A
Ett meddelande till er HS premer bygg AB som hjälpte Anders med hans fusk program. Att visa bilder som ni säkert ha när ni rev väggarna hos Ronny och Malin runt all rör överföringar och den Bostikduk som ni rev. Om ni inte ha bilder berätta gärna vad ni såg runt rör om det fans Manchester eller inte . Jag har bilder i min gamla telefon men hoppas att hitta den.
Anders och hans program är polisanmäld och hoppas att ni inte ljuger och dra in er i den här soppa
 
A
Hand som använder spackelspade för att applicera spackel runt en vattenledningsventil i en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skumplastisolering med skador och avtryck av mönster, delvis oskarp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
A Adnanhodhod skrev:
[bild] [bild]
Jag har lyckats från programmet förstora bilder som visa det senast av Bostik duk samt en del av rör manshet runt röret som dem har skurit sönder . Den här Video är ett bevis mot dig Anders att du ljuger
 
A
Montering av ventil på ett vattenrör i en vägg under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slitet mönster på en beige gummisula, tecken på användning och slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
A Adnanhodhod skrev:
Jag har lyckats från programmet förstora bilder som visa det senast av Bostik duk samt en del av rör manshet runt röret som dem har skurit sönder . Den här Video är ett bevis mot dig Anders att du ljuger
 
  • Person som applicerar spackel runt ett röranslutningsstycke i en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Jag vet Anders att du och din team ser det här. Eftersom jag är en skurk och du är en ängel du har försökt ringa och maila till mig och jag håller mig unnan. Kan du snäll visa dem bara som är med i forum bara en mail kopia där det står min mailadress och visa dina meddelande .
Jag fick inte en enda mail eller telefonsamtal verkan från dig eller TV 4 den enda jag fick är en heldel förfrågningar från lösas kunder som du hitta på men jag tackade nej till och sa att jag jobbar inte mer för kunder.
Om du har en hel team som inte hitta mig tycker jag du får byta dem odugliga medarbetare
Om en unge googla mitt namn dem får all information om mig.
Om du är ärlig som många tror snälla svara på min fråga och komm fram med bevis.
Tack
 
A Adnanhodhod skrev:

Vi kapa aldrig utre röret innan kakling annars hålet skulle ha varit lika stor som inne röret och den va inte klar vi bruka täta med silikon mellan utre röret och kaklet och sen med täckpricka. Fixet och klinker är ca 2 cm , röret kapat efter klinker men som du säger den borde vara 2 mm över klinker det och inte i samma nivå med klinker det stämmer .
Varför syns inte skyddsröret i bilden?
Ett vägguttag och rörkopplingar utan synligt skyddsrör i en vägg med kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


A Adnanhodhod skrev:
Åter igen inte snyggt inne i lådan ja, men Instalation är 100% säker med dranering i badrumet , fel av oss att det kom cement och tätskikt på V.v fördelare men andå detta är fel men inte fusk.
Om du verkligen tror att dessa 'skåp' med rent trä och synlig isolering är 100% säker så kan du inte ha läst t ex säker vatten över huvud taget!!
Hur ska ett läckage kunna ledas till den dränering du hävdar finns och inte rakt ut på golvet eller in i väggen när det ser ut som det gör?

Öppen vägginstallation med exponerade vattenrör, avlopp och ingen synlig dränering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

VVS-installation i vägg utan synligt skyddsrör, exponerad isolering och rörkopplingar.


Det största problemet verkar vara att du tror att du har gjort allt rätt och argumenterar utifrån det istället för att bemöta de uppenbara felen.
 
Krilleman Krilleman skrev:
[bild]
En fundering. Ska det inte sitta en backventil här?
 
S Skärkarln skrev:
Etik och moral finns i te i byggbranschen, den är full av skojare och myglare
Ja det finns tyvärr skojare och myglare i byggbranchen, men som tur är är det väldigt få.
Men du och Marlene får gärna nämna vilka branscher det inte finns skojare myglare i.
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
Krilleman
L largab skrev:
En fundering. Ska det inte sitta en backventil här?
Den sitter inbyggd i vattenutkastaren.
 
  • Gilla
Adnanhodhod och 2 till
  • Laddar…
kulle
S Skärkarln skrev:
Etik och moral finns i te i byggbranschen, den är full av skojare och myglare
Vad är det för ett jäkla påstående? Det finns väldigt många byggare och hantverkare med både etik och moral men som vanligt är det rötäggen som märks o hörs mest.
I vilken branch är du? Finns det någon branch med bara helylle folk som sköter allting exemplariskt?
 
