Nicke Nyfiken
pacman42 pacman42 skrev:
Kan ni inte stå på tvären utanför rutan?
De yttre laddstolparna är redan upptagna. De ledig är i "mitten".
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
De yttre laddstolparna är redan upptagna. De ledig är i "mitten".
Ja, över refugen? Borde gå med en lite högre bil i alla fall.
 
Nicke Nyfiken
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
I den här bilden blockerar för övrigt de två Teslorna oss som har uttaget till höger från att ladda alls. Hade båda stått en ruta fram hade man däremot kunnat stå ”ut ur rutan” och ladda.

Framför allt kanske det är viktigt för oss som inte kör Tesla att tänka på. Alltså ”hur” man ställer sig fel utan att blockera grundtanken för mycket.
Så är det ju.
Men samtidigt vet vi inte om det stod bilar i de främre rutorna tidigare, som nu laddat färdigt och åkt.
 
M Mikko58 skrev:
Bor du uppe i Norrland med dåligt plogade vintervägar och snöslask är 4WD överlägsen 2WD
Javisst, och bodde jag mitt ute i Sahara skulle det också vara överlägset. Och även om 4WD skulle underlätta några få gånger om året så väljer jag andra egenskaper som jag har nytta av nästa hela tiden istället.

Jag är väldigt nöjd med att ha en bensin MPV som är grymt mycket rymligare och dessutom snålare än den "gamla" dieselkombin.
 
Nicke Nyfiken
pacman42 pacman42 skrev:
Ja, över refugen? Borde gå med en lite högre bil i alla fall.
Borde funka på platsen hitåt.
På andra sidan skulle man blockera platsen för laddstolpen i raden brevid. Men jag har sett den varianten också.
 
D
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag (som icke-Teslaförare och med laddport höger bak) känner att det ofrta är svårt att välja rätt plats på Tesla stationerna. Dels vill man inte blocka för andra som kan ställa sig ”rätt”, dels vill man inte tränga sig på samma laddenhet som det redan står andra bilar vid om möjligt (alla 1:surprised:r, a, b, c, d, delar på en viss effekt, liksom alla 2:surprised:r, 3:surprised:r osv.).

Så det är ju alltid lätt att göra fel på något sätt.

Med det sagt är de ju ofta suveräna i hur många lediga platser de ofta har.
Jag har sett de som kör igenom platsen och upp lite på gräset, när det ser ut så, men förstår såklart problemet.
 
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
samtidigt vet vi inte om det stod bilar i de främre rutorna tidigare, som nu laddat färdigt och åkt.
Absolut, eller att den ena bara tagit en plats och den andra av nytta eller gammal vana ställt sig på en annan siffra så de inte delar a/b.

Sen finns det totalt 20 stolpar där, vara flera klassiska som man backa in till, så de här två bilarna hindrar sannolikt inte att även ”icke-Tesla”-konfigurerade bilar kan ladda på stationen samtidigt. Jag ville bara passa på att visa hur enkelt det är att vara ivägen för någon annan på de där stationerna givet designen. Samtidigt är det som sagt sällan ett problem att vissa platser bara är åtkomliga för bilar med viss konfiguration.
 
A
Var in och provsatte renaulten för första gången.

Hur kan Renault vara så överlägsen i inredningen jämfört med VW? ID modellerna är ju faktiskt ett skämt i design och känsla. ID modellens armstöd känns ju som Renault för 20 år sen :p
Nackdelen med bilen är väl det extremt lilla bagaget, i övrigt kan jag inget om bilen. Men den var också alldeles för dyr.

Modern bilinteriör med digital instrumentpanel, stor pekskärm, minimalistisk design och logotyp på ratten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nicke Nyfiken
Rkarlsson skrev:
Var in och provsatte renaulten för första gången.

Hur kan Renault vara så överlägsen i inredningen jämfört med VW? ID modellerna är ju faktiskt ett skämt i design och känsla. ID modellens armstöd känns ju som Renault för 20 år sen :p
Nackdelen med bilen är väl det extremt lilla bagaget, i övrigt kan jag inget om bilen. Men den var också alldeles för dyr.

