Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den klassiska definitionen som vi stockholmare alltid använt är minst 3 gen på en sida.. Det tar minst 3 generationer att bli av med lukten från landet.
Det tar tre generationer på båda sidor på västkusten, det är sannolikt samma i Sthlm.

Varför vill du så gärna bli identifierad som en stockholmare? För de flesta är det helt obegripligt.

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens
S Stubai skrev:
Jag tycker att det är väldigt billigt.
Det beror väl på vad det är för bil man har. För många blir det dyrt.

Nissens Nissens skrev:
Det tar tre generationer på båda sidor på västkusten, det är sannolikt samma i Sthlm.

Varför vill du så gärna bli identifierad som en stockholmare? För de flesta är det helt obegripligt.
På västkusten är alla danskar

Nissens Nissens skrev:
Varför vill du så gärna bli identifierad som en stockholmare? För de flesta är det helt obobegripligt.
Helt obegripligt! Lite som att nödvändigtvis vilja kalla sig för miljöpartist trots att man är smart nog att inte rösta på dem.

Den klassiska definitionen som vi stockholmare alltid använt är minst 3 gen på en sida.. Det tar minst 3 generationer att bli av med lukten från landet.
Nej. Var hittar du såna här villfarelser? Är det nåt din farsa försökt tuta i dig för att han skäms var han kommer från?

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det beror väl på vad det är för bil man har. För många blir det dyrt.
Oavsett bil är det väldigt billigt att inte köra som ett rövhål.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens
Det märks på min sambo som kommer från hålan Karlstad från början. 20 år med mig och hon är en helt annan person.
Ja, det ligger ju i tiden att identifiera sig som både det ena och det andra.

Du verkar ju också vilja bli identifierad som en annan person än en andra generationens inflyttare… 😉

• Gilla
frasen_36
  • Laddar…
M Mulvaden skrev:
Nej. Var hittar du såna här villfarelser? Är det nåt din farsa försökt tuta i dig för att han skäms var han kommer från?
Nej det är allmänt känt. Jag förstår det känns jobbigt då uppenbarligen dina päron inte har 3 gen på en sida. Men ni är människor också, bara inte lika bra som vi äkta stockholmare.

• Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Men kan ni GE ER om stockholmare nån jävla gång???

• Gilla
  • Älska
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
S Stubai skrev:
Oavsett bil är det väldigt billigt att inte köra som ett rövhål.
Nja, har man uselt väggrepp så tvingas man nog till det. Själv har jag inget problem med det, men stör mig också på krypkörarna i halkan.

Nissens Nissens skrev:
Nja, har man uselt väggrepp så tvingas man nog till det. Själv har jag inget problem med det, men stör mig också på krypkörarna i halkan.
Varför tvingas man hålla ojämn hastighet och för litet avstånd bara för att det är halt?

S Stubai skrev:
Varför tvingas man hålla ojämn hastighet och för litet avstånd bara för att det är halt?
Direkt obra hålla kort avstånd när det är halt. Problemet är att många verkar inte fatta när det är torrt eller halt.

• Haha
frasen_36
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Men kan ni GE ER om stockholmare nån jävla gång???
Förstår det är jobbigt för en Uppsalabo. Nästan but not quite :)

• Haha
frasen_36
  • Laddar…
Direkt obra hålla kort avstånd när det är halt. Problemet är att många verkar inte fatta när det är torrt eller halt.
Jag har aldrig förstått när det är bra med korta avstånd. Men jag har ju dubbdäck, så då spelar det ingen roll...

S Stubai skrev:
Jag har aldrig förstått när det är bra med korta avstånd. Men jag har ju dubbdäck, så då spelar det ingen roll...
Aldrig bra. Men tyvärr måste man ibland köra närmare än optimalt för att puckon ska fatta.

Edit: ibland har man otur och får en trött dieselbil när man hyr och då kan det också vara optimalt ligga nära innan man går ut för att korta tiden det tar köra om vid möte.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.