1 530 460 läst · 24 849 svar
1530k läst
24,8k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Måste dock varit rätt dyrt att köpa bilen. Man får rätt mycket bensin för de pengar en elbil kostar.Mikael_L skrev:
Jag fryser hellre några minuter vid tappen än flera timmar vid laddstolpen. Eller i bilkön när elen tagit slut
Nä batteribil var nåt man hade som barn.
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Alltså, det där med att få batteritorsk och frysa gäller för alla bilar. Jag har spenderat tid i en bil där generatorn lite omärkt dog på vägen till en kompis så halvvägs hem igen, naturligtvis mellan två orter klockan 19:30 på en söndagskväll i februari, såg vi hur lyktorna sakta tynade bort och hur motorn lät lite olycklig. Så det var bara till att köra till sidan, sätta upp varningstriangel och ringa en annan kompis som letade efter den mest logiska bärgaren.Z ZamuelA skrev:
Så bara för att det är bränsle i tanken betyder det inte att man får någon värme.
Otroligt opåläst kommentar vars enda syfte är att provocera. Heja dejZ ZamuelA skrev:
Jag tankade också idag, men lyckades inte fylla tanken. Det visade sig att pumpen hade någon slags spärr, så det gick inte att tanka för mer än 1500kr. Jag känner att det inte alls är för tidigt för elbil. Jag längtar till den dagen vi har en. Just nu velar vi mellan att lägga mycket pengar på en andrabil som klarar de flesta behov, eller lägga jättemycket pengar på en bil som klarar alla behov.Mikael_L skrev:
I dag åkte jag motorväg hela dagen som en tok mellan möten i flera olika städer. Kom hem med 6% kvar i batteriet. Nu står hon nere i garaget och fyller på elektroner under natten.
2,5 år sedan jag höll i en bensinslang.
2,5 år sedan jag höll i en bensinslang.
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 19 131 inlägg
Så ganska lite bensin då. Strängt taget mycket mindre än break even. Och då är inte annat, som de dyrare löpande kostnaderna för drivlinan på en avgasbil, med.
Har du bytt?
Har du bytt?
Nu tror jag att dom flesta som köper en dyrare elbil inte bara kör 1500 mil. Men ja till och med då är det tydligen värt det efter 6 år om man inte ens räknar med alla andra kostnader som också är längre för en elbil.Bananskalare skrev: