A Adnanhodhod skrev:
Alla dina frågor och funderingar finns i forumet om du gå tillbaka och läser det
Jag har följt hela tråden från det att den skapades och du påstår fortfarande att "fördelarskåpet" inte är fuskbyggt.
Det är ju faktiskt du och dina byggare som gjort skåpet och därmed tyckte du ju att det var ok, annars skulle de såklart inte ha fått fortsätta utan rättat till felet på en gång.

Ingen gång i tråden ser jag att du kommenterar att någon vägg är sned (50mm dessutom, hur man kan bygga så snett?)

Ingen kommentar om hur fixet ser ut bakom kaklet.

Ingen kommentar om hur man kan sätta skruvar rakt genom en täckbricka som sitter där för att just dölja skruvar och infästning.

Ingenstans nämner du vilken företagsmäklare du använt heller.

Så jag tycker nog att nästan alla av mina frågor och funderingar saknar svar.

Jag kan lägga till en fråga till också.

Varför syns inte ytterröret på RIR installationen på utsidan kakel? Är det Anders som har kapat det innanför kaklet också?

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
K
D dennis_f skrev:
Ingen gång i tråden ser jag att du kommenterar att någon vägg är sned (50mm dessutom, hur man kan bygga så snett?)
Det har jag missat helt. Var det i programmet det kommenterades. Höjdled eller i sidled?

A Adnanhodhod skrev:
Jag hinner svara innan jag gå ut
På den bilden visa jag dig ett 2 rör hos mig idag och nu efter det vi skär yttre röret kanske 1 mm inte 2 och silicon mellan yttre röret och kakel
Kaklet på den här bilden har en annan färg än på TV det här kommer från ett annat badrum.

Han skriver ju att bilderna är "hos mig idag"

• Gilla
Stensson11
  • Laddar…
K
H hempularen skrev:
Kaklet på den här bilden har en annan färg än på TV det här kommer från ett annat badrum.
Han skriver att det är från hans eget badrum hemma hos sig.

Aha, misstolkade det. Men hur det är gjort i ett annat badrum måste väl vara helt irrelevant.

• Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
K
H hempularen skrev:
Aha, misstolkade det. Men hur det är gjort i ett annat badrum måste väl vara helt irrelevant.
Han menar nog att det är så det ska se ut. Någon hade otur i tvprogrammet.

Försökte titta på listan över punkter i från besiktningen. Det är många punkter om saker som sitter snett.. Har han gjort allt själv eller agerat arbetsledare?

VVS-arbete med synliga rör och kopplingar inuti en väggkonstruktion med isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
VVS-installation i vägg med synliga rör och anslutningar täckta med skum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En fråga Adnan är detta på bilderna fusk eller riktigt bygg enligt dig?

• Gilla
Kromo och 1 till
  • Laddar…
K Kallebo skrev:
Det har jag missat helt. Var det i programmet det kommenterades. Höjdled eller i sidled?
Det går att läsa i besiktningsprotokollet om man pausar när Anders bläddrar i det. Står inte om det är sidled eller höjdled vad jag kan se. Men jag kan inte tänka mig att det är i höjdled, det skulle ju vara helt sjukt. Även om 5cm i sidled är lite sjukt det också.

Herregud, sett 10 minuter av programmet. Håller på att spy! Så illa och respektlöst. Leverantören som rekommenderar den här byggaren. Varför blir jag inte förvånad.

Vad är det för grönt på bilden med utkastaren? Ser ju nästan ut som baksidan av en eldosa?

Och röret till utkastaren, skall inte det luta utåt?

H hempularen skrev:
Vad är det för grönt på bilden med utkastaren? Ser ju nästan ut som baksidan av en eldosa?

Och röret till utkastaren, skall inte det luta utåt?
Nu när du skriver det.... det ser faktiskt ut att luta inåt (ska luta ut) men me tanke på resten så är man inte förvånad

A
Jag vill tacka för mig och tacka er alla som va med i Forumet och för att visa min respekt va jag med personligen och svarat på mer an 200 frågor .Det sista jag vill upplysa dem som vill hänga mig är att jag lämnade ca 200000kr till kunden att avhjälpa fel som skulle aldrig kostat mig hälften.Resten för han köpa lite möbler med för besväret. Alla som är företagare jobba inte själva dem har personal som gör fel och det bara och rätts till det. Nåt som är väldigt viktig är att man måste kunna göra skillnad mellan fusk och fel.

H hempularen skrev:
Är det sån där tät byggtejp?

Krilleman
V vanpire skrev:
Är det sån där tät byggtejp?
Det tror jag med, klistrig tejp som man skarvar plasten med i väggar/tak.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.