KnockOnWood skrev:
Med mobilen kan man ta kort, ungefär som med forna tiders Instamatic.

Men att jämföra dessa partybilder med vad en riktig kamera kan ge är ju bara fånigt.
Jag tror du missuppfattat. Man kan jämföra objektiva parametrar som skärpa, dynamiskt omfång, brusnivå, ljuskänslighet etc. Och där spöar alltså en modern mobilkamera en tio år gammal systemkamera rejält.

Att systemkameran ger helt andra möjligheter fotografiskt är en annan sak.
 
fubar skrev:
Det är svårare att ta en selfie med en systemkamera och ett tungt objektiv. :)
Vem vill ta en selfie, om man inte är narcissist?

Hur skulle denna tas emot om den inte var "pixlad"?
PelleiJolle4.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
fubar skrev:
Det är svårare att ta en selfie med en systemkamera och ett tungt objektiv. :)
Ja, förvisso, men jäklar i helvete vilken närbild det skulle bli... förutsatt att man har tillräckligt långa armar för närgränsen på objektivet! Om man inte har ett makroobjektiv förstås. :beer::)
 
fubar skrev:
Det är svårare att ta en selfie med en systemkamera och ett tungt objektiv. :)
Precis, med gammal teknik rådde självsanering.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
EU kommer snart införa förbud på sensorer med för dåligt signal-brusförhållande, alterbativt för lite högfrekvensinnehåll i den färdiga bilden. Då kommer kameramobilerna gå ner till 3-5MP och ge riktigt bra bilder.

Skall bara informera EU om detta ,de vet nämligen inte om det än...
 
  • Gilla
bobas
  • Laddar…
Blir det inte snart förbud mot fula/dåliga motiv också?
Tryck på knappen hur mycket du vill, men det händer inget om du inte ser ut som Brad eller Angelina :)

Galenskaparna hade en sketch en gång där fula nyllen byttes ut mot Leif Loket O.
 
Just det, den motivsökande kameran.. undrar om inte det var från "Himla många program"? Eller var det kanske Helt apropå som hade den? De hade i allafall filmen som användes i Agfanistan.

Klassisk humor.
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Ludwig skrev:
...

Klassisk humor.
Finns det någon annan sorts humor?
Jag har ofta radion på, som ett bakgrundsbrus, oftast SR P1.
Hur ofta får man höra något roligt (annat än att det är urspårning på Södra Länken)?

Finns det något humorlösare än Public Service, Surdegshotellet eller det nu aktuella Ditt Parti?
Av misstag kan vem som helst vara rolig ibland, men här har de ansträngt sig för att bara vara tråkiga.
Och verkligen lyckats (y)
 
Humor på p1 stavas "Ring p1"... ;-)
 
  • Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Och jag som tänkte köpa en dammsugare i dag....men det verkar ju mest vara skit allihopa...
Jag som bara ville ha en bra dammsugare som är relativt tyst och som har skaplig sugförmåga....är helt ointresserad av ev mijlöpåverkan då den knappast kommer användas iaf....
Ja jag har bara glödlampor eller halogen....vägrar både LED och Facebook....
 
Enk Projektet skrev:
Och jag som tänkte köpa en dammsugare i dag....men det verkar ju mest vara skit allihopa...
Jag som bara ville ha en bra dammsugare som är relativt tyst och som har skaplig sugförmåga ...
Ja, det är väl vad vi alla ville ha. Men det som säljs/såldes var bara dammsugare med allt högre "wattal" på höljet.

Så jag ser det som ett fall framåt om tillverkarna istället måste börja konkurrera på det vi verkligen vill ha, nämligen hur bra de suger, hur bra de är på att hålla dammet kvar i dammsugaren (istf. att spruta ut det i luften igen), hur tysta de är osv.

Ibland så fattar marknaden det här själv. Vi kan bara se på hur AMD lyckades brotta ner Intel från "fler MHz är bättre" för 15 år sedan. Men i det fallet så skedde det pga att AMD inte kunde hänga med. I dammsugarfallet så hade det inte slutat förrän alla hade dragit max effekt (så svårt är det inte att stoppa in en större motor), så jag har inga problem med att man knäppte dammsugarmarknaden på näsan för att få den på bättre tankar.
 
KnockOnWood skrev:
Vem vill ta en selfie, om man inte är narcissist?

Hur skulle denna tas emot om den inte var "pixlad"?
[bild]
Lite nyfiken på vilken sorts dammsugare du har som gör att du behöver flytväst när du använder den? :x
 
stilofunk skrev:
Lite nyfiken på vilken sorts dammsugare du har som gör att du behöver flytväst när du använder den? :x
Man kan aldrig vara nog försiktig.....
 
stilofunk skrev:
Lite nyfiken på vilken sorts dammsugare du har som gör att du behöver flytväst när du använder den? :x
Det vet jag, eftersom den är "relativt kraftfull" och drivs av en mindre jetmotor är enda alternativet att hoppa i sjön när hela kvarteret rosenrasandes kommer springandes efter att han har "dammsugit lite löv i trädgården en söndagmorgon".

Ja utom jag förstås, jag kommer för att skaka hand.
 
stilofunk skrev:
Lite nyfiken på vilken sorts dammsugare du har som gör att du behöver flytväst när du använder den? :x
En sån här har vi
zusgreen.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det står 1100 Watt på den, inte 1000 Watt som det står nu.
http://www.enemo.se/underkategori-d...XAiieDU8ZoqOG5iihV84fx6PIlQvfba-rMaAqzt8P8HAQ

Vi köpte den framför allt för att den är TYST.

(Flytvästen har inte med städning att göra. Den används bara på sjön :) )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.