Vet inte vad de köpte 150kvm för men det var nog räntekostnaderna som jag nog också hade fått panik över.
Säg att de då istället gjorde en vinst på 2-5milj. De kan fortfarande köpa ett hus utanför stan när barnen blir tonåringar plus att de har en lägenhet med grymt läge, utan avgift, som de kan hyra ut till 4 studenter. Ka-ching!
De var för jkl duktiga på att få saker gjort, tror inte det här var den andra lgh de renoverande.
Säkert har de bytt upp sig i omgångar. Vad får de för lägenheten de sålde? 15? 20? Tror helt klart det är närmare 20 än 15. Skulle inte förvåna mig om de är helt skuldfria trots köpet av den nya lägenheten plus att de fått lite pengar emellan.
Vad får du för en 5:a på 60 kvm i Vasastaden? 10-11? De byter säkert upp sig igen vid ett bra tillfälle när barnen närmar sig tonåren.
Här kanske jag är lite ute och cyklar — har inte jättebra koll, inte hemnet-knarkat på ett tag — men det känns som det finns mycket färre lägenhetsobjekt i Stockholms innerstad som man riktigt ’kan sätta tänderna i’ numera och göra sig en hacka på att fixa till. Känns som det lagts mycket pengar på att fixa upp nästan alla objekt som kommer ut och när det väl är något som behöver mycket arbete är de nästan dyrare än uppfixade objekt eftersom folk är villiga att betala för en ’dröm’. Men en 2:a på 60 kvm som blir en 5:a möjliggör nog en större vinst än några andra objekt just eftersom det är så unikt.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.