A
H Hallerudsbo skrev:
Frågan är om byggaren ser skillnad på gips och betong då han säger det är tätskickt i skåpet som inte finns.
Vi pratar om den stora den lilla va inte klart
 
A
Anna_H Anna_H skrev:
Nu tittade jag slarvigt på programmet, men jag uppfattar det som att det är ett tvåstegstätskikt, där man först sätter upp en duk och sedan rollar på det? De är inte fullgott tätskikt var för sig utan det är kombinationen som gör det?
Nej man rolla först med primer och sen membra och klistra duk på och där det överlappar använder man en massa som heter grepp
 
A
joakim_j joakim_j skrev:
Anders första tanke var ju att det var vindduk, men de verkade släppa det spåret rätt snabbt...

Men det låter ju jättekrångligt med tvåstegstätskikt. Finns det verkligen?
Jag har förklarat till Anna hur vi gjorde det
 
A
joakim_j joakim_j skrev:
OK. Rollade tätskikt vet jag finns (är kanske fortfarande OK om det inte är på skivunderlag?), men jag hade aldrig hört talas om folie som också måste rollas... kan förstå att den produkten inte blev långlivad i sådana fall :)
Varje leverantör har sin produkt och teknik så därför går man en dags kurs och ser deras produkt
 
A
Anna_H Anna_H skrev:
Används väl inte numera, men tror det har funnits?
Anders vill bara ha en häftig program , jag skulle haft respekt för programmet om dem ha ljuget hälften hälften, att 90% av hans program är bara bluff
 
T
A Adnanhodhod skrev:
Anders vill bara ha en häftig program , jag skulle haft respekt för programmet om dem ha ljuget hälften hälften, att 90% av hans program är bara bluff
Ja men då säger vi så! Du är 100% trovärdig.
 
  • Gilla
Kromo
  • Laddar…
A
L Leif i Skåne skrev:
Jag tror att @Adnanhodhod och även många andra byggfirmor till och med stora seriösa i dag anlitar arbetskraft från f.d. Öststater. Felet är att ingen sätter sig ner med dom och och förklarar på ett språk dom förstår och visar installations anvisningar och talar om varför och vilka konsekvenser kan bli om man tar genvägar.
Dom stora bygg företagen har råd att ha en välutbildad svensk som arbetsledare och som lär upp 3-4 st. från öst, i vårt tänk om säkerhet.

Ge en Bulgar en murslev och du får ett perfekt murat hus. Ge samma Bulgar uppgift att dra EL eller vatten/värme ock det blir katastrof. Men inte sagt att inte en Östatarbetare kan bli upplärd.
Jag lova dig Leif jag va på mina gubbar 24/7 men det händer fel ändå men vi rätts till den och marginaler försvinner men vi stävade alltid att ger den nästa resultat men mär det inte fins pengar då går man därifrån vi är inte en välgörenhet organisation som Anders
 
A
T Thomas' skrev:
Ja men då säger vi så! Du är 100% trovärdig.
Alla för använda sin egen intelgens och söka fakta .Jag bara säger säning tror på mig eller inte är inte min sak
 
Man kan ju helt klart konstatera att i badrummet finns det en del frågetecken och rören i väggen är fusk.
Sen förstår nog alla som är normalt funtade att programmet är otroligt vinklat och tyvärr så får man aldrig veta hela sanningen.
Måste i allafall säga tack till dig Adnan att du skriver i denna tråd och förklarar ur ditt perspektiv.
 
Redigerat:
  • Gilla
TT4F och 9 till
  • Laddar…
Kan bara hålla med dig Twoody... (y)
 
  • Gilla
Plankhus.
  • Laddar…
A Adnanhodhod skrev:
Jag lova dig Leif jag va på mina gubbar 24/7 men det händer fel ändå men vi rätts till den och marginaler försvinner men vi stävade alltid att ger den nästa resultat men mär det inte fins pengar då går man därifrån vi är inte en välgörenhet organisation som Anders
Vadå inte pengar? Kunden har ju betalat allt utom det alltför låga belopp som innehålls tills allt är klart. Här var ju bygget inte färdigt, då kan du inte heller kräva mer pengar. Och det som var "färdigt" var ju oerhört fel.

Typiskt fuskbygge.

De här felen vi såg på TV är ju fel som inte bara uppstår över en natt. Alla måste ju ha sett att golvbrunnen var monterad för djupt ned i golvet, lång innan något tätskikt lades. Alla måste ju ha sett att PEX rören var felmonterade så att det inte gick att få dit tätskiktet. Långt innan något kakel sattes dit. Alla måste ju ha sett konstigheterna med "fördelarskåpet", långt innan väggen stängdes. Alla måste ju ha sett att Toa avloppet var fel, långt innan något klinkers monterades, och den enorma mängden silikon vid avloppet var skrattretande.

Att rätta den typen av fusk handlar ju inte om välgörenhet, din firma har gjort fel. Vore du seriös så fixar du felen utan att gnälla om att få betalt.
 
  • Gilla
AndersOhrt och 10 till
  • Laddar…
H
A Adnanhodhod skrev:
Vi pratar om den stora den lilla va inte klart
Om jobbet nu inte va klart varför i hela friden hade ni besiktning av huset innan allt va klart?
 
  • Gilla
Bror9
  • Laddar…
Inte för att försvara men om alla såg alla dessa fel då borde ju KA också har sett felen. Varför har inte han eller hon slagit bakut?
 
  • Gilla
largab och 1 till
  • Laddar…
F
T twoody skrev:
Ja det kanske säger mer om dig än om mig om du tror det.
Och exakt vad säger det då?
 
A
H hempularen skrev:
Vadå inte pengar? Kunden har ju betalat allt utom det alltför låga belopp som innehålls tills allt är klart. Här var ju bygget inte färdigt, då kan du inte heller kräva mer pengar. Och det som var "färdigt" var ju oerhört fel.

Typiskt fuskbygge.

De här felen vi såg på TV är ju fel som inte bara uppstår över en natt. Alla måste ju ha sett att golvbrunnen var monterad för djupt ned i golvet, lång innan något tätskikt lades. Alla måste ju ha sett att PEX rören var felmonterade så att det inte gick att få dit tätskiktet. Långt innan något kakel sattes dit. Alla måste ju ha sett konstigheterna med "fördelarskåpet", långt innan väggen stängdes. Alla måste ju ha sett att Toa avloppet var fel, långt innan något klinkers monterades, och den enorma mängden silikon vid avloppet var skrattretande.

Att rätta den typen av fusk handlar ju inte om välgörenhet, din firma har gjort fel. Vore du seriös så fixar du felen utan att gnälla om att få betalt.
Ta det lungt du fråga och jag förklara
Pex röret är monterat men en fixtur och det går inte på ett annat sätt och sen manshet och tät skickat runt ( vad är fel i din värd?) dem rev väggar varför dem visar ba felet är?!!!!
Du har inte set hur inspektions lucka såg ut för att den va redan borta när dem filmar, Q&E rör system inte många som känner till .den är en av dem bästa och säkraste vatten Instalation
Om du säger fel du måste förklara mer vad är felet och vad är rätt ( i min värd att kapa WC röret ca 2 cm över tätskikt och wc manshet runt röret och då hamna vi i samma nivå med klinkers. Är det mer silikon som är felet som va med den exentriska röret?
Vi hade inga problem att avhjälpa men jag har också rätt att säkra mina pengar . Jag bad honom att deponera mina pengar inte betala och det är ca 200000kr inget låg belopp direkt för mig iallafall som han släpp att betala och fick massa extra för att han ställer upp på en bluff program som lyckades lura dig du också och blir arg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.