A
Krilleman Krilleman skrev:
Det krävs inte mycket tänkande för att se felaktigheter i dina två ovan nämnda saker.
Varning för upprepning!

Och här har du missat att man ska kapa skyddsröret 2mm utanför kaklet.

[bild]

Din brunn i programmet sitter väldigt djupt ner från ytskiktet, hur har du lyckats med det? Kaklet läggs ju direkt på tätskiktet...

[bild]
Nej och hundra nej
Det rätt att brunnen är låg men , vi tätat som vanligt med brunmanchet som på andra bilden och la på extra fix för att den lägsta förhönings ring ger oss låg fall med dem stora plattor.
 
A
A Adnanhodhod skrev:
Nej och hundra nej
Det rätt att brunnen är låg men , vi tätat som vanligt med brunmanchet som på andra bilden och la på extra fix för att den lägsta förhönings ring ger oss låg fall med dem stora plattor.
Om någon lyckas att kapa röret lägre an kaklet vi bruka täta med silicon mellan utreröret och kaklet och sen med bricka. Det fans fler rör i badrumet . Det dags och fråga Fuskprogrsmet värför dem visar inte dem :thinking:
 
A
Person som skär bort ett utloppsrör och rörmanchett från ett vägghål med kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
A Adnanhodhod skrev:
Nej och hundra nej
Det rätt att brunnen är låg men , vi tätat som vanligt med brunmanchet som på andra bilden och la på extra fix för att den lägsta förhönings ring ger oss låg fall med dem stora plattor.
Har ser du att dem skär bort utreröret och rörmanchet
 
A Adnanhodhod skrev:
Om någon lyckas att kapa röret lägre an kaklet vi bruka täta med silicon mellan utreröret och kaklet och sen med bricka. Det fans fler rör i badrumet . Det dags och fråga Fuskprogrsmet värför dem visar inte dem :thinking:
Det räcker med ETT felmonterat, för att få underkänt!
Jag tror du bygger badrum som du gjort under alla dina 30 år och inte uppdaterat tillräckligt för att följa de nya regler som hela tiden kommer. Ett badrum byggt för 10 år sedan enligt alla då krävda regler hade inte heller blivit godkänt om det gjordes precis likadant idag i ett nytt badrum.
 
A Adnanhodhod skrev:
[bild]
Har ser du att dem skär bort utreröret och rörmanchet
Här då? Har de tagit bort plattan, skurit av röret och sedan satt tillbaka plattan?

Vägg med eluttag, avklippt rör och vattenventiler, misstänkt byggnadsfel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag kan inte förstå att du fortsätter fråga vad som är fel och prata om bevis. Hela programmet är fullt av bevis och de presenteras för dig här om och om igen. Men du vill inte förstå.
 
  • Gilla
useless och 2 till
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
[bild]
Har ser du att dem skär bort utreröret och rörmanchet
Fortfarande så synd inte skyddsröret på den här bilden.... men jag vet ditt svar redan, tv4 har lurat svenska folket å sanningen ska komma fram och /eller anders har redan här skurit bort den
 
  • Närbild på kopparledningar och ventiler utan synligt skyddsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
A
thomas33 thomas33 skrev:
Det räcker med ETT felmonterat, för att få underkänt!
Jag tror du bygger badrum som du gjort under alla dina 30 år och inte uppdaterat tillräckligt för att följa de nya regler som hela tiden kommer. Ett badrum byggt för 10 år sedan enligt alla då krävda regler hade inte heller blivit godkänt om det gjordes precis likadant idag i ett nytt badrum.
Snälla Thomas det kan inte stämma att alla besiktnings man som gav mig godkänd hade fel och den sista hade rätt .
Ser du inte bilden hur vi gör det idag? Är detta gammalt?
 
A Adnanhodhod skrev:
Om någon lyckas att kapa röret lägre an kaklet vi bruka täta med silicon mellan utreröret och kaklet
INTE GODKÄND ÅTGÄRD!!!
 
  • Gilla
Freddy_kruger
  • Laddar…
A
V Vector skrev:
Fortfarande så synd inte skyddsröret på den här bilden.... men jag vet ditt svar redan, tv4 har lurat svenska folket å sanningen ska komma fram och /eller anders har redan här skurit bort den
Som sagt råkar man kära för långt täts man till
Fråga till dig Varför visa dem inte röret bredvid ?
 
A Adnanhodhod skrev:
det kan inte stämma att alla besiktnings man som gav mig godkänd hade fel och den sista hade rätt .
Jag vet inte vilken besiktningsman du pratar om, men den som gjorde slutbesiktningen ansåg badrummen inte uppfyllde kraven och familjen fick inte flytta in i huset.
Det är väl tillräckligt allvarligt?
 
A
thomas33 thomas33 skrev:
INTE GODKÄND ÅTGÄRD!!!
Kan du förklara till oss all vitsen varför röret ska sticka ut och vad som kan hända om den inte är 2 mm ute
 
A
thomas33 thomas33 skrev:
Jag vet inte vilken besiktningsman du pratar om, men den som gjorde slutbesiktningen ansåg badrummen inte uppfyllde kraven och familjen fick inte flytta in i huset.
Det är väl tillräckligt allvarligt?
Det va inte på grund av badrumet dem hade en annan där upp som dem inte visat i programmet och är godkänt
 
A Adnanhodhod skrev:
Kan du förklara till oss all vitsen varför röret ska sticka ut och vad som kan hända om den inte är 2 mm ute
Knappast lönt för mig att förklara, då du anser att tillverkaren av rörsystemet inte har lyckats övertyga dig att följa deras monteringsanvisning, som är ett krav för att vara GVK godkänt.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 1 till
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Det va inte på grund av badrumet dem hade en annan där upp som dem inte visat i programmet och är godkänt
Då skulle du byggt en hiss så handikappade fått tillträde till det!
En bostad måste vara försedd med godkänt badrum, sovrum och kök i ingångsplanet!!!
 
A
thomas33 thomas33 skrev:
Knappast lönt för mig att förklara, då du anser att tillverkaren av rörsystemet inte har lyckats övertyga dig att följa deras monteringsanvisning, som är ett krav för att vara GVK godkänt.
Jag vet precis värför och övertygad att det fel och kapa den under , fel händer och inte fusk inget snack om det och det fins många åtgärd att rätta till men man river inte ett bad rum för det och alla andra är ok
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.