34 479 läst · 188 svar
34k läst
188 svar
Förbud mot kraftiga dammsugare med en effekt över 1 600 watt
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Redan min 1100 Watts E-lux "UltraSilencer" har svårt att släppa från sig en matta som den en gång har fått klorna i.ullberg skrev:
Vad man skall med mer effekt till begriper jag inte. Med eller utan EU.
Har två Dyson hemma. Först köpte vi en DC35, handhållen dammsugare med batteri. 75W effekt tror jag den ligger på och fungerade bättre än vår gamla på 1000+ W. Riktigt imponerade av den lilla rackaren köpte vi Dysons vanliga dammsugare som du länkade när vi flyttade till hus. Har aldrig haft en så bra dammsugare. Och att den är påslös är sjukt bra. Blir många påsar annars med 2 långhåriga katter i huset.mycke_nu skrev:
Låter som ett väldigt klokt beslut från EU!
Tillverkarna blåser upp effekten på dammsugare av ett enda skäl, och det är att folk är dumma nog att tro att watt-talet är det viktigaste precis som alla amatörer tror att den bästa kameran är den med flest pixlar osv...
Men om man använder dammsugaren som värmefläkt är det givetvis bra med många watt
Tillverkarna blåser upp effekten på dammsugare av ett enda skäl, och det är att folk är dumma nog att tro att watt-talet är det viktigaste precis som alla amatörer tror att den bästa kameran är den med flest pixlar osv...
Men om man använder dammsugaren som värmefläkt är det givetvis bra med många watt
Har inte sett dammsugare med koppling för slangen baktill på länge. Torkade väl skor eller dylikt med den.Avemo skrev:
Återinför den, sälj förgreningsslangar (för skor) till hutlösa priser så har du en "kombimaskin". Dammsugare, fläkt, sko tork, luftrenare etc.
Men mer allvarligt, så är det väl inte fel att få bort onödiga energitjuvar?
Redigerat:
https://itunes.apple.com/se/app/uclean-virtual-vacuum-cleaner/id300603203?mt=8Avemo skrev:
Men här torde väl microsoft vara den givet bästa tillverkaren, dom suger ju sååå ....