136 460 läst · 664 svar
136k läst
664 svar
Fuskbyggarna: Adnan ”Adde” Hodhod fuskbygger Rörvikshus
Nu överdriver du väl ändå en aning. Vilken byggare har noll anmärkningar på 4 av tio byggen vid nybygge?H hempularen skrev:
Jag försvarar definitivt inte byggfusk eller slarv, men detta har jag svårt att tro på.
A Adnanhodhod skrev:
Bra, jobba bara på ditt eget hus och låt bli andras så mår alla bättre.A Adnanhodhod skrev:
Tack Joakimjoakim_j skrev:VVS-missarna och dåligt tätskikt kan man möjligtvis skriva av som klantighet. De skumma affärerna med målvakter får ju det hela att framstå i betydligt sämre dager.
Men jag är också övertygad om att programmet är rejält vinklat. Trots allt verkade ju huset i allmänhet var helt ok, inte som tidigare program där det har varit katastrof rakt igenom. Visst 107 punkter att åtgärda, men inget som verkade värt att visa i TV.
Hur som helst, all respekt för att Adde vågar komma hit och svara på frågor och hålla en civiliserad ton. Det är mer än vad man kan säga om många.
Jag är ingen fönsterexpert inte kan man snurra runt fönstrena helt? Som dom visade går det jättebra att putsa utsidan...L largab skrev:Är det säkerställt att byggaren misslyckats tidigare? Det påvisades om ett annat bygge där de var missnöjda. Men hallå! Vridfönster som inte går svänga runt helt !!! Finns det fönster som fixar det ? Till vilken nytta? Nämner släppt klinker och lång lista på fel. De borde ju visat de grövsta felen Isåfall.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 207 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 207 inlägg
Att dom räknar rätt?A Adnanhodhod skrev:När jag skrev kontrakt litade jag på Rörvikshus agent att han har räknat byggkostnad rätt men konkersnsen mellan hus leverantörer är eneormt och måste sälja billigare an andra så går dem och pressa oss entreprenörer för att dem ska kunna sälja sitt hus . Efter man har skrivet på kontrakt är man låst. Fel händer alltid här och där och man måste ha en marginal som täcker den posten men när man räkna en låg byggkostnad man klara sig inte även om man inte göra ett enda misstag.vissa kunder vill bygga större an vad dem har råd med och det får vi stå ut med.
Du måste väl veta vad du vill ha för att göra ett bygge?
Är då priset lägre så man förlorar på det så får man avstå.
Kan inte låta kunder hamna i klämm på det här viset.
Tycker inte synd om dig alls.
Hade du vart en seriös byggare så hade du aldrig vart i denna sitsen nu.
Alltså den här diskussionen om ditten och datten är meningslös. Badrummet är en katastrof, golvbrunnen är en vattenskada "waiting to happen", fördelaren ser ut som en fullständig amatör har kladdat i och rör-i-rören katastrofala.
Uppenbart att det handlar om utlandsbyggare som varit och kladdat i badrummet och en fullständig gåta att folk vågar bygga idag öht. 10-talet kommer gå till historien när felen visar sig. Hur många fel i det huset har inte uppdagats och är inbyggda?
Adnan... du övertygar ingen med undanflykter. Ha heder, säg att "OK, jag tog in xxx-landsbyggare som inte hade hade tillräcklig kompetens och kollade inte jobben tillräckligt. Jag ska fixa felen eftersom jag är ansvarig för att efterlämna ett fullgott arbete.
Ingen som kan jota om bygg och tittar på den brunnen och det badrummet kan annat än se stora fel och brister.
Du kan inte släta över faktum. Faktum kvarstår och hade du varit smart hade du tagit heder åt dig genom att erkänna bristerna och rätta till dom utan krusiduller. Inget du säger ursäktar dom felen.
Adnan du har gjort fel som ansvarig för bygget, erkänn, ha heder och åtgärda. Din diagnos kan inte behandlas men jag vill ändå säga att du inte vinner något på att försöka manipulera fram en annan version av de fakta som programmet visar upp i bild.
Nån säger att det är hedrande att du tar diskussionen men det finns ingen diskussion, fakta är redan på bordet. Det handlar inte om att göra si eller så utan om att göra rätt eller fel, punkt.
Rörvikshus har falskeligen sålt ett koncept och inlett köparna i en falsk marknadsföring och i princip garanterat kvalitén som uteblivit i en av husets väsentligaste delar och sen vill dom inte ta ansvar. Uruselt.
Det är oseriöst. Oseriösa byggare är som svampar i jorden men när prefabtillverkarna ägnar sig åt oseriös försäljningsmetodik så finns det anledning för alla nybyggare att dra öronen åt sig och stryka företaget från listan.