  • Gilla
twoody och 2 till
  • Laddar…
Lite humor att Adde påstår att kunden skriker och beter sig illa samtidigt som Adde tydligt visar i sitt möte med Anders att han inte kan diskutera eller resonera utan börjar skrika och hota att ringa polis. Ökar inte direkt hans trovärdighet...
 
K
Krilleman Krilleman skrev:
Vattenutkastaren:
Detta bör även det ha ett eget skåp för att det ska bli korrekt. Men dock är det inte så.
Tex för detta: [länk]
Ballofix (eller minikulventil som det även heter) är aldrig bra att sätta på vattenutkastare. Det ska vara fullflödesventil!!!

[bild]
Jag har två frågor här.
1. Varför är det olämpligt med en ballofix? Den på bilden ser väldigt liten ut (jämfört med den jag monterat.. )
2. Är det inte tillåtet med en synlig installation här? Så har jag gjort (synliga kopparrör från pexrör i vägg) och det var inget som anmärktes på. Förstår iofs att det kanske inte varit lägligt på parkettgolv, vår vattenutkastare sitter utanför tvättstugan där vi har våtrumsmatta på golvet.
 
L
lärjungen lärjungen skrev:
Det finns en anledning till att Sverige är ett I-land. Här går man i många fall till botten med samhällsproblem av det här slaget, innan det blir en norm (även om det kunde göras än mer frekvent). Om olika typer av missförhållanden i samhället konsekvent viftades bort med argumentet "det är ett I-landsproblem", då skulle vi med tiden själva bli ett U-land.

Sen finns det såklart samhällsproblem som vi som nation varit sämre på att lösa. Utanförskapsproblem, gängkriminalitet, integration etc. Men när jag var i Uganda som volontär för en hjälporganisation och såg alla kåkstäder i Kampala så kan jag säga att det kändes skönt att veta att jag får åka tillbaka till ett samhälle där man tar tag i de flesta problemen vid roten, innan de växer sig till något mer än ett sketet I-landsproblem.
Håller med dig i sak. Vänder mig mot programmets effektsökeri och sätt att piska fram överdrivna känsloyttringar över saker som egentligen går att lösa på några dagar. Men jag ser också en fara i att vi som nation blivit så förvekade och verklighetsfrämmande efter några generationer av förmyndarstat och auktoritetsdyrkan att jag undrar hur vi egentligen ska överleva NÄR något verkligt hemskt sker oss själva. När det sker andra, till och med i vår närhet (t ex Drottninggatan, de serietecknande pedofilbröderna med dussinvis offer, barn som tar livet av sig i hbv-hem, hemlösa som INTE får tandvård, sjukvård, värme, skydd, mat i vår "välfärdsstat" och som inte sällan hamnat på gatan pga någon skitskuld hos Kronofogden och så vidare) och alla bara sticker huvudet i sanden, då är något väldigt fel.

GLÖMDE förresten att tillägga att jag skulle vilja se ett program där man tydligt visar felaktigheter och förklarar eventuella risker, sedan visar hur man åtgärdar det rätt - och inte en massa tårdrypande bilder, moll-musik och känslodravel.
 
Redigerat:
  • Gilla
lopec och 5 till
  • Laddar…
lambo lambo skrev:
Lite humor att Adde påstår att kunden skriker och beter sig illa samtidigt som Adde tydligt visar i sitt möte med Anders att han inte kan diskutera eller resonera utan börjar skrika och hota att ringa polis. Ökar inte direkt hans trovärdighet...
Men man kan ju inte säga att Anders har en approach som öppnar upp för en bra diskussion heller... Sen ser man ju bara den klippta versionen, vi vet ju inte hur den verkliga diskussionen gick..
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
A
useless useless skrev:
Varför syns inte skyddsröret i bilden?
[bild]



Om du verkligen tror att dessa 'skåp' med rent trä och synlig isolering är 100% säker så kan du inte ha läst t ex säker vatten över huvud taget!!
Hur ska ett läckage kunna ledas till den dränering du hävdar finns och inte rakt ut på golvet eller in i väggen när det ser ut som det gör?

[bild]
[bild]


Det största problemet verkar vara att du tror att du har gjort allt rätt och argumenterar utifrån det istället för att bemöta de uppenbara felen.
Skvrelröret är i badrummet inte i sov rummet och den andra lucka va inte klar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.