Den där sträckan känner jag igen. Det var där jag kom i kapp en karavan med a-traktorer. Roligt för hela familjen.

R Rejäl skrev:
Väl naiv är du, polisen behöver ingen kamera..
En polismans ord väger tyngre än dina..
Lycka till men för andras skull håll hastigheten så slipper vi en massa omkörningar i onödan trafiken flyter säkrare och bättre om stoppklossarna håller sig till trafikrytmen😉
Det är bara larvigt att ens diskutera att någon skulle få böter för att ha kört i 85 på en 100-väg.

Ingen får böter för det.

Den som påstår att det är olagligt får komma med ett domslut.

Det är en löjlig diskussion.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
R
G gaidin skrev:
Det är bara larvigt att ens diskutera att någon skulle få böter för att ha kört i 85 på en 100-väg.

Ingen får böter för det.

Ska du inte skarva/ljuga, hitta på ännu mindre skillnader?
Var det inte 99 på 100väg?
Du är så löjlig som bara du kan vara😉

R Rejäl skrev:
Ska du inte skarva/ljuga, hitta på ännu mindre skillnader?
Var det inte 99 på 100väg?
Du är så löjlig som bara du kan vara😉
Vad snackar du om nu?

R
G gaidin skrev:
Vad snackar du om nu?
Vad jiddrar du om?

R Rejäl skrev:
Vad jiddrar du om?
Jaha utgår från att du citerar fel person.

Är du nykter?

R
G gaidin skrev:
Jaha utgår från att du citerar fel person.

Är du nykter?
Det var du som skrev till mig och påstod en massa hastighetsskillnader som du uppenbarligen har hittat på så du är någ inte vid dina sinnes fulla bruk skulle jag säga!

R Rejäl skrev:
Det var du som skrev till mig och påstod en massa hastighetsskillnader som du uppenbarligen har hittat på så du är någ inte vid dina sinnes fulla bruk skulle jag säga!
Nej, det gjorde jag inte.

Jag skrev att hela diskussionen är larvig. Någon påstod att det är olagligt att köra i 85 på en 100-väg, sedan blev det en diskussion kring detta som jag såg som löjlig.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
R
G gaidin skrev:
Nej, det gjorde jag inte.

Jag skrev att hela diskussionen är larvig. Någon påstod att det är olagligt att köra i 85 på en 100-väg, sedan blev det en diskussion kring detta som jag såg som löjlig.
Jag har inte påstått det! så vet inte varför du skriver till mig du kanske ska läsa hela tråden innan du kommer in o ändrar faktan som har skrivits av någon annan!

• Wow
Alfredo
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Jag har inte påstått det! så vet inte varför du skriver till mig du kanske ska läsa hela tråden innan du kommer in o ändrar faktan som har skrivits av någon annan!
Jag har inte sagt att du har påstått någonting alls.
Däremot var du otrevlig mot mig och betedde dig som en rövhatt.

Det enda jag skrev var att hela diskussionen. Är löjlig.
Om jag höll med dig eller om jag sade emot dig spelar ingen roll.
En diskussion om att man kan få böter för att man kör i 85 ÄR löjlig. Att du sedan inte kan skilja på olika medlemmar utan anklagar mig bara för att jag svarar dig får du själv fundera på.

Rövhatt

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
G gaidin skrev:

Ingen får böter för det.

En personbil som sölar i 85 km/tim på en motorväg med en hastighetsbegränsning av 100+ kan ju vara irriterande för bussförare såväl som bilister efter bussen, eftersom bussen tvingas köra om bilen eventuellt i onödan, och bussen som är begränsad till 100 km/tim tvingar ju andra bilister som kör 110-120 km/tim att bromsa för bussen, men det är ju värre när en lastbil försöker köra om ett annat fordon, då oftast en annan långtradare, för det tar oftast extremt lång tid för en lastbil att hinna passera en annan lastbil som kör 80 km/tim; enligt hastighetsreglerna får en lastbil med en tillkopplad släpvagn eller påhängsvagn inte köras fortare än 80 km/tim men lastbilsförare som försöker köra om kör ju ändå i upp till 90-95 km/tim = för fort; det är ju likaså för fort att köra 115+ på en 110-motorväg för att kunna passera en personbil som kör exakt 110 (eller säg kanske hellre 110,5).