Det är möjligt att du Adnan är en bra byggare i grunden, det vet jag inte. Men om du har ansvar och nån du anlitat begått fel så är du ansvarig. Ta ansvar! Gör rätt! Kom inte här och försök släta över, det kommer du ingen vart med med folk som läst psykologi och jobbat inom olika hantverk i hela sitt yrkesverksamma liv.
Uppenbart att det handlar om utlandsbyggare som varit och kladdat i badrummet och en fullständig gåta att folk vågar bygga idag öht. 10-talet kommer gå till historien när felen visar sig. Hur många fel i det huset har inte uppdagats och är inbyggda?
Adnan... du övertygar ingen med undanflykter. Ha heder, säg att "OK, jag tog in xxx-landsbyggare som inte hade hade tillräcklig kompetens och kollade inte jobben tillräckligt. Jag ska fixa felen eftersom jag är ansvarig för att efterlämna ett fullgott arbete.
Ingen som kan jota om bygg och tittar på den brunnen och det badrummet kan annat än se stora fel och brister.
Du kan inte släta över faktum. Faktum kvarstår och hade du varit smart hade du tagit heder åt dig genom att erkänna bristerna och rätta till dom utan krusiduller. Inget du säger ursäktar dom felen.
Adnan du har gjort fel som ansvarig för bygget, erkänn, ha heder och åtgärda. Din diagnos kan inte behandlas men jag vill ändå säga att du inte vinner något på att försöka manipulera fram en annan version av de fakta som programmet visar upp i bild.
Nån säger att det är hedrande att du tar diskussionen men det finns ingen diskussion, fakta är redan på bordet. Det handlar inte om att göra si eller så utan om att göra rätt eller fel, punkt.
Rörvikshus har falskeligen sålt ett koncept och inlett köparna i en falsk marknadsföring och i princip garanterat kvalitén som uteblivit i en av husets väsentligaste delar och sen vill dom inte ta ansvar. Uruselt.
Det är oseriöst. Oseriösa byggare är som svampar i jorden men när prefabtillverkarna ägnar sig åt oseriös försäljningsmetodik så finns det anledning för alla nybyggare att dra öronen åt sig och stryka företaget från listan.
Det är möjligt att du Adnan är en bra byggare i grunden, det vet jag inte. Men om du har ansvar och nån du anlitat begått fel så är du ansvarig. Ta ansvar! Gör rätt! Kom inte här och försök släta över, det kommer du ingen vart med med folk som läst psykologi och jobbat inom olika hantverk i hela sitt yrkesverksamma liv.
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 52 875 inlägg
Den skall sitta exakt i höjd med tätskiktet, kanske +/- någon halv millimeter. De anmärkte på det i programmet, det var svårt att se exakt hur djupt den satt, men efter åtgärd kunde man se att de monterat en förhöjningsring. Dvs. det man skall om brunnen av någon anledning inte går att sätta på rätt höjd.P para skrev:
I ett nybygge är det ovanligt att man behöver förhöjningsringen, gjuts plattan på ett korrekt sätt, så hamnar brunnen på rätt höjd från början.
Moderator
· Stockholm
· 52 875 inlägg
Godmorgon förstH Hallerudsbo skrev:
Jag har varit seriös byggare i 30 år jag klandra inte kunden för att jag gjort en dålig äffar och tycka inta alls synd om mig men man kan aldrig garantera att du kan bli oratvis dömt på grund av en dåre som anklaga dig för nåt som inte stämmer .
I går efter Anders avsnitt fick jag mail från Byggkeramik Rådet att dem ger tillbaka min behörighet som jag har förlorat på grund av den har kunden.
Idag går jag och lämna en polisanmälan mot Anders och TV 4 för att hans program är en tillräcklig bevis på intrång och förtal.hoppas att det finns en Polis station som är öppet.kontsktst min advokat för att lämna en stämnings ansökan mot Anders o TV 4
T tobiast skrev:Alltså den här diskussionen om ditten och datten är meningslös. Badrummet är en katastrof, golvbrunnen är en vattenskada "waiting to happen", fördelaren ser ut som en fullständig amatör har kladdat i och rör-i-rören katastrofala.
Tobias tror du verkligen att det du säger har jag inte gjort i hela min 30 år i branschen , vi gör en besiktning och åtgärda anmärkning och går med nöjda kunder bakom oss. Jag är kapabel att kina riva ner hela hans hus och bygga om den från början om jag vill , jag har inga problem att av hjälpa alla fel , men jag har stort problem att jobba och sen får inte betalt.jag va 100% säker att den kunden har gjort slut med sina pengarT tobiast skrev:Alltså den här diskussionen om ditten och datten är meningslös. Badrummet är en katastrof, golvbrunnen är en vattenskada "waiting to happen", fördelaren ser ut som en fullständig amatör har kladdat i och rör-i-rören katastrofala.
Adnan: Vem skrev inlägg 119?