1 508 920 läst · 24 707 svar
1509k läst
24,7k svar
För tidigt att köpa elbil? Räckvidd
Byggveteran
· 2 402 inlägg
Ser ju lite ut som när min första sambo hade min bil och jag inte använde den på ett tag.S sinuslinus skrev:Nu har jag testat något nytt. Körde hemifrån med 100% och med en byggtoa liggandes på släpet bakom. Körde 15,5 mil och bilen drog 2,62 kWh/mil och kom fram med 47%. Lastade av byggtoan och fick betalt och åkte hemåt direkt
Borde ju gå att åka hem utan laddstopp när släpet är tomt tänkte jag. 2,06 kWh/mil drog det hem. 3-7 grader ute och torr asfalt.
Sista 3 kilometerna var batteriet på 0%. 😂🫣
Sköldpaddan kom fram vid 0% men det gick att köra som vanligt förutom farthållaren. Det plingade en varning varje gång man tryckte på gaspedalen. Hyundai 😍💪. Inte som VAGa bilar som går in nåt limp mode under 7%.
Totala resan:
[bild]
Resan hem:
[bild]
[bild]
En av få gånger jag lyckats tanka 3 liter mer än vad tanken skulle rymma enligt instruktionsboken
Allvetare
· Östergötland
· 4 255 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 230 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 230 inlägg
Aha, gick hon då från din första sambo till din före detta sambo då? 😂A Argastesnickaren skrev:
Blev lite dyrare laddning än vanligt eftersom jag behövde ladda upp bilen 0-100% natt och nu efter kl 07 så är elpriset 80-90 öre
eftersom bilen ska i väg hemifrån igen. Elkostnaden blev ca 160 kr för de 32 milen.
5 kr milen i elektronkostnad för att köra med släpet.
Det kan funka så att bilen låser sig själv efter en stund och då är det trist om nyckeln är inuti bilen.Alfredo skrev:
Allvetare
· Östergötland
· 4 255 inlägg
Haha, nej.Alfredo skrev:
Ingen keyless i Berlingon
Och övriga bilar som jag haft keyless på brukar skrika högt om man lämnar nyckeln i bilen utan att vara i den själv...
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 844 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 255 inlägg
Allvetare
· Östergötland
· 4 255 inlägg