356 089 läst · 5 728 svar
356k läst
5,7k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Det märks på er. Är man inte direkt från någon håla så är man halvblod. Inflyttningen har ju pågått länge. 😊AndersMalmgren skrev:
Tro inte annat än att det är innanför tullarna också. Du kanske skulle regga ditt DNA på någon släktforskningssite? 😂😂
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Definitionen av stockholmare är att minst en av föräldrarna ska bott i Stockholm i minst 3 generationer. Mammas sida har bott i Vasastan/östermalm sedan sekelskiftet. (Det förra sekelskiftet allså). Pappa är dock från Flen. Farfar var stins så han har bott lite överallt i SverigeNissens skrev:
Där ser du.AndersMalmgren skrev:
Flen är ju en av de hålorna du pekade ut. Så du är halvblod. Det tar många generationer att ”tvätta ur” inaveln du så fint beskrev och är en del av. 😂😂
Va? Inte fan räknas man som stockholmare om en av ens föräldrar kommer från landet. Var fan har du hittat den där lantisdefinitionen av stockholmare?AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 598 inlägg
Det beror på att de kör med friktionsdäck som är passande för stadstrafik… de har inget väggrepp när det är halt.S Stubai skrev:Jag bor i Jämtland och behövde åka till fjällen några ggr i jobbet kring jul. Givetvis blir jag påmind och den fantastiska turistkörningen.
Det råder vinterväglag vilket verkar göra att turisterna tror att minsta kurva bör tas i max 60 km/h även på 90-väg. Sen när det blir raksträcka ökar man till 110.
Detta göra att trafiken klumpar ihop sig och man måste köra som en idot för att ta sig om.
Eftersom jag vägrar i största möjliga mån att hamna i bilkö så måste jag köra om. Betyder det att jag måste köra 130 på 90-väg så må det vara hänt. Jag vägrar att sjunka till köskaparnas nivå.