Nissens Nissens skrev:
Dito.

På is är det uselt väggrepp med friktionsdäck. Skäm inte ut dig genom att påstå något annat. Det är däför folk med friktionsdäck ligger i 40 på 80 väg när de kommer ut på osaltade vägar…
Men då 97% av dagarna man kör så är det ingen is eller snö, då finns ingen anledning att ha dubbdäck.

De för bara ett jäkla liv och river upp en massa partiklar.

De få dagar det är lite is anspassar man körningen.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Anar en rätt lantlig stavning...
Bara söderslödder som kallar det bagis

• Haha
Mulvaden
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den klassiska definitionen som vi stockholmare alltid använt är minst 3 gen på en sida.. Det tar minst 3 generationer att bli av med lukten från landet.
Jag känner inget sug att bli definierad som Stockholmare - jag tror ingen definition heller kan göra mig till sådan - men funderar på hur det blir med "invandrare" - när är de "Svenskar"? Och hur fanken blir det med kungahuset, på tal om banjospel. Friskt blod in, men hur många generationer efter prins Daniel blir det äkta kungablod? Jag läser inte se och hör, men är det fortfarande reportage om hur kungafamiljen gör egen korv? Eller är reportagen mer i stil med influencers på youtube även där? Vad spelar kungabarnen för instrument?

Ur trafikperspektivet skulle jag dock tycka att man borde kunna definiera Stockholmsförare som sådana som kört minst ett par gånger per vecka i Stockholmstrafiken, jag är osäker om jag ska räkna med mig själv eftersom jag kör varje vecka men oftast bara i förorterna, mindre ofta innanför tullarna...

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag känner inget sug att bli definierad som Stockholmare - jag tror ingen definition heller kan göra mig till sådan - men funderar på hur det blir med "invandrare" - när är de "Svenskar"? Och hur fanken blir det med kungahuset, på tal om banjospel. Friskt blod in, men hur många generationer efter prins Daniel blir det äkta kungablod? Jag läser inte se och hör, men är det fortfarande reportage om hur kungafamiljen gör egen korv? Eller är reportagen mer i stil med influencers på youtube även där? Vad spelar kungabarnen för instrument?

Ur trafikperspektivet skulle jag dock tycka att man borde kunna definiera Stockholmsförare som sådana som kört minst ett par gånger per vecka i Stockholmstrafiken, jag är osäker om jag ska räkna med mig själv eftersom jag kör varje vecka men oftast bara i förorterna, mindre ofta innanför tullarna...
Gymägarblod från Ockelbo och big brother såpablod kan knappast vara bra för mångfalden i kungahuset. Gräv fram någon lämplig med vasablod 😂

Edit: jänkarn är väl den mest lämpade 😂

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Hus tomte
Fan nu känner man igen dej Anders 🫲

• Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Detta är från polarna på Noppes så det stämmer nog bättre än någon halvlantis. Men kämpa på! Du har ett värde ändå, ändå om det är liiiite lägre än en riktig stockholmare
Har man lantisblod i ådrorna så har man Anders. Det är liksom kört att bli en riktig stockholmare då. Att polarna på Noppes alla sitter i samma båt betyder ju inte så mycket, ni blir aldrig mer än stockholms-wannabies. Du har dessutom bildat familj med ytterligare en lantis. Hur tänkte du? Skulle det vara som någon sorts välgärning av barmhärtighetsskäl? "Rädda en lantis"? Tror inte det skulle funka ens om du vore en stockholmare från början. Nu blir det ju lantis från början till slut. Och dina barn, hur ska de någonsin kunna hitta sina rötter? Du behöver återföra hela familjen till sitt naturliga habitat, jag vet inte riktigt var det är nu, men Jönköping kanske?

• Gilla
  • Älska
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Har man lantisblod i ådrorna så har man Anders. Det är liksom kört att bli en riktig stockholmare då. Att polarna på Noppes alla sitter i samma båt betyder ju inte så mycket, ni blir aldrig mer än stockholms-wannabies. Du har dessutom bildat familj med ytterligare en lantis. Hur tänkte du? Skulle det vara som någon sorts välgärning av barmhärtighetsskäl? "Rädda en lantis"? Tror inte det skulle funka ens om du vore en stockholmare från början. Nu blir det ju lantis från början till slut. Och dina barn, hur ska de någonsin kunna hitta sina rötter? Du behöver återföra hela familjen till sitt naturliga habitat, jag vet inte riktigt var det är nu, men Jönköping kanske?
Mormor flydde faktist just Jönköping och bibelbältet och flyttade till Stockholm där hon träffade en butikskedjeägare från Vasastan / östermalm, min morfar.

Mormor flydde faktist just Jönköping och bibelbältet och flyttade till Stockholm där hon träffade en butikskedjeägare från Vasastan / östermalm, min morfar.
Ja du ser, då vet du vad du behöver göra.

Edit: ibland har man otur och får en trött dieselbil när man hyr och då kan det också vara optimalt ligga nära innan man går ut för att korta tiden det tar köra om vid möte.
Om du börjar köra om vid möte förstår jag att du inte har körkort.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Ja du ser, då vet du vad du behöver göra.
Varför skulle jag börja lyssna på livegna prolotärer på byggahus? Kommer inte ske

Varför skulle jag börja lyssna på livegna prolotärer på byggahus? Kommer inte ske
Du behöver bara lyssna till din inre röst, du vet ju vad du behöver göra. ”Jöööönskööpiiing”

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Anar en rätt lantlig stavning...
5 glas vin deep så kan man inte begära allt för mycket.

• Haha
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Gymägarblod från Ockelbo
Om du håller på att uttrycka dig nedsättande om folk från andra delar av landet så rimmar det liksom inte så bra med att din farsa är från en liten ort i Sörmland.

Du är ju en halvlantis med alla mått mätt. Återigen inget fel med det, tycker jag, till skillnad från vissa.

• Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Frågan är ju om kungen kan filkörning. I Norrköping har jag för mig han lyckats köra rakt igenom en rondell, eller om han fastade i mitten?

J JohanLun skrev:
eller om han fastade i mitten?
Äntligen on topic! 😂

• Haha
  • Gilla
Guzzi och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.