A
thomas33 thomas33 skrev:
Inte jag heller, men när man passerar 100 fel är det häpnadsväckande och något som byggaren borde sätta sig ned med sina anställda och fundera hur de skall göra för att bli betydligt bättre på att bygga.
Snart får du se dem 107 anmärkning och bedöma det

Jag tror inte en beställare av ett bygge skulle fundera om det är någon skillnad om byggaren presenterade sig som Fuskbyggare eller Felbyggare...

A
F Freddy_kruger skrev:
Det är du som arbetsgivare som är ansvarig! Oavsett vad dina anställda gör...
Du har ju grävt din egen grav genom att inte åtgärda felen, utan istället försöka svartmåla kunden. Men när man läser dina inlägg så förstår man att du inte har kompetensen att åtgärda felen, du förstår inte ens vad som är fel... Nu gräver du graven ännu djupare...

Fuskbyggare eller inte... Men nån bra byggare som man skulle rekommendera är du inte!
För då blir det inte så mycket fel...
Freddy ta det lungt du behöver inte va så upprörd vi diskutera har vi ska inte fajtas
Jag vet att detta är mitt ansvar och kan man bygga ett sånt hus så det det inte så svårt och riva den och bygga om den

A
thomas33 thomas33 skrev:
Jag tror inte en beställare av ett bygge skulle fundera om det är någon skillnad om byggaren presenterade sig som Fuskbyggare eller Felbyggare...
Det sant Thomas
jag har redan sluttat 1.5år sen och behöver inga mer beställer tack o lov

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
A
V Vector skrev:
Då har vi fortfarande det här med vattenfördelaren också som är under all kritik.... fusk eller fel! Jag vill då påstå att alla normala rörmockare vet att så där gör man inte...
Kravet va en så liten så möjligt och diskret så möjligt. Ful och kladdigt håller jag med men fråga rörockare som jobbar med Q&E kommer detta att läcka? Luckan är tät och fins vatten dranering slang kopplat.det inte lådan som håller röret tät det koppling som gör
Fusk programmet har rivet ner vårt lucka innan dem visar den i programmet kan vi fråga dem varför ni visade inte den innan den revs

A Adnanhodhod skrev:
Luckan är tät och fins vatten dranering slang kopplat.det inte lådan som håller röret tät det koppling som gör
Kopplingsutrymmet kan omöjligen vara tätt när det är rent trä på sidorna.
Syftet med det täta skåpet är att skadorna ska minimeras OM det blir ett läckage. Du verkar tro att man inte behöver det om man använder bra kopplingar som är täta? Det bevisar, tycker jag, att du inte vet vad du håller på med.

• Gilla
AndersOhrt och 2 till
  • Laddar…
Jag tror dig, när du säger att en Q&E koppling som monterats rätt aldrig kommer att läcka. Det kommer inte heller ett kopparrör som skarvas med lödning dolt inne i en vägg, men båda är ändå inte godkända!
Regler är regler och dessa måste följas! Kunden kan ha egna idéer, men då måste den ansvariga förklara att det går inte att göra på annat sätt än det som reglerna säger.

• Gilla
dennis_f
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Inte jag heller, men när man passerar 100 fel är det häpnadsväckande och något som byggaren borde sätta sig ned med sina anställda och fundera hur de skall göra för att bli betydligt bättre på att bygga.
Vi hade en helt färsk besiktningsman för ett par hus sedan och han satte fel på varje micro mm fel i målning och på golv, tror vi hade bara 30 punkter på innerdörrar och fönster och då pratar vi målning från fabrik.
Han hade en blå tejp som han satte upp på varje märke och tror det slutade på 300 plus.
Vi har aldrig skrattat så mycket efter att man gick in i huset efter den besiktningen, det var tame fan blå tejpbitar överallt.

• Haha
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
T twoody skrev:
tror vi hade bara 30 punkter på innerdörrar och fönster och då pratar vi målning från fabrik.
Skillnaden är att ni förstod vad som var fel och visste vad ni skulle göra. Adnan tycks inte förstå det.

A Adnanhodhod skrev:
Freddy ta det lungt du behöver inte va så upprörd vi diskutera har vi ska inte fajtas
Jag vet att detta är mitt ansvar och kan man bygga ett sånt hus så det det inte så svårt och riva den och bygga om den
Problemet är ju att du inte tar ansvar...:rolleyes:
Jag är inte upprörd...
Nu grävde du djupare...

thomas33 thomas33 skrev:
Skillnaden är att ni förstod vad som var fel och visste vad ni skulle göra. Adnan tycks inte förstå det.
Ja vill bara att man inte ska stirra sig blind på ett protokoll som kanske inte säger ett smack.
Men det skulle vara intressant och se protokollen från besiktningen.

• Gilla
jonko och 2 till
  • Laddar…
A
F Freddy_kruger skrev:
Problemet är ju att du inte tar ansvar...:rolleyes:
Jag är inte upprörd...
Nu grävde du djupare...
Ok jag gräver vidare

A
T twoody skrev:
Ja vill bara att man inte ska stirra sig blind på ett protokoll som kanske inte säger ett smack.
Men det skulle vara intressant och se protokollen från besiktningen.
Jag ska leta fram den

A
T twoody skrev:
Vi hade en helt färsk besiktningsman för ett par hus sedan och han satte fel på varje micro mm fel i målning och på golv, tror vi hade bara 30 punkter på innerdörrar och fönster och då pratar vi målning från fabrik.
Han hade en blå tejp som han satte upp på varje märke och tror det slutade på 300 plus.
Vi har aldrig skrattat så mycket efter att man gick in i huset efter den besiktningen, det var tame fan blå tejpbitar överallt.
Det va nästa samma där :crysmile:

A
thomas33 thomas33 skrev:
Efter 30 år i branschen med civilingenjör utbildning och hundratal bygg med nöjda kunder förstår jag precise skillnaden

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.