136 491 läst · 664 svar
136k läst
664 svar
Fuskbyggarna: Adnan ”Adde” Hodhod fuskbygger Rörvikshus
Jag har följt hela tråden från det att den skapades och du påstår fortfarande att "fördelarskåpet" inte är fuskbyggt.A Adnanhodhod skrev:
Det är ju faktiskt du och dina byggare som gjort skåpet och därmed tyckte du ju att det var ok, annars skulle de såklart inte ha fått fortsätta utan rättat till felet på en gång.
Ingen gång i tråden ser jag att du kommenterar att någon vägg är sned (50mm dessutom, hur man kan bygga så snett?)
Ingen kommentar om hur fixet ser ut bakom kaklet.
Ingen kommentar om hur man kan sätta skruvar rakt genom en täckbricka som sitter där för att just dölja skruvar och infästning.
Ingenstans nämner du vilken företagsmäklare du använt heller.
Så jag tycker nog att nästan alla av mina frågor och funderingar saknar svar.
Jag kan lägga till en fråga till också.
Varför syns inte ytterröret på RIR installationen på utsidan kakel? Är det Anders som har kapat det innanför kaklet också?
Produkter som diskuteras: "skruvar infästning"
Skruv & infästning
Här hittar du vårt sortiment av infästning. Skruv, spik, plugg och byggbeslag för ditt nästa projekt!
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 52 930 inlägg
Han skriver ju att bilderna är "hos mig idag"
Moderator
· Stockholm
· 52 930 inlägg
Aha, misstolkade det. Men hur det är gjort i ett annat badrum måste väl vara helt irrelevant.
Han menar nog att det är så det ska se ut. Någon hade otur i tvprogrammet.H hempularen skrev:
Försökte titta på listan över punkter i från besiktningen. Det är många punkter om saker som sitter snett.. Har han gjort allt själv eller agerat arbetsledare?
Det går att läsa i besiktningsprotokollet om man pausar när Anders bläddrar i det. Står inte om det är sidled eller höjdled vad jag kan se. Men jag kan inte tänka mig att det är i höjdled, det skulle ju vara helt sjukt. Även om 5cm i sidled är lite sjukt det också.K Kallebo skrev:
Moderator
· Stockholm
· 52 930 inlägg
Vad är det för grönt på bilden med utkastaren? Ser ju nästan ut som baksidan av en eldosa?
Och röret till utkastaren, skall inte det luta utåt?
Och röret till utkastaren, skall inte det luta utåt?
Jag vill tacka för mig och tacka er alla som va med i Forumet och för att visa min respekt va jag med personligen och svarat på mer an 200 frågor .Det sista jag vill upplysa dem som vill hänga mig är att jag lämnade ca 200000kr till kunden att avhjälpa fel som skulle aldrig kostat mig hälften.Resten för han köpa lite möbler med för besväret. Alla som är företagare jobba inte själva dem har personal som gör fel och det bara och rätts till det. Nåt som är väldigt viktig är att man måste kunna göra skillnad mellan fusk och fel.
Produkter som diskuteras: "byggtejp"
Byggtejp
Byggtejp är ett mångsidigt verktyg som varje hantverkare bör ha till hands. Den är stark, hållbar och lätt att använda och klarar de tuffa kraven på byggplatser. Byggtejp används ofta för att säkra och täta olika material, för att
Läs mer