A
thomas33 thomas33 skrev:
Då skulle du byggt en hiss så handikappade fått tillträde till det!
En bostad måste vara försedd med godkänt badrum, sovrum och kök i ingångsplanet!!!
Dem är inte handikappat och om det så detta är ett suterang hus och kan komma in från Altandörr i andravåning
 
A
Krokkodriljo Krokkodriljo skrev:
Här då? Har de tagit bort plattan, skurit av röret och sedan satt tillbaka plattan?

[bild]

Jag kan inte förstå att du fortsätter fråga vad som är fel och prata om bevis. Hela programmet är fullt av bevis och de presenteras för dig här om och om igen. Men du vill inte förstå.
När han inte vet att detta är en Bostikduk PRO eller Vinduk är detta en bevis på deras kunskap?
När dem inte visar er hur brunmanchet monterat när dem rev golvet är detta bevis på fel!!
När dem inte visa hur andra rör i badrumet är och rör Manchetter när dem rev badrumet är det bevis hur sant det dem säger.
Ärligt talat värför visad dem ingenting av deras anklagelsens i badrummet när dem rev den för att alla se hur fuskbygge jag har gjort.
Jag skulle algrig vara har om jag har fuskat
Att ni tror på programmet det är er sak jag bara förklara min version
 
Nu börjar jag förstå dig!
Du tar genvägar och sen beslutar dig för att det är helt rätt och alla andra har fel.
Nej de är inte handikappade, men kan bli eller någon annan som köper huset kan vara det.
Därför skall dörrar, toaletter och mycket mer redan vara handikappanpassat i ett nybyggt hus och den regeln har funnits så länge du byggt.
 
  • Gilla
  • Älska
Dowser4711 och 4 till
  • Laddar…
A
thomas33 thomas33 skrev:
Nu börjar jag förstå dig!
Du tar genvägar och sen beslutar dig för att det är helt rätt och alla andra har fel.
Nej de är inte handikappade, men kan bli eller någon annan som köper huset kan vara det.
Därför skall dörrar, toaletter och mycket mer redan vara handikappanpassat i ett nybyggt hus och den regeln har funnits så länge du byggt.
Tvivla inte på det du säger men vi pratar om en kort period och den ägare tills besiktninganmärkning är åtgärdat,
 
A Adnanhodhod skrev:
Tvivla inte på det du säger men vi pratar om en kort period och den ägare tills besiktninganmärkning är åtgärdat,
Det finns INGA korta perioder!!!
Ingångsplanet skall vara helt godkänt innan någon får flytta in!
Man får inte flytta in i sitt nybyggda hus förrän man erhållit slutbevis för bygget.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
A
thomas33 thomas33 skrev:
Det finns INGA korta perioder!!!
Ingångsplanet skall vara helt godkänt innan någon får flytta in!
Man får inte flytta in i sitt nybyggda hus förrän man erhållit slutbevis för bygget.
thomas33 thomas33 skrev:
Det finns INGA korta perioder!!!
Ingångsplanet skall vara helt godkänt innan någon får flytta in!
slutbesiktning va inte icke godkänd på grund av badrummet den va på grund av för för många små fel som vi skulle avhjälpt under 2 Veckor
Det jag vill komma fram till att jag nekar inte att det fans fel men det fans ingen fusk här är mitt problem , och fel avhjälpt vi under hela mitt liv men anklagas för fusk för stt dem ska göra en program det stör mig
 
A
L largab skrev:
Varför går de inte på och granskar
Kontrollplanen?
KA 's förehavanden ?

Det är ju dessa funktioner som ska hindra dessa bygghaverier.
En KA är ju inte grats. De borde veta vad som kan gå fel och förebygga det.
Här har bi nånting väldigt viktig att tänka på.
KA va med och såg all tätskikt innan kakling vad tog hans anteckningar vägen när fuskprogrammet vad där och granska:thinking:
 
A Adnanhodhod skrev:
det fans fel men det fans ingen fusk
Vad ser du för skillnad mellan fel och fusk?
TV-programmet kunde också hetat Felbyggarna, för det är fel som gör att det blir fusk.
Bygger man helt rätt blir det inga fel...
 
