Tokslut Tokslut skrev:
Ja små enstaka "gömda" i och runt i byn från motorvägen finns det, men är det intressanta för resande?
Du gick ut med att du inte sett några andra snabbladdare i Södertälje än de vid Circle K i Södra. Nu vet du att det finns fler än så. Jag tänker inte betygsätta vem de är intressanta för.

• Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Det är lite glest med laddare i Södertälje, håller med. Men iom. att det snart därefter kommer ett pärlband längs E4 in mot Stockholm så luras man nog lite om man bara tittar på Södertälje. Snabbladdare används ju framför allt av genomfartstrafik.
Karta över E4 vid Södertälje med pinkodsliknande markeringar för laddstationer, visas upp och ner.
Ja, bilden är gjord uppochner because of reasons.

• Gilla
djac
  • Laddar…
engs
Mikael_L Mikael_L skrev:
Vi har väl redan enats om att detta är en tävling, inte ekonomi.

Jag kan absolut inte ekonomiskt motivera varför jag byter laddtidpunkt och laddeffekt för några ören i skillnad i kWh-pris (särskilt när detta sen drunknar i elskatt och överföringsavgifter), utan det är helt enkelt att tävla mot mig själv som gäller.
Absolut, än värre blir det med Tibber Rewards. Typ, kommer hem vid lunch för att jobba hemifrån, har inget behov av att ladda innan det är dags att hämta barnen men kopplar in för några timmar "kanske får in lite "gratis" laddning". Eventuellt ramlar det in nån kWh och 75 öre i reward...

• Gilla
  • Haha
djac och 3 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Gissar på att det skulle stå drivning eller drivhjul.

ID-serien finns bara som elbilar.
Man ska inte byta mobil och glömma slå av rättstavning, trots att den nya påstås arbeta med AI runt tal/text tolkning
Tyvärr missade fyrhjulsdriven ID7 kombi dragvikten med 100 kg, små marginaler men viktiga annars så fixade den kraven. Men det kommer flera märken/modeller och ingen brådska med bytet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.