R
G gaidin skrev:
Rejäl, jag skrev inte att du var löjlig, jag skrev att diskussionen var löjlig och det står jag för.

Sedan blandade du nog ihop mig med någon och började prata om enstaka kmh vilket jag inte har pratat om.

Att jag kommenterar ditt inlägg betyder inte att jag kritiserar vad du skriver. Du får jobba på din självkänsla en smula, läs vad jag skriver istället för att bete dig som en rövhatt bara för en kommentar.
Du är bara så löjlig så gå o lägg dig din fåntratt..

Isakare Isakare skrev:
Ger mig tusan på att Björn åker runt med halv/dimljus och hävdar att man ser bättre då.
( Folk som tittar 20 meter framför bilen brukar hävda det)
Käften!

• Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du är bara så löjlig så gå o lägg dig din fåntratt..
Vad har jag skrivit som är löjligt? Du blandar ihop mig med någon annan.

B Björn He Bergman skrev:
Käften!
Go gubbe du 🥰

• Älska
kashieda
  • Laddar…
R
G gaidin skrev:
Vad har jag skrivit som är löjligt? Du blandar ihop mig med någon annan.
Du är helt otrolig du!

På en motortrafikled med enbart ett påbjudet körfält och 100-gräns kan det däremot vara straffbart att köra personbil i enbart 80-85 km/tim,
Jasså. Har du möjligen ett exempel på någon som straffats för det? Eller någon annan typ av källa? Eller hittar du bara på?

Jag påstår nämligen tvärtemot dig att man är i sin fulla rätt att köra personbil i enbart 80-85 km/tim på väg med 100-gräns. När man vill. Varför man än vill. Och helt utan skyldighet att motivera det för någon.

Borde jag också hålla käft?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du är helt otrolig du
@Rejäl, backa ett antal inlägg och läs hela diskussionen i lugn och ro så ser du att allt mellan dig och @gaidin ikväll bara är ett stort missförstånd.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Du är helt otrolig du!
Ja, tydligen för dig.
Du verkar ju tro att jag är någon annan.

Eller är det du som tror att man får böter för att köra 85 på en 100-väg?

Du verkar ju inte kunna läsa vad jag skriver, i stället påmålar du mig åsikter jag varken uttryckt eller insinuerat.

Och det är jag som är otrolig. 😆

R
G gaidin skrev:
Ja, tydligen för dig.
Du verkar ju tro att jag är någon annan.

Eller är det du som tror att man får böter för att köra 85 på en 100-väg?

Du verkar ju inte kunna läsa vad jag skriver, i stället påmålar du mig åsikter jag varken uttryckt eller insinuerat.

Och det är jag som är otrolig. 😆
Ska du hitta på ännu mer?

Du är den största fåntratten på BH!

• Haha
kashieda
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jasså. Har du möjligen ett exempel på någon som straffats för det? Eller någon annan typ av källa? Eller hittar du bara på?

Jag påstår nämligen tvärtemot dig att man är i sin fulla rätt att köra personbil i enbart 80-85 km/tim på väg med 100-gräns. När man vill. Varför man än vill. Och helt utan skyldighet att motivera det för någon.

Borde jag också hålla käft?
Det är överdrivet att påstå att man har all rätt att köra bara cirka 80 på en 100+-väg, det beror på vilka trafikförhållanden som råder. Man kan naturligtvis inte köra fortare än cirka 70 km/tim i riskfyllt och halt väglag, ibland måste man kanske köra så sakta som 40 km/tim på en stor landsväg i så halt väglag, men det är normalt inte sånt riskfyllt väglag under sommartid (maj till början av oktober), och att köra långsammare än 100 på en motorväg med en hastighet 100+ i normalt sommarväglag kan anses överdrivet långsamt, däremot anses det inte som överdrivet långsamt att köra personbil i 80-90 km/tim på en 100+-väg om man kör direkt bakom en lastbil som är begränsad till 80 men jag tycker det är onödigt att ligga efter en lastbil på en 100+-motorväg för det går ju att köra om lastbilen.

• Haha
kashieda
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Ska du hitta på ännu mer?

Du är den största fåntratten på BH!
Ja jösses.
Ok, jag antar att du är nykter imorgon och kanske läser vad det är du svarar på.

Men... Just humor me, vad är det jag skrivit som är så fåntrattigt?

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Det är överdrivet att påstå att man har all rätt att köra bara cirka 80 på en 100+-väg
jag tycker
Jag förstår vad du tycker. Jag efterlyser något som styrker ditt tyckande. Har du något sådant?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Det är överdrivet att påstå att man har all rätt att köra bara cirka 80 på en 100+-väg, det beror på vilka trafikförhållanden som råder. Man kan naturligtvis inte köra fortare än cirka 70 km/tim i riskfyllt och halt väglag, ibland måste man kanske köra så sakta som 40 km/tim på en stor landsväg i så halt väglag, men det är normalt inte sånt riskfyllt väglag under sommartid (maj till början av oktober), och att köra långsammare än 100 på en motorväg med en hastighet 100+ i normalt sommarväglag kan anses överdrivet långsamt, däremot anses det inte som överdrivet långsamt att köra personbil i 80-90 km/tim på en 100+-väg om man kör direkt bakom en lastbil som är begränsad till 80 men jag tycker det är onödigt att ligga efter en lastbil på en 100+-motorväg för det går ju att köra om lastbilen.
Man får köra i 80 på en 100-väg om man vill. Det kanske inte alltid är lämpligt men absolut inte ett fel.

Jag vidhåller att du inte förstår hur trafikregler och samspel mellan trafikanter fungerar och du borde gå tillbaka till körskolan.

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Vadå, är bilar med släpvagnar förbjudna att åka på motorväg?

Ny info för hjärnbalken….

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.