354 500 läst · 5 749 svar
355k läst
5,7k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Hur var väglaget och vädret?Demmpa skrev:
Antar det är anledningen till den lägre hastigheten, i Anders inlägg som startade omkörningsdiskussionene var väglaget torra vägar med bra fäste.
Hus tomte
Verktygstokig
· Södra Stockholm
· 594 inlägg
Hus tomte
Verktygstokig
- Södra Stockholm
- 594 inlägg
Första gången man håller med AndersAndersMalmgren skrev:Det är något fel på svenska bilförare. Körde hem från Borlänge (Romme) igår eftermiddag. Helt torrt på vägen, bra grepp. Folk kör 20 under hastighetsbegränsning, i vissa fall 30 under. När de kör om vid tvåfiligt (2+1 hela vägen till Enköping) så gör de det med 10 kmh under hastighetsbegränsning.
Man blir ju smått galen.
Fan det börjar bli människa av dej också😉🫲
Haha, shit du har ju humor och körkort verkar du ha också, inte illa. 😉F frasen_36 skrev:
Spännande att höra om det var bara, torra vägar med bra fäste i Demmpas situation också. 🤔😎
Renoverare
· Stockholm
· 18 594 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 594 inlägg
Ja att uppfatta om det är torr och bar väg eller snöstorm med moddsträngar är inget var förare ska ge sig på kanske....F frasen_36 skrev:
Men visst pratade du om omdöme tidigare?
Lite som med sunt förnuft, det varierar.
Anders bedömde helt galet enligt dig, fartgalning.
Den Anders nämner som inte håller hastigheten under omkörning men pressar sig ut på 2+1 väg agerar föredömligt med gott omdöme.
Renoverare
· Stockholm
· 18 594 inlägg
Jag tog mig hem utan en enda sladd. Enda gången det var halt var vägen från romme ut på stora vägen. Det är ett ställe där påvägen där man måste sakta in för en rondell, den har alltid is de gånger jag kört där.FredrikR skrev:Ja att uppfatta om det är torr och bar väg eller snöstorm med moddsträngar är inget var förare ska ge sig på kanske....
Men visst pratade du om omdöme tidigare?
Lite som med sunt förnuft, det varierar.
Anders bedömde helt galet enligt dig, fartgalning.
Den Anders nämner som inte håller hastigheten under omkörning men pressar sig ut på 2+1 väg agerar föredömligt med gott omdöme.
En gång fick bilen bakom mig köra i diket för att inte köra in i mig bakifrån då han höll för lite avstånd.
De stora vägarna hålls snöfria bättre dels via snöröjning och via friktion från alla bilar.
Renoverare
· Stockholm
· 18 594 inlägg
Angående hålla avstånd, man måste alltid ställa in radarn på kortaste avstånd för att dessa inkompetenta förare ska förstå att man vill om. Mycket märkligt beteende.
Grevbo om jag minns rätt, eller rondellen i Romme vid Volvo/REBil.AndersMalmgren skrev:Jag tog mig hem utan en enda sladd. Enda gången det var halt var vägen från romme ut på stora vägen. Det är ett ställe där påvägen där man måste sakta in för en rondell, den har alltid is de gånger jag kört där.
En gång fick bilen bakom mig köra i diket för att inte köra in i mig bakifrån då han höll för lite avstånd.
De stora vägarna hålls snöfria bättre dels via snöröjning och via friktion från alla bilar.
Renoverare
· Stockholm
· 18 594 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 594 inlägg
Alfredo skrev:
Du får läsa mitt inlägg igen
De 2+1 som är motortrafikled får de inte köra på.AndersMalmgren skrev:
Dunning Kruger is strong with this one.
Begåvningsreserven på byggahus är alltid roligt