S sinuslinus skrev:
Nu har jag testat något nytt. Körde hemifrån med 100% och med en byggtoa liggandes på släpet bakom. Körde 15,5 mil och bilen drog 2,62 kWh/mil och kom fram med 47%. Lastade av byggtoan och fick betalt och åkte hemåt direkt
Borde ju gå att åka hem utan laddstopp när släpet är tomt tänkte jag. 2,06 kWh/mil drog det hem. 3-7 grader ute och torr asfalt.

Sista 3 kilometerna var batteriet på 0%. 😂🫣
Sköldpaddan kom fram vid 0% men det gick att köra som vanligt förutom farthållaren. Det plingade en varning varje gång man tryckte på gaspedalen. Hyundai 😍💪. Inte som VAGa bilar som går in nåt limp mode under 7%.

Totala resan:
[bild]

Resan hem:
[bild]

[bild]
Ser ju lite ut som när min första sambo hade min bil och jag inte använde den på ett tag.
En av få gånger jag lyckats tanka 3 liter mer än vad tanken skulle rymma enligt instruktionsboken:)
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Ser ju lite ut som när min första sambo hade min bil och jag inte använde den på ett tag.
En av få gånger jag lyckats tanka 3 liter mer än vad tanken skulle rymma enligt instruktionsboken:)
Haha, samma här. Fick i 63l i 60-literstanken efter Sambon haft bilen en gång ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Argastesnickaren och 1 till
  • Laddar…
S
A Argastesnickaren skrev:
Ser ju lite ut som när min första sambo hade min bil och jag inte använde den på ett tag.
En av få gånger jag lyckats tanka 3 liter mer än vad tanken skulle rymma enligt instruktionsboken:)
Aha, gick hon då från din första sambo till din före detta sambo då? 😂

Blev lite dyrare laddning än vanligt eftersom jag behövde ladda upp bilen 0-100% natt och nu efter kl 07 så är elpriset 80-90 öre
eftersom bilen ska i väg hemifrån igen. Elkostnaden blev ca 160 kr för de 32 milen.
5 kr milen i elektronkostnad för att köra med släpet.
 
S
S Styrman_jansson skrev:
Haha, samma här. Fick i 63l i 60-literstanken efter Sambon haft bilen en gång ;)
I vår familjen verkar det vara jag som kör slut. 😆
 
  • Gilla
Styrman_jansson
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Kommer ju inte in i bilen då den måste vara låst för att inte dra massa kräm från batteriet ;)
Tänkte att den kanske gick att låsa och låsa upp bara nyckeln var nära och i bilen kunde varit nära nog. Har ingen koll på hur alla olika moderna bilmodeller funkar i det avseendet.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Tänkte att den kanske gick att låsa och låsa upp bara nyckeln var nära och i bilen kunde varit nära nog. Har ingen koll på hur alla olika moderna bilmodeller funkar i det avseendet.
Det kan funka så att bilen låser sig själv efter en stund och då är det trist om nyckeln är inuti bilen.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Tänkte att den kanske gick att låsa och låsa upp bara nyckeln var nära och i bilen kunde varit nära nog. Har ingen koll på hur alla olika moderna bilmodeller funkar i det avseendet.
Haha, nej.
Ingen keyless i Berlingon ;)
Och övriga bilar som jag haft keyless på brukar skrika högt om man lämnar nyckeln i bilen utan att vara i den själv...
 
På Volvon finns en metallnyckel inne i den trådlösa nyckeln om batteriet skulle ta slut. Bilen kommer att larma om man öppnar med den och man får då lägga nyckeln på en speciell plats.
 
S Styrman_jansson skrev:
Haha, nej.
Ingen keyless i Berlingon ;)
Och övriga bilar som jag haft keyless på brukar skrika högt om man lämnar nyckeln i bilen utan att vara i den själv...
Låsa och lägga nyckeln på framdäcket ;)
 
  • Gilla
  • Haha
karlmb och 2 till
  • Laddar…
 
  • Haha
karlmb
  • Laddar…
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Låsa och lägga nyckeln på framdäcket ;)
Jobbigt när man har telefonen som nyckel, dock.
 
J jocke31 skrev:
Jobbigt när man har telefonen som nyckel, dock.
Ännu jobbigare när batteriet är slut i telefon ;)
 
S Styrman_jansson skrev:
Ännu jobbigare när batteriet är slut i telefon ;)
Det är därför jag har såväl nyckel som telefon + kodlås aktiverat på bilen…
 
J jocke31 skrev:
Det är därför jag har såväl nyckel som telefon + kodlås aktiverat på bilen…
Ok, då tycker jag nog det är smidigare med bara nyckel ;)
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
S Styrman_jansson skrev:
Ok, då tycker jag nog det är smidigare med bara nyckel ;)
😀
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.