358 247 läst · 5 728 svar
358k läst
5,7k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Aldrig bra. Men tyvärr måste man ibland köra närmare än optimalt för att puckon ska fatta.S Stubai skrev:
Edit: ibland har man otur och får en trött dieselbil när man hyr och då kan det också vara optimalt ligga nära innan man går ut för att korta tiden det tar köra om vid möte.
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Förstår man måste anpassa sig när man inga resturanger har. Fats ni har ju dessutom fler som dör av bomber, grattis
Uppsala har faktist 3 mycket god klass på White Guide vilket man får se som väldigt bra för en så pass liten håla.
Uppsala har faktist 3 mycket god klass på White Guide vilket man får se som väldigt bra för en så pass liten håla.
Det är inte så viktigt som sagt, men vi som har tre generationer på båda sidor blir förundrade när definitionen helt plötsligt är en annan.AndersMalmgren skrev:
Var hittar du din definition?
Och när man hittar en partner från landet så bryts linjen, det förstår du va? Inte för att du var äkta stockholmare till att börja med förresten.
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Nej det bryts inte, eftersom jag har 3 gen på min sida. Dessutom bor jag och mina barn innanför tullarna var bor du själv. Man måste åtminstone bo i Stockholm kommun för att det ska räknas.M Mulvaden skrev:Det är inte så viktigt som sagt, men vi som har tre generationer på båda sidor blir förundrade när definitionen helt plötsligt är en annan.
Var hittar du din definition?
Och när man hittar en partner från landet så bryts linjen, det förstår du va? Inte för att du var äkta stockholmare till att börja med förresten.
Kämpa! Jag har aldrig hört din definition från nån här (här i Stockholms kommun BTW). Du är från och med nu och för all framtid en halv-lantis. Det är inget fel med det - verkligen inte - men du kan lägga ner ditt snack om äkta stockholmare. Du gör dig bara larvig.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Detta är från polarna på Noppes så det stämmer nog bättre än någon halvlantis. Men kämpa på! Du har ett värde ändå, ändå om det är liiiite lägre än en riktig stockholmareM Mulvaden skrev:
”Dina polare från Noppes!? Jag backar omedelbart!” Herregud Annars, det var lågt till och med från dig.AndersMalmgren skrev:
Jag vet att det är ett hårt slag mot din identitet. Men det är inget fel att vara halvlantis som sagt. Den där uppblandningen är oftast bara bra som du vet.
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg
Jag tror mer på en definition som kommer från eliten än någon från Bagarmossen eller vad du nu kommer ifrån. Move along.M Mulvaden skrev:
Yes. Nu går vi vidare.AndersMalmgren skrev:
Med vetskapen om din lantliga bakgrund, som kanske förklarar en del av din iver att framhäva ”Stockholm”. Nåt som vi som har ursprung här inte ägnar oss åt.
Renoverare
· Stockholm
· 18 483 inlägg