Träreglar och spånskivor bildar stomme och hyllor i pågående konstruktionsprojekt, oavslutat arbete, verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter att återuppbyggt bollhavet tog en massa andra saker för mycket tid och trappan ut från bollhavet kom aldrig riktigt på plats. Nu är det klart!
 
Svart skål med vatten, nedgrävd i jord, nära träram, odlingsbädd, utomhus, reflektion i vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad ska detta bli tro?
 
En rostig, gammal bänk framför en oorganiserad trädgård med diverse föremål och växter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med punktering på skottkärran får man improvisera när man ska flytta tunga blomlådor. Varför inte använda en gallervält som vanligtvis används till att packa inför kommande gräsmatta? Funkade jättebra!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Gallergolv vid tegelvägg, öppning under, trätrall, skuggor, kvällsljus, röd kvast.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När vi byggde trädäcket och landgången upp till entrén var tanken att sätta en glasskiva över ljusbrunnen till källarfönstret. Det var innan jag hade kollat priset för den typen av golvglas avsett för utomhusbruk. I dagarna kom ett mycket billigare (ja, faktiskt gratis!) galler på plats istället. Tack för det!

Bortsett från priset på glaset har jag i omgångar varit fundersam på om det skulle bli halt och varje gång kommit fram till att ja, det kommer det att bli. Så detta är en bra lösning för både plånbok och lårbenshalsen.
 
  • Gilla
BengtH och 4 till
  • Laddar…
snyggt :)
AndersPS AndersPS skrev:
[bild]

När vi byggde trädäcket och landgången upp till entrén var tanken att sätta en glasskiva över ljusbrunnen till källarfönstret. Det var innan jag hade kollat priset för den typen av golvglas avsett för utomhusbruk. I dagarna kom ett mycket billigare (ja, faktiskt gratis!) galler på plats istället. Tack för det!

Bortsett från priset på glaset har jag i omgångar varit fundersam på om det skulle bli halt och varje gång kommit fram till att ja, det kommer det att bli. Så detta är en bra lösning för både plånbok och lårbenshalsen.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
[bild]

Vad ska detta bli tro?
Damm /hundbad/fågelbad/sköldpaddshem.. ?. :thinking::)
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Utomhus, kväll, upplyst träkonstverk på däck, grönska, hus i bakgrunden, kabel på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det skulle kunna varit så @Snigla, men jag kör mer åt detta hållet. Min sambo är inte helt övertygad…



Snigla Snigla skrev:
Damm /hundbad/fågelbad/sköldpaddshem.. ?. :thinking::)
 
  • Gilla
Kustvägen och 2 till
  • Laddar…
Lite svårt se, men det är ”vattenpelare” med belysning? Eller är det bara lampor? (Tänkte på baljan)
 
Vattenpelare, fast utan vatten än så länge…

Snigla Snigla skrev:
Lite svårt se, men det är ”vattenpelare” med belysning? Eller är det bara lampor? (Tänkte på baljan)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vänta bara tills vattnet kommer igång.. då smälter sambon ;)
(vad var önskemålet från den halvan eg då?)

Väldigt snygga lampor/pelare!
 
  • Gilla
PellePeps
  • Laddar…
Med vatten och belysning när det fortfarande är ljust.

 
  • Gilla
  • Älska
Porsvant och 2 till
  • Laddar…
Dito, fast lite senare på kvällen.
Trädgård på natten med upplysta, rostiga metallpelare, gröna buskar, spade och trätrall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
  • Gilla
Porsvant och 11 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Läckert!
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Läckert!
Tack. Måste säga att det är över förväntan.
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
.. är alla nöjda????

Tycker det bev jättefint :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.