kängorna från Yanko(längst bak till vänster), captoe oxfordsen från Meermin( andra från höger på nedersta raden) och såklart mina gamla trotjänare semi-brouges från Herrings Shoes (längst ner till vänster).

De svarta Loake Buckingham brougesen längst bak till höger kommer nog säljas av, är inte helt överens med mina fötter.

Något mer som snöar in på randsydda kvalitétsskor?
@AndersMalmgren tex?

Redigerat:
K Kirre2 skrev:
@AndersMalmgren tex?
Nej det har jag inte snöat in mig på faktiskt :)

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej det har jag inte snöat in mig på faktiskt :)
Nu blir jag förvånad! Kanske dags nu?

• Gilla
  • Haha
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
fatsug fatsug skrev:
Ja, en hemsk åkomma. Har ett knappt dussin randsydda engelska skor. Mest Church men enstaka av andra märken. Använda tyvärr alldeles för sällan. GAAAAHHHH!!!
Church är fin fina grejor!
Jag har hållit mig till de lite enklare instegsmodellerna/märkena. Dyrast jag inköpt är nog Yanko kängorna för knappt 4k. Men det är svårt att motstå ytterligare köp, vilket jäkla hantverk helt enkelt. Och så håller dem år efter år efter år... Drömmen just nu vore ett par Crockett & Jones Aldershot till vintern ;)

Jag använder faktiskt mina ganska flitigt höst, vår och vinter. Noga med rotation så skorna får vila mellan användningarna dock. På sommaren när man är ledig blir det inte så mycket dock.

GAAHHHHHH!!!!!!

Det ska vara GAAAHHHHH i inläggen ;).

GAAHHHHHH!!!!!!

• Haha
Keiller
  • Laddar…
Att det ska vara så förbaskat svårt att få tag i en pelletskamin i Sverige...

• Ledsen
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
GAAAAHHHH!!!
Igår fast i 3timmar bilkö.
Idag 40graders barn
GAAAAHHHH!!!

• Ledsen
Maria T och 2 till
  • Laddar…
E
GAAAAHHHH!!!

Ringhals 4 kommer stå still hela hösten och augustis elräkningen landar på runt 5000:-.

• Gilla
Nyblivenhusägare123 och 1 till
  • Laddar…
Covid.

GAAAAHHHH!!!

• Ledsen
Maria T och 1 till
  • Laddar…
H Hammarfall skrev:
Covid.

GAAAAHHHH!!!
Gaaaahhhh!
Inte Covid här, bara en hemsk mancold. :oops:
Negativt COVID-19 snabbtest liggande på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krya på dig!

FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaahhhh!
Inte Covid här, bara en hemsk mancold. :oops:
[bild]

Krya på dig!
Tack detsamma! Alla mancolds är hemska. Hela familjen och svärmor sjuka. DubbelGAAAAHHHH!!! är att jag skulle börja på nya jobbet i Falun imorgon.

• Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
GAAAAAHHHHH!!!
När man har en maxgräns på att lägga bud och bli överbudad!! GAAAAHH!

• Ledsen
  • Gilla
Hammarfall och 3 till
  • Laddar…
GAAAHHHH!
En jäkla mupp försökte nyss stjäla min cykel framför ögonen på mig. Fick spel och skrek som en tokkärring och slet tillbaka cykeln.
Ringde polisen men det var 30 minuter i kö och hade inte tid att vänta.

• Gilla
  • Wow
  • Arg
  • Ledsen
  • Haha
jonas.o och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.