355 614 läst · 5 727 svar
356k läst
5,7k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Nej det tror jag inte är problemet. Det har helt enkelt pratats om två helt olika saker här och karlmb ville missförstå och få mig att motivera något jag inte påstått - ett lite tramsigt sätt att diskutera. Jag diskuterade framkomlighet med Nissens som ansåg att han behövde både 4wd och dubbar för att komma fram. Inte bromsförmåga.N Nerre skrev:
Vill du kombinera diskussionen om fyrhjulsdrift och sidogrepp kan vi göra det - den är högst relevant när bilen har fart och därmed sidokrafter att hantera. Att inte låta tex framhjulen göra båda jobben (styra + driva framåt) gör mycket stor skillnad på slutresultatet - det vet alla som kör fyrhjulsdrivet och som funderar lite på vad som händer när de vrider på ratten.
Det är nog bra med 4WD. Men du tror alltså att det hjälper när man bromsar på is?MathiasS skrev:Nej det tror jag inte är problemet. Det har helt enkelt pratats om två helt olika saker här och karlmb ville missförstå och få mig att motivera något jag inte påstått - ett lite tramsigt sätt att diskutera. Jag diskuterade framkomlighet med Nissens som ansåg att han behövde både 4wd och dubbar för att komma fram. Inte bromsförmåga.
Vill du kombinera diskussionen om fyrhjulsdrift och sidogrepp kan vi göra det - den är högst relevant när bilen har fart och därmed sidokrafter att hantera. Att inte låta tex framhjulen göra båda jobben (styra + driva framåt) gör mycket stor skillnad på slutresultatet - det vet alla som kör fyrhjulsdrivet och som funderar lite på vad som händer när de vrider på ratten.