S Stubai skrev:
Jag har aldrig förstått när det är bra med korta avstånd. Men jag har ju dubbdäck, så då spelar det ingen roll...
Aldrig bra. Men tyvärr måste man ibland köra närmare än optimalt för att puckon ska fatta.

Edit: ibland har man otur och får en trött dieselbil när man hyr och då kan det också vara optimalt ligga nära innan man går ut för att korta tiden det tar köra om vid möte.

RoTe
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Förstår det är jobbigt för en Uppsalabo. Nästan but not quite :)
Vi Uppsalabor klarar oss utan att b**a på restauranger.

Förstår man måste anpassa sig när man inga resturanger har. Fats ni har ju dessutom fler som dör av bomber, grattis :)

Uppsala har faktist 3 mycket god klass på White Guide vilket man får se som väldigt bra för en så pass liten håla.

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Nej det är allmänt känt. Jag förstår det känns jobbigt då uppenbarligen dina päron inte har 3 gen på en sida. Men ni är människor också, bara inte lika bra som vi äkta stockholmare.
Det är inte så viktigt som sagt, men vi som har tre generationer på båda sidor blir förundrade när definitionen helt plötsligt är en annan.

Var hittar du din definition?

Och när man hittar en partner från landet så bryts linjen, det förstår du va? Inte för att du var äkta stockholmare till att börja med förresten. :)

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
RoTe
Förstår man måste anpassa sig när man inga resturanger har. Fats no har ju dessutom fler som dör av bomber, grattis :)

Uppsala har faktist 3 mycket god klass på White Guide vilket man får se som väldigt bra för en så pass liten håla.
Jag har ändå inte ekonomin att gå på såna så.

• Ledsen
AndersMalmgren
  • Laddar…
ibland har man otur och får en trött dieselbil när man hyr och då kan det också vara optimalt ligga nära innan man går ut för att korta tiden det tar köra om vid möte.
Menar du att omkörningstiden kortas av att man ligger nära innan omkörningen??? Har du verkligen körkort?

• Gilla
  • Haha
fribygg och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Menar du att omkörningstiden kortas av att man ligger nära innan omkörningen??? Har du verkligen körkort?
Du accelererar ju upp till bilen framför och när bilen du möter passerat drar du ut.

M Mulvaden skrev:
Det är inte så viktigt som sagt, men vi som har tre generationer på båda sidor blir förundrade när definitionen helt plötsligt är en annan.

Var hittar du din definition?

Och när man hittar en partner från landet så bryts linjen, det förstår du va? Inte för att du var äkta stockholmare till att börja med förresten. :)
Nej det bryts inte, eftersom jag har 3 gen på min sida. Dessutom bor jag och mina barn innanför tullarna var bor du själv. Man måste åtminstone bo i Stockholm kommun för att det ska räknas.

Nej det bryts inte, eftersom jag har 3 gen på min sida. Dessutom bor jag och mina barn innanför tullarna var bor du själv. Man måste åtminstone bo i Stockholm kommun för att det ska räknas.
Kämpa! Jag har aldrig hört din definition från nån här (här i Stockholms kommun BTW). Du är från och med nu och för all framtid en halv-lantis. Det är inget fel med det - verkligen inte - men du kan lägga ner ditt snack om äkta stockholmare. Du gör dig bara larvig.

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
M Mulvaden skrev:
Kämpa! Jag har aldrig hört din definition från nån här (här i Stockholms kommun BTW). Du är från och med nu och för all framtid en halv-lantis. Det är inget fel med det - verkligen inte - men du kan lägga ner ditt snack om äkta stockholmare. Du gör dig bara larvig.
Detta är från polarna på Noppes så det stämmer nog bättre än någon halvlantis. Men kämpa på! Du har ett värde ändå, ändå om det är liiiite lägre än en riktig stockholmare

Detta är från polarna på Noppes så det stämmer nog bättre än någon halvlantis. Men kämpa på! Du har ett värde ändå, ändå om det är liiiite lägre än en riktig stockholmare
”Dina polare från Noppes!? Jag backar omedelbart!” Herregud Annars, det var lågt till och med från dig.

Jag vet att det är ett hårt slag mot din identitet. Men det är inget fel att vara halvlantis som sagt. Den där uppblandningen är oftast bara bra som du vet.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
M Mulvaden skrev:
”Dina polare från Noppes!? Jag backar omedelbart!” Herregud Annars, det var lågt till och med från dig.

Jag vet att det är ett hårt slag mot din identitet. Men det är inget fel att vara halvlantis som sagt. Den där uppblandningen är oftast bara bra som du vet.
Jag tror mer på en definition som kommer från eliten än någon från Bagarmossen eller vad du nu kommer ifrån. Move along.

• Haha
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Jag tror mer på en definition som kommer från eliten än någon från Bagarmossen eller vad du nu kommer ifrån. Move along.
Yes. Nu går vi vidare.

Med vetskapen om din lantliga bakgrund, som kanske förklarar en del av din iver att framhäva ”Stockholm”. Nåt som vi som har ursprung här inte ägnar oss åt.

• Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
M Mulvaden skrev:
Yes. Nu går vi vidare.

Med vetskapen om din lantliga bakgrund, som kanske förklarar en del av din iver att framhäva ”Stockholm”. Nåt som vi som har ursprung här inte ägnar oss åt.
För mycket limm där i Bagarmossen?

För mycket limm där i Bagarmossen?
Anar en rätt lantlig stavning...

• Haha
fribygg och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.