A
thomas33 thomas33 skrev:
Vad ser du för skillnad mellan fel och fusk?
TV-programmet kunde också hetat Felbyggarna, för det är fel som gör att det blir fusk.
Bygger man helt rätt blir det inga fel...
Det är helt två olika saker
Om du egen företagare och ha anställda som gör fel omedvetet detta är fel men när nån vet att man måste använda en Bostik duk och använda en vinduk för att ingen kan se detta är fusk , fusk går på att lura , fel det gör alla
 
Att Anders säger att det är en vindduk, är givetvis fel och enbart för att göra programmet mer intressant. Genom åren har flera sådana saker sagts och det ger i trailers fler tittare som ger TV4 mer reklampengar. Men vi kan väl lämna den biten?

I dina ögon är det stor skillnad på fel och fusk, men de flesta andra anser att det är fusk att inte följa monteringsanvisningar eller använda material på fel plats eller montera det på fel sätt. Du kan aldrig skylla på anställda som omedvetet gör fel. Då har du själv brustit i din kontroll att de har fått rätt utbildning för att utföra arbetet.
 
thomas33 thomas33 skrev:
Vad ser du för skillnad mellan fel och fusk?
TV-programmet kunde också hetat Felbyggarna, för det är fel som gör att det blir fusk.
Bygger man helt rätt blir det inga fel...
Aldrig varit med på eller hört talas om en nybyggd villa med noll fel på besiktning.
 
A Adnanhodhod skrev:
Det är helt två olika saker
Om du egen företagare och ha anställda som gör fel omedvetet detta är fel men när nån vet att man måste använda en Bostik duk och använda en vinduk för att ingen kan se detta är fusk , fusk går på att lura , fel det gör alla
Då har vi fortfarande det här med vattenfördelaren också som är under all kritik.... fusk eller fel! Jag vill då påstå att alla normala rörmockare vet att så där gör man inte...
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
T twoody skrev:
Aldrig varit med på eller hört talas om en nybyggd villa med noll fel på besiktning.
Inte jag heller, men när man passerar 100 fel är det häpnadsväckande och något som byggaren borde sätta sig ned med sina anställda och fundera hur de skall göra för att bli betydligt bättre på att bygga.
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
A
thomas33 thomas33 skrev:
Att Anders säger att det är en vindduk, är givetvis fel och enbart för att göra programmet mer intressant. Genom åren har flera sådana saker sagts och det ger i trailers fler tittare som ger TV4 mer reklampengar. Men vi kan väl lämna den biten?

I dina ögon är det stor skillnad på fel och fusk, men de flesta andra anser att det är fusk att inte följa monteringsanvisningar eller använda material på fel plats eller montera det på fel sätt. Du kan aldrig skylla på anställda som omedvetet gör fel. Då har du själv brustit i din kontroll att de har fått rätt utbildning för att utföra arbetet.
Ful respekt Thomas för det du säger och helt rätt jag erkänner att jag har brustit i min kontroll och jag har mina anledning.vi ska inte Glömma KA s kontroll vad tog den vägen som egentligen borde hjälpa till
men det vi inte överens om att vi inte följer regelverket och om det fusk eller fel alla får ha sin åsikt.
 
A Adnanhodhod skrev:
Det är helt två olika saker
Om du egen företagare och ha anställda som gör fel omedvetet detta är fel men när nån vet att man måste använda en Bostik duk och använda en vinduk för att ingen kan se detta är fusk , fusk går på att lura , fel det gör alla
Det är du som arbetsgivare som är ansvarig! Oavsett vad dina anställda gör...
Du har ju grävt din egen grav genom att inte åtgärda felen, utan istället försöka svartmåla kunden. Men när man läser dina inlägg så förstår man att du inte har kompetensen att åtgärda felen, du förstår inte ens vad som är fel... Nu gräver du graven ännu djupare...

Fuskbyggare eller inte... Men nån bra byggare som man skulle rekommendera är du inte!
För då blir det inte så mycket fel...
 
  • Gilla
thomas33
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.