355 577 läst · 5 727 svar
356k läst
5,7k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Men då 97% av dagarna man kör så är det ingen is eller snö, då finns ingen anledning att ha dubbdäck.Nissens skrev:
De för bara ett jäkla liv och river upp en massa partiklar.
De få dagar det är lite is anspassar man körningen.
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Jag känner inget sug att bli definierad som Stockholmare - jag tror ingen definition heller kan göra mig till sådan - men funderar på hur det blir med "invandrare" - när är de "Svenskar"? Och hur fanken blir det med kungahuset, på tal om banjospel. Friskt blod in, men hur många generationer efter prins Daniel blir det äkta kungablod? Jag läser inte se och hör, men är det fortfarande reportage om hur kungafamiljen gör egen korv? Eller är reportagen mer i stil med influencers på youtube även där? Vad spelar kungabarnen för instrument?AndersMalmgren skrev:
Ur trafikperspektivet skulle jag dock tycka att man borde kunna definiera Stockholmsförare som sådana som kört minst ett par gånger per vecka i Stockholmstrafiken, jag är osäker om jag ska räkna med mig själv eftersom jag kör varje vecka men oftast bara i förorterna, mindre ofta innanför tullarna...
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Gymägarblod från Ockelbo och big brother såpablod kan knappast vara bra för mångfalden i kungahuset. Gräv fram någon lämplig med vasablod 😂J JohanLun skrev:Jag känner inget sug att bli definierad som Stockholmare - jag tror ingen definition heller kan göra mig till sådan - men funderar på hur det blir med "invandrare" - när är de "Svenskar"? Och hur fanken blir det med kungahuset, på tal om banjospel. Friskt blod in, men hur många generationer efter prins Daniel blir det äkta kungablod? Jag läser inte se och hör, men är det fortfarande reportage om hur kungafamiljen gör egen korv? Eller är reportagen mer i stil med influencers på youtube även där? Vad spelar kungabarnen för instrument?
Ur trafikperspektivet skulle jag dock tycka att man borde kunna definiera Stockholmsförare som sådana som kört minst ett par gånger per vecka i Stockholmstrafiken, jag är osäker om jag ska räkna med mig själv eftersom jag kör varje vecka men oftast bara i förorterna, mindre ofta innanför tullarna...
Edit: jänkarn är väl den mest lämpade 😂
Har man lantisblod i ådrorna så har man Anders. Det är liksom kört att bli en riktig stockholmare då. Att polarna på Noppes alla sitter i samma båt betyder ju inte så mycket, ni blir aldrig mer än stockholms-wannabies. Du har dessutom bildat familj med ytterligare en lantis. Hur tänkte du? Skulle det vara som någon sorts välgärning av barmhärtighetsskäl? "Rädda en lantis"? Tror inte det skulle funka ens om du vore en stockholmare från början. Nu blir det ju lantis från början till slut. Och dina barn, hur ska de någonsin kunna hitta sina rötter? Du behöver återföra hela familjen till sitt naturliga habitat, jag vet inte riktigt var det är nu, men Jönköping kanske?AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Mormor flydde faktist just Jönköping och bibelbältet och flyttade till Stockholm där hon träffade en butikskedjeägare från Vasastan / östermalm, min morfar.MathiasS skrev:Har man lantisblod i ådrorna så har man Anders. Det är liksom kört att bli en riktig stockholmare då. Att polarna på Noppes alla sitter i samma båt betyder ju inte så mycket, ni blir aldrig mer än stockholms-wannabies. Du har dessutom bildat familj med ytterligare en lantis. Hur tänkte du? Skulle det vara som någon sorts välgärning av barmhärtighetsskäl? "Rädda en lantis"? Tror inte det skulle funka ens om du vore en stockholmare från början. Nu blir det ju lantis från början till slut. Och dina barn, hur ska de någonsin kunna hitta sina rötter? Du behöver återföra hela familjen till sitt naturliga habitat, jag vet inte riktigt var det är nu, men Jönköping kanske?
Renoverare
· Stockholm
· 18 597 inlägg
Om du håller på att uttrycka dig nedsättande om folk från andra delar av landet så rimmar det liksom inte så bra med att din farsa är från en liten ort i Sörmland.AndersMalmgren skrev:
Du är ju en halvlantis med alla mått mätt. Återigen inget fel med det, tycker jag, till skillnad från vissa.