Är 33:-/månad inklusive moms? Annars känns det lite dyrt...

• Gilla
  • Haha
Pin och 1 till
  • Laddar…
AXS
useless useless skrev:
Är 33:-/månad inklusive moms? Annars känns det lite dyrt...
Är ju såklart 2500:-/månad. Tror det är billigare än Volvon totalt.

AXS AXS skrev:
Har varit lite sugen på att köpa någon äldre skåpbil som går runt 10 mil. Har sett de gå för under 50 000:-. Perfekt att ersätta xc90:n som gårdsbil. Handla lite bräder och flytta skita saker på gården framför allt.

Men sen såg jag att nya är ju superbilliga på leasing. Känns som det inte går att räkna hem ett begagnat köp.

[länk]

Eller missar jag något? Har företag.
Jag kanske skulle ha en sådan för att p ndla till jobbet. Blir ju billigare än min laddhybrid.

Edit: 1000 mil, se här https://www.volkswagen-transportbil...hD8utEyty8Q4xpt3X9BAz71-CGpQp_HhoCXT8QAvD_BwE

• Gilla
AXS
  • Laddar…
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
V2L - Vehicle 2 Lunch? :crysmile:

[länk]
Det traditionella är väl att värma konservburkar på grenröret. Detta känns som en klar förbättring av funktionalitet.

• Gilla
  • Haha
nerdybynature och 1 till
  • Laddar…
Hur är det med verkningsgraden om man laddar batteriet när elen är som billigaste och så kör mantvättmaskinen från batteriet under natten när det är samma taxa?

N nallepu skrev:
Hur är det med verkningsgraden om man laddar batteriet när elen är som billigaste och så kör mantvättmaskinen från batteriet under natten när det är samma taxa?
https://www.energihandbok.se/lagring-av-elektrisk-energi

89% står det på ett ställe på länken ovan. 85-100 på ett annat ställe. 89 kan nog stämma under normaloptimala förhållanden (bra temp mm, men inte allt är optimerat).

@ @ndreas skrev:
[länk]
Alla såna där artiklar "glömmer" att påpeka att det handlar om nyförsäljningen, som bara är en bråkdel av alla bilar som säljs.

• Haha
  • Gilla
Jonasdzm och 1 till
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Alla såna där artiklar "glömmer" att påpeka att det handlar om nyförsäljningen, som bara är en bråkdel av alla bilar som säljs.
Det förstod nog alla men tack för förtydligande

• Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 8 till
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Kanske är det glömska. Och kanske de utelämnar det avsiktligt i tron att läsaren är intelligent nog att förstå att det handlar om nybilsförsäljning utan påpekande. I ditt fall har de uppenbarligen rätt. I mitt fall också.

• Gilla
Krille4
  • Laddar…
Eller kanske är det medvetet utelämnat för att ge sken av att elbilar är vanligare än de är.

@
  • Haha
  • Gilla
Snicklas och 4 till
  • Laddar…
N Nerre skrev:
Eller kanske är det medvetet utelämnat för att ge sken av att elbilar är vanligare än de är.
När mer än 9 av 10 bilar ute på gatan fortfarande brummar och luktar tror jag din oro kring att någon skulle leva med fel uppfattning kan stillas något.

En mer välriktad oro borde vara mot den hälft som i dag väljer att lägga hundratusentals kronor på en ny ICE-bil.

• Gilla
Hullefar och 2 till
  • Laddar…
Såg något om att en första elbilskombi (kinesisk) är på väg in på marknaden, så snart byter nog @Nerre till vår barrikad.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.