Mikael_L
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror du missförstår det du citerar.
Ja, jag insåg det nu, när du påpekade det. :)

Mikael_L
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns fler invånare att para sig med på Östermalm än hela Norrland ❤️
Men vem fan vill para sig med en östermalmare ..?
Man vill ju inte riskera få banjospelande ungar ju ...

Redigerat:
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men vem fan vill para sig med en östermalmare ..?
Man vill ju inte få banjospelande unger ju ...
Sveriges deliverance hittar du nog inte på Östermalm utan snarare i någon håla på landet. De spelar nog dragspel och gillar Krister och Petter på tv

Nissens
För djävligt men sant. :) dock färre innanför tullarna och ännu färre på öfvre :)
Det märks på er. Är man inte direkt från någon håla så är man halvblod. Inflyttningen har ju pågått länge. 😊

Tro inte annat än att det är innanför tullarna också. Du kanske skulle regga ditt DNA på någon släktforskningssite? 😂😂

Nissens Nissens skrev:
Det märks på er. Är man inte direkt från någon håla så är man halvblod. Inflyttningen har ju pågått länge. 😊

Tro inte annat än att det är innanför tullarna också. Du kanske skulle regga ditt DNA på någon släktforskningssite? 😂😂
Definitionen av stockholmare är att minst en av föräldrarna ska bott i Stockholm i minst 3 generationer. Mammas sida har bott i Vasastan/östermalm sedan sekelskiftet. (Det förra sekelskiftet allså). Pappa är dock från Flen. Farfar var stins så han har bott lite överallt i Sverige

• Haha
  • Gilla
sjoelund och 2 till
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Årets mest hänsynsfulla inlägg hittills?

Att anpassa hastigheten gäller både uppåt och nedåt.
Sant! Men tillåts man inte att köra om i laglig hastighet har man inget val om man inte vill sjunka till deras nivå.

Redigerat:
Nissens
Definitionen av stockholmare är att minst en av föräldrarna ska bott i Stockholm i minst 3 generationer. Mammas sida har bott i Vasastan/östermalm sedan sekelskiftet. (Det förra sekelskiftet allså). Pappa är dock från Flen. Farfar var stins så han har bott lite överallt i Sverige
Där ser du.

Flen är ju en av de hålorna du pekade ut. Så du är halvblod. Det tar många generationer att ”tvätta ur” inaveln du så fint beskrev och är en del av. 😂😂

• Gilla
  • Haha
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Va? Inte fan räknas man som stockholmare om en av ens föräldrar kommer från landet. Var fan har du hittat den där lantisdefinitionen av stockholmare?

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
M Mulvaden skrev:
Va? Inte fan räknas man som stockholmare om en av ens föräldrar kommer från landet. Var fan har du hittat den där lantisdefinitionen av stockholmare?
Det är så den är.

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
M Mulvaden skrev:
Jag tror att herr Malmgren är single source på den. 😂

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Nissens
S Stubai skrev:
Jag bor i Jämtland och behövde åka till fjällen några ggr i jobbet kring jul. Givetvis blir jag påmind och den fantastiska turistkörningen.
Det råder vinterväglag vilket verkar göra att turisterna tror att minsta kurva bör tas i max 60 km/h även på 90-väg. Sen när det blir raksträcka ökar man till 110.
Detta göra att trafiken klumpar ihop sig och man måste köra som en idot för att ta sig om.
Eftersom jag vägrar i största möjliga mån att hamna i bilkö så måste jag köra om. Betyder det att jag måste köra 130 på 90-väg så må det vara hänt. Jag vägrar att sjunka till köskaparnas nivå.
Det beror på att de kör med friktionsdäck som är passande för stadstrafik… de har inget väggrepp när det är halt.

• Gilla
Peter787
  • Laddar…
RoTe
Nissens Nissens skrev:
Det beror på att de kör med friktionsdäck som är passande för stadstrafik… de har inget väggrepp när det är halt.
Men lägg av, "inget väggrepp"? Sluta skäm ut dig.

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
F
K karlmb skrev:
Så inga vetenskapliga rapporter alltså.
"Vetenskapliga" ??? 🤣🤣🤣🤣
I ett forum för privata åsikter.🤣
Tror du inte på vad polis och massmedia rapporterar kan jag inte hjälpa dig.

Nissens
RoTe RoTe skrev:
Men lägg av, "inget väggrepp"? Sluta skäm ut dig.
Dito.

På is är det uselt väggrepp med friktionsdäck. Skäm inte ut dig genom att påstå något annat. Det är däför folk med friktionsdäck ligger i 40 på 80 väg när de kommer ut på osaltade vägar…

• Gilla
Peter787 och 2 till
  • Laddar…
Det är så den är.
Nej min vän. Om din tjej är född i Stockholm så kan dina barnbarn bli stockholmare, givet att de inblandade framöver också kommer från Stockholm.

Den där definitionen du drar fram kommer nog från någon annan wannabe.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.