17 926 läst · 23 svar
18k läst
23 svar
Frågor om att bygga enkelt trädäck till badtunna.
Kvar på listan är
* koppla in kamin och filter på ett bra sätt, för vinterbruk och förrådsställning
* nån trapphistoria bakom, mera trall och skruv alltså
* eldragning till ljus och pumpar
* fasadklädning
Men so far, kallvattnet är bekräftat kallt!
* koppla in kamin och filter på ett bra sätt, för vinterbruk och förrådsställning
* nån trapphistoria bakom, mera trall och skruv alltså
* eldragning till ljus och pumpar
* fasadklädning
Men so far, kallvattnet är bekräftat kallt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hänt något mer?
Jo,
• kamin och filter inkopplade
• el till pumpar och ljus
• badat i oanständiga temperaturer både sommar och vinter.
Helt nöjd utom vad gäller fasaden som jag lät gå för nära däcket - den har sugit en del vatten och ser trist ut. Där blir det ett byte och anpassning.
• kamin och filter inkopplade
• el till pumpar och ljus
• badat i oanständiga temperaturer både sommar och vinter.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Helt nöjd utom vad gäller fasaden som jag lät gå för nära däcket - den har sugit en del vatten och ser trist ut. Där blir det ett byte och anpassning.
Hej,niklasn skrev:
Undrar om du har byggt om fasaden nu. Hur gjorde du? Kortare paneler helt enkelt? Närbild?
Man bör väl kunna bygga fasaden i vilket material som helst, t ex i samma material som själva trädäcket (trtyckimpregnerat, lärk osv)?
Tack på förhand!
Själva fasaden bygger man själv, eller? Hur fästes panelen mot tunnan?
Jag vill gärna ha samma träslag (t ex lärk) på trädäcket såväl som fasaden på tunnan. Borde väl vara möjligt och kanske så de flesta gör? Tänkte bara att en del tunnor kanske levereras med en fasad (påbyggbar eller färdigmonterad)? Ny syftar jag alltså på en plast- eller ståltunna.
Jag vill gärna ha samma träslag (t ex lärk) på trädäcket såväl som fasaden på tunnan. Borde väl vara möjligt och kanske så de flesta gör? Tänkte bara att en del tunnor kanske levereras med en fasad (påbyggbar eller färdigmonterad)? Ny syftar jag alltså på en plast- eller ståltunna.
Redigerat: