Demmpa Demmpa skrev:
Ja, det var på 2+1 100 km/h väg, ja det var några bilar bakom som också körde om den som låg i 50. Det var en som vid nästa 2-fältssträcka som körde om mig men det gick inte mycket snabbare än vad jag körde, de andra låg på behörigt avstånd efter mig.
Hur var väglaget och vädret?

Antar det är anledningen till den lägre hastigheten, i Anders inlägg som startade omkörningsdiskussionene var väglaget torra vägar med bra fäste.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
F
FredrikR FredrikR skrev:
Hur var väglaget och vädret?

Antar det är anledningen till den lägre hastigheten, i Anders inlägg som startade omkörningsdiskussionene var väglaget torra vägar med bra fäste.
Det var just HANS uppfattning ja...

• Gilla
Guzzi och 1 till
  • Laddar…
Hus tomte
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är något fel på svenska bilförare. Körde hem från Borlänge (Romme) igår eftermiddag. Helt torrt på vägen, bra grepp. Folk kör 20 under hastighetsbegränsning, i vissa fall 30 under. När de kör om vid tvåfiligt (2+1 hela vägen till Enköping) så gör de det med 10 kmh under hastighetsbegränsning.

Man blir ju smått galen.
Första gången man håller med Anders
Fan det börjar bli människa av dej också😉🫲

• Haha
  • Älska
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Ojojoj - du anpassade...Då ska du väl nästintill avrättas enligt vissa fantaster till förare här.....🤣
(Särskilt om du är en riktig "man" borde du helst ha kört 30 km/tim över tillåten.)
Haha, shit du har ju humor och körkort verkar du ha också, inte illa. 😉

Spännande att höra om det var bara, torra vägar med bra fäste i Demmpas situation också. 🤔😎

C claym skrev:
Vänta tills ni hamnar bakom en EPA som ligger i vänsterfil och trycker. Då är det lätt hänt att topplocket smäller och då pratar vi inte om bilens 😂
De får väl inte köra på 2+1 som är motortrafikled

Hus tomte Hus tomte skrev:
Första gången man håller med Anders
Fan det börjar bli människa av dej också😉🫲
Snarare du som hade tur i logiken en gång ;)

Edit: grattis!

• Älska
Hus tomte
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Det var just HANS uppfattning ja...
Ja att uppfatta om det är torr och bar väg eller snöstorm med moddsträngar är inget var förare ska ge sig på kanske....

Men visst pratade du om omdöme tidigare?
Lite som med sunt förnuft, det varierar.

Anders bedömde helt galet enligt dig, fartgalning.
Den Anders nämner som inte håller hastigheten under omkörning men pressar sig ut på 2+1 väg agerar föredömligt med gott omdöme.

FredrikR FredrikR skrev:
Ja att uppfatta om det är torr och bar väg eller snöstorm med moddsträngar är inget var förare ska ge sig på kanske....

Men visst pratade du om omdöme tidigare?
Lite som med sunt förnuft, det varierar.

Anders bedömde helt galet enligt dig, fartgalning.
Den Anders nämner som inte håller hastigheten under omkörning men pressar sig ut på 2+1 väg agerar föredömligt med gott omdöme.
Jag tog mig hem utan en enda sladd. Enda gången det var halt var vägen från romme ut på stora vägen. Det är ett ställe där påvägen där man måste sakta in för en rondell, den har alltid is de gånger jag kört där.

En gång fick bilen bakom mig köra i diket för att inte köra in i mig bakifrån då han höll för lite avstånd.

De stora vägarna hålls snöfria bättre dels via snöröjning och via friktion från alla bilar.

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Angående hålla avstånd, man måste alltid ställa in radarn på kortaste avstånd för att dessa inkompetenta förare ska förstå att man vill om. Mycket märkligt beteende.

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Jag tog mig hem utan en enda sladd. Enda gången det var halt var vägen från romme ut på stora vägen. Det är ett ställe där påvägen där man måste sakta in för en rondell, den har alltid is de gånger jag kört där.

En gång fick bilen bakom mig köra i diket för att inte köra in i mig bakifrån då han höll för lite avstånd.

De stora vägarna hålls snöfria bättre dels via snöröjning och via friktion från alla bilar.
Grevbo om jag minns rätt, eller rondellen i Romme vid Volvo/REBil.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Kanske dags att öppna körkortsteoriböckerna igen, om du nu menar att 2+1 altid är motortrafikled? 🤔😉
Hus tomte Hus tomte skrev:
Fan det börjar bli människa av dej också
Nu ska vi inte överdriva... 😂

• Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Kanske dags att öppna körkortsteoriböckerna igen, om du nu menar att 2+1 altid är motortrafikled? 🤔😉
Nu ska vi inte överdriva... 😂
Tror aldrig jag sett en 2+1 där det är 100 kmh som inte haft motortrafikleds skylt. Men kanske har fel

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Tror aldrig jag sett en 2+1 där det är 100 kmh som inte haft motortrafikleds skylt. Men kanske har fel
Ja, det är ju inte lätt för någon annan att veta vad du har sett…

• Gilla
  • Älska
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
Nej du har garanterat rätt men du har nog inte sett så mycket.

• Gilla
  • Älska
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej du har garanterat rätt men du har nog inte sett så mycket.

Du får läsa mitt inlägg igen
De 2+1 som är motortrafikled får de inte köra på.

Dunning Kruger is strong with this one.

Begåvningsreserven på byggahus är alltid roligt

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.