Fixtur till väggtoa. Finns det något märke man ska undvika? Hur är Gustavsbergs fixturer? Hur är Hafas? Bägge sessa är ju lite billigare.
Sedan det här med spolknappar. Varför skickar de inte med sådana? Man blir ju tokig. Rena rama gisslandramat. Ska man ha en spolknapp så kostar det en tusing till. Hur många vill ha en WC utan spolknapp?
Sedan det här med spolknappar. Varför skickar de inte med sådana? Man blir ju tokig. Rena rama gisslandramat. Ska man ha en spolknapp så kostar det en tusing till. Hur många vill ha en WC utan spolknapp?
Det är en stålram, spelar nog ingen roll vilken du väljer bara hålen för bultar, vatten och avlopp passar själva muggen.O Olf Oggler skrev:Fixtur till väggtoa. Finns det något märke man ska undvika? Hur är Gustavsbergs fixturer? Hur är Hafas? Bägge sessa är ju lite billigare.
Spolknappar är ett rån ja
Ja, stålramen är ju en ram. Men det är väl cisternen och hela spolmekanismen det hänger på. Man vill ju inte stå utan reservdelar. Till vissa verkar det ju tex vara lite billigare spolknappar, trots allt.
Varför pirattillverkar ingen spolknappar till sådana här fixturer?
Varför pirattillverkar ingen spolknappar till sådana här fixturer?
Men även Geberit verkar ju "brandas" under andra märken. Märkliga modeller som man inte hittar någon info om osv.A Annaet skrev:
Är det någon som har koll på Geberit Nordica? Vad är det för något egentligen. Det finns ju ingen info om den på geberits hemsida.
Krångla inte till det, ta sigman.O Olf Oggler skrev:
https://www.golvpoolen.se/badrum/to...wc-fixtur-geberit-duofix-sigma-h112/p-1028677
Jahapp, kära husbyggare. Det blev en Gustavsberg Triomont XS. Det får bära eller brista. Så nu kommer jag vidare i mitt toabygge.
Jag köpte en Triomont XS på bauhaus. Men i samma veva dök det upp en prisvärd Geberit på blocket. Så Triomonten fick snällt åka tillbaka till bauhaus. Så jag kan inte besvara frågan. Men Geberiten levererade senast i morse. Inga problem.