[bild]
Renaulten?

Har de bra en modell?
 
S Styrman_jansson skrev:
Javisst, och bodde jag mitt ute i Sahara skulle det också vara överlägset. Och även om 4WD skulle underlätta några få gånger om året så väljer jag andra egenskaper som jag har nytta av nästa hela tiden istället.

Jag är väldigt nöjd med att ha en bensin MPV som är grymt mycket rymligare och dessutom snålare än den "gamla" dieselkombin.
Ja jag förstår ju att vi bor inte i samma del av Sverige om det är bara ett fåtal gånger du behöver 4WD. Inte roligt möta en timmerbil efter en smal dåligt plogad väg där du måste ut i lösare snö.
Många elbilar är ju bakhjulsdrivna, undra just hur dom tar sig fram i snön? Måste ju vara bättre än 240n man hade i unga år 😁
 
A
Nicke Nyfiken Nicke Nyfiken skrev:
Renaulten?

Har de bra en modell?
De har väl bara megane e-tech? Hittade inget annat där inne.
De hade däremot BYD men det var inte alls intressant att titta på.
Provkörde inte Renaulten, återförsäljaren där är rätt så seg så hade fått lägga 2 timmar för att kunna prova den :p
 
A
M Mikko58 skrev:
Ja jag förstår ju att vi bor inte i samma del av Sverige om det är bara ett fåtal gånger du behöver 4WD. Inte roligt möta en timmerbil efter en smal dåligt plogad väg där du måste ut i lösare snö.
Många elbilar är ju bakhjulsdrivna, undra just hur dom tar sig fram i snön? Måste ju vara bättre än 240n man hade i unga år 😁
ID3 är som en sjövild gammal volvo 740. Rätt kass tycker jag :( Enda bakhjulsdrivna bil jag ägt som har betett sig riktigt bra på vintern var en cadillac cts. Den var rätt arg av sig och minsta lilla sladd tog bilen över själv.
 
M Mikko58 skrev:
Ja jag förstår ju att vi bor inte i samma del av Sverige om det är bara ett fåtal gånger du behöver 4WD. Inte roligt möta en timmerbil efter en smal dåligt plogad väg där du måste ut i lösare snö.
Många elbilar är ju bakhjulsdrivna, undra just hur dom tar sig fram i snön? Måste ju vara bättre än 240n man hade i unga år 😁
Ehh kört FWD i många år i snö på dåligt plogade vägar. Mor och far bor ute i skogen och jag på landet. Bara haft problem någon enstaka gång när däcken varit dåliga.

Skaffade 4WD när vi drog mycket husvagn. Där behövdes det på blöta gräscampingar så man slapp ta hjälp sv folk som fick skjuta på.
 
Rkarlsson skrev:
Var in och provsatte renaulten för första gången.

Hur kan Renault vara så överlägsen i inredningen jämfört med VW? ID modellerna är ju faktiskt ett skämt i design och känsla. ID modellens armstöd känns ju som Renault för 20 år sen :p
Nackdelen med bilen är väl det extremt lilla bagaget, i övrigt kan jag inget om bilen. Men den var också alldeles för dyr.

[bild]
Tur VW förstod sitt misstag och på ID3 har dom fixat materialen i inredningen i facelift nu
 
Rkarlsson skrev:
38 mil ;)
Och det är verkligen sista instans för laddning. Men de går nog bra =) Se till att ha lite kräm för i Brösarpsbackarna börjar köerna om där är tryck.
Elbilens laddskärm visar batteriprocent, laddningseffekt och fordonets öppna luckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Första stoppet, behövde inte ens ladda egentligen hade kommit fram med 10% men ville inte riskera något, vi åt lite efter 3,5 h i bilen.

Fyller på resten imorgon.
 
  • Gilla
Andreas_Hansson och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.