MathiasS MathiasS skrev:
Det som är helt avgörande för att jag kommer fram dit jag vill är fyrhjulsdrift, inte dubbar. Det gäller även när det är is.
Hur menar du att 4wd hjälper dig att bromsa för älgen?

• Haha
Rejäl
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Hur menar du att 4wd hjälper dig att bromsa för älgen?
Nu pratades det om framkomlighet, inte att bromsa. Försök häng med.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Åhå...
Men om jag kör i diket pga vägen svängde men inte Pecka, då kommer jag ju inte fram.

Svart Chevrolet pick-up på motorväg med text på bakrutan: "If I passed you on the right you're an idiot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Åter till ämnet.

• Gilla
  • Haha
Guzzi och 8 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det är väl det som är problemet, folk tror att framkomlighet är det viktiga och sen tappar de sidogreppet och kör i diket.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Det är väl det som är problemet, folk tror att framkomlighet är det viktiga och sen tappar de sidogreppet och kör i diket.
Nej det tror jag inte är problemet. Det har helt enkelt pratats om två helt olika saker här och karlmb ville missförstå och få mig att motivera något jag inte påstått - ett lite tramsigt sätt att diskutera. Jag diskuterade framkomlighet med Nissens som ansåg att han behövde både 4wd och dubbar för att komma fram. Inte bromsförmåga.

Vill du kombinera diskussionen om fyrhjulsdrift och sidogrepp kan vi göra det - den är högst relevant när bilen har fart och därmed sidokrafter att hantera. Att inte låta tex framhjulen göra båda jobben (styra + driva framåt) gör mycket stor skillnad på slutresultatet - det vet alla som kör fyrhjulsdrivet och som funderar lite på vad som händer när de vrider på ratten.

MathiasS MathiasS skrev:
Nej det tror jag inte är problemet. Det har helt enkelt pratats om två helt olika saker här och karlmb ville missförstå och få mig att motivera något jag inte påstått - ett lite tramsigt sätt att diskutera. Jag diskuterade framkomlighet med Nissens som ansåg att han behövde både 4wd och dubbar för att komma fram. Inte bromsförmåga.

Vill du kombinera diskussionen om fyrhjulsdrift och sidogrepp kan vi göra det - den är högst relevant när bilen har fart och därmed sidokrafter att hantera. Att inte låta tex framhjulen göra båda jobben (styra + driva framåt) gör mycket stor skillnad på slutresultatet - det vet alla som kör fyrhjulsdrivet och som funderar lite på vad som händer när de vrider på ratten.
Det är nog bra med 4WD. Men du tror alltså att det hjälper när man bromsar på is?

K karlmb skrev:
Det är nog bra med 4WD. Men du tror alltså att det hjälper när man bromsar på is?
Detta blir andra gången du försöker ge sken av att jag tycker något jag inte pratat om öht. Hur kommer du till den slutsatsen, två gånger till och med?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Detta blir andra gången du försöker ge sken av att jag tycker något jag inte pratat om öht. Hur kommer du till den slutsatsen, två gånger till och med?
Jag vet inte, kör du på dina skitdäck.

• Arg
  • Wow
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Ja, jag och många andra är väldigt nöjda med friktionsdäck så fortsätt kör du med dina dubb.

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Näe jag tänkte väl det. Det var bara dålig argumentationsteknik.

Jag har förövrigt dubbat på båda bilarna i år.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
J Jeppson skrev:
Ja, jag och många andra är väldigt nöjda med friktionsdäck så fortsätt kör du med dina dubb.
Ja, vänner till mig förresten...
Krama varandra i trafiken och gnäll inte nästa gång de snålat på saltet!

K karlmb skrev:
Ja, vänner till mig förresten...
Krama varandra i trafiken och gnäll inte nästa gång de snålat på saltet!
Ja, det lär inte behövas, va inte orolig för det 😉

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.