356 237 läst · 5 728 svar
356k läst
5,7k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Klart atomlab har en BMW gärna med den nya svulstiga fronten.. haha. SmaklöstA atomlab skrev:
Vi bor på landet och har ett antal kilometer gruväg med blötis på vintern och sedan vanlig saltad asfaltväg.Walle85 skrev:
Jag har traktor och brukar få dra loss några bilar varjw vibter
Ja, och jag tycker det är tragiskt att vuxna (tom med barn) frivilligt stänger in sig i lägenheter i storstadsgetton bland avgaser och betong. Fy faan för att leva så.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 601 inlägg
Framkomlighet är ju knappast vad jag räknar in i säkerhet. Sidogrepp däremot och bromssträcka.MathiasS skrev:Nej det är knappast ofattbart för skillnaden är i praktiken väldigt liten. Jag har, ända till nu, haft både dubbat och friktionsdäck till min Allroad och jag har växlat mellan dessa varannan vinter. Mest körning i Stockholm förstås, men även regelbundna resor i Roslagen + ett antal fjällresor per år.
Slutsats: det är ingen avgörande skillnad i framkomlighet mellan dessa alternativ. Däcken är bra på lite olika saker men inte dåliga på något. Det är andra saker som i större utsträckning påverkar säkerheten.
Njae.. bor mitt i landet. Men ändå har många, framför allt med nyare bilar, friktionsdäck.RoTe skrev:
Själv skulle jag aldrig klara mig utan dubbdäck då jag regelbundet dessutom kör i ett område med isiga och ofta osandade vägar.