339 111 läst · 5 325 svar
339k läst
5,3k svar
Folk som kör i mittenfilen även om de inte kör om
Ja du, var glad att "Din väg" inte är Ekerövägen, vi har haft ett helvete i 10 år, och det pågår fortfarande !!! Bron får de inte röra/bredda förens länken är öppnad typ 2030-32, så vägen är klar nån gång efter det.Maria T skrev:
Och när länken är öppnad behöver inte bron breddas, det behövdes för 20 år sen.
Och när allt händer...är jag nog död.
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 372 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 372 inlägg
Ja, jag vet att Ekerövägen med Tappströmsbron (gissar det är den du avser) är ett *helsike*Isakare skrev:Ja du, var glad att "Din väg" inte är Ekerövägen, vi har haft ett helvete i 10 år, och det pågår fortfarande !!! Bron får de inte röra/bredda förens länken är öppnad typ 2030-32, så vägen är klar nån gång efter det.
Och när länken är öppnad behöver inte bron breddas, det behövdes för 20 år sen.
Och när allt händer...är jag nog död.
Har nära familj som bor på Färingsö så har hört om detta..
Med det sagt är jag/vi priviligerade att ta oss in till Stockholm City.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 686 inlägg
Nissanförare i vänsterfil. Det är nog på delad 72:a plats över saker de inte behöver lösa.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 842 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 842 inlägg
Ja det såg jag också och Nissan är ju inte störst i Sverige, men jag tyckte det var intressant att en biltillverkare uppmärksammat det hela och kanske kommer det i andra modeller längre fram, modeller som säljs i Sverige. Kanske kan samarbetsföretag göra liknande. Sen om det hjälper i praktiken är ju svårt att sia om.N Nerre skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 686 inlägg
”Folk i allmänhet” har nog rätt lätt att fördra båda delarna.
Jag har rätt svårt för de som exempelvis på krokig 70-väg kör med sin mätare på 60 vilket i praktiken ofta betyder runt 55... De är inte så många men de finns...Nötegårdsgubben skrev:
På motorvägen får de köra vad de vill i högerfilen. Stör inte alls på samma sätt.