1 526 468 läst · 24 843 svar
1526k läst
24,8k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Självbyggare
· Stockholm
· 9 919 inlägg
BMW har artificiellt motorljud i senaste M5.
Skulle säga snarare tvärtom, man har jobbat länge med att få ner ljudnivån på tävlingsbilar. Det hela handlar om att normalisera EV-sporten. Det kommer nog bli tillräckligt tjut från elmotorer och transmissioner så det kommer nog låta tillräckligt, bilarna i vissa motorgrenar kommer troligen att gå bättre än fossil-ditona redan efter något år.Nötegårdsgubben skrev:
Tja, en panel kostar ett par tusen, någon slags laddregulator behövs väl, men den kan ju byggas in i nästa version av ombord-laddare, lite kabel, säkringar, några timmar programmering.A AndersS skrev:
.
Frågan är nog inte vad det kostar utan vad biltillverkaren väljer att det ska kosta.
Billig elbil med solceller: https://sonomotors.com/Mikael_L skrev:
Kan man få elbilsbonus på den så blir det billigt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 065 inlägg
Att ”man” jobbat på att få ner ljudnivån kan vara simultant med att ”man” tycker att riktig racing ska låta. Det är olika ”man”.sunnis skrev:Skulle säga snarare tvärtom, man har jobbat länge med att få ner ljudnivån på tävlingsbilar. Det hela handlar om att normalisera EV-sporten. Det kommer nog bli tillräckligt tjut från elmotorer och transmissioner så det kommer nog låta tillräckligt, bilarna i vissa motorgrenar kommer troligen att gå bättre än fossil-ditona redan efter något år.
Att elbilarna ofta kommer slå avgasbilarna är jag också övertygad om, jag är bara inte säker må att dagens publik är lika intresserad. Och med alla de klasser som finns tror jag att publiken, inte bilsportförbunden kommer styra det här.
Publiken vet inte vad de vill Samma visa varje år när de inför nya reglementen så påstås det att sporten kommer dö ut. Det är sedan gammalt.Nötegårdsgubben skrev:Att ”man” jobbat på att få ner ljudnivån kan vara simultant med att ”man” tycker att riktig racing ska låta. Det är olika ”man”.
Att elbilarna ofta kommer slå avgasbilarna är jag också övertygad om, jag är bara inte säker må att dagens publik är lika intresserad. Och med alla de klasser som finns tror jag att publiken, inte bilsportförbunden kommer styra det här.
Det dyra är att bygga in den i karossen utifrån vilka volymer man räknar med.Mikael_L skrev:
Så helt riktigt, det är vad jag skulle få betala för funktionen som är intressant och vad vinsten skulle bli hos oss med våra förutsättningar.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 065 inlägg
Så är det förstås, men om STCC tappar till Carrera cup är det kanske ändå ett problem. Jag säger inte att det är så, bara att jag tror att det kan bli så.sunnis skrev:
Entrébiljetten för kommande STCC innehåller kanske en trerätters lunch att intas under depåstopp med påfyllning av "bränsle", en konkurrensfördel mot Carrera Cup.Nötegårdsgubben skrev:
Tänk, dragrace. Traktorpulling. Hur kul skulle de bli om de kommer vinande eltraktorer eller dragracebilar.Unikt namn skrev:
På dragrace ska de låta så in i röda helvete och på pulling ska traktorerna bröla och spruta rök.
Såg förresten häromdagen att det tydligen finns tävlingar med sparkcyklar med på el.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 990 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 990 inlägg