Om man inte vill eller vågar köra 100+ på en motorväg, då är det rimligast att placera sig direkt efter en lastbil, då kan man ju lugnt söla i 80-90 km/tim. På en motortrafikled med enbart ett påbjudet körfält och 100-gräns kan det däremot vara straffbart att köra personbil i enbart 80-85 km/tim, eftersom det kan anses som "överdrivet låg hastighet", utom om man närmar sig ett motordrivet fordon med släpvagn som är begränsat till 80.

• Wow
kashieda
  • Laddar…
R
G gaidin skrev:
Jag har inte sagt att du har påstått någonting alls.
Däremot var du otrevlig mot mig och betedde dig som en rövhatt.

Det enda jag skrev var att hela diskussionen. Är löjlig.
Om jag höll med dig eller om jag sade emot dig spelar ingen roll.
En diskussion om att man kan få böter för att man kör i 85 ÄR löjlig. Att du sedan inte kan skilja på olika medlemmar utan anklagar mig bara för att jag svarar dig får du själv fundera på.

Rövhatt
Du är en rövatt det var du som skrev att jag var löjlig till mig men det har du väl förträngt!

Här citerar du mig..

• Skärmdump av ett forumdiskussionsinlägg om trafikböter och poliskontroller vid körning på en 100-väg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
B Björn He Bergman skrev:
En personbil som sölar i 85 km/tim på en motorväg med en hastighetsbegränsning av 100+ kan ju vara irriterande för bussförare såväl som bilister efter bussen, eftersom bussen tvingas köra om bilen eventuellt i onödan, och bussen som är begränsad till 100 km/tim tvingar ju andra bilister som kör 110-120 km/tim att bromsa för bussen, men det är ju värre när en lastbil försöker köra om ett annat fordon, då oftast en annan långtradare, för det tar oftast extremt lång tid för en lastbil att hinna passera en annan lastbil som kör 80 km/tim; enligt hastighetsreglerna får en lastbil med en tillkopplad släpvagn eller påhängsvagn inte köras fortare än 80 km/tim men lastbilsförare som försöker köra om kör ju ändå i upp till 90-95 km/tim = för fort; det är ju likaså för fort att köra 115+ på en 110-motorväg för att kunna passera en personbil som kör exakt 110 (eller säg kanske hellre 110,5).

Om man inte vill eller vågar köra 100+ på en motorväg, då är det rimligast att placera sig direkt efter en lastbil, då kan man ju lugnt söla i 80-90 km/tim. På en motortrafikled med enbart ett påbjudet körfält och 100-gräns kan det däremot vara straffbart att köra personbil i enbart 80-85 km/tim, eftersom det kan anses som "överdrivet låg hastighet", utom om man närmar sig ett motordrivet fordon med släpvagn som är begränsat till 80.
Att du inte borde ha körkort är vi ju medvetna om i tråden så det dravel du skriver funderar jag inte på.

Även bussar har system för att kontrollera hastigheten och kan hålla fart lagom till framförvarande fordon.

• Gilla
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Rejäl, jag skrev inte att du var löjlig, jag skrev att diskussionen var löjlig och det står jag för.

Sedan blandade du nog ihop mig med någon och började prata om enstaka kmh vilket jag inte har pratat om.

Att jag kommenterar ditt inlägg betyder inte att jag kritiserar vad du skriver. Du får jobba på din självkänsla en smula, läs vad jag skriver istället för att bete dig som en rövhatt bara för en kommentar.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Ger mig tusan på att Björn åker runt med halv/dimljus och hävdar att man ser bättre då.
( Folk som tittar 20 meter framför bilen brukar hävda det)

• Gilla
  • Haha
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.