H Harald Blåtumme skrev:
Ok då är jag inte insatt i vad FWA betyder. Låter som att det handlar om wifi med litet vassare antenner ungefär.

Videoklippet funkar inte för mig. Kanske fel på något hos mig?
Kanske bara delat privat, kollar upp det imorgon.

J Joxalatorn skrev:
Kanske bara delat privat, kollar upp det imorgon.
Jag kan se den.

pacman42 pacman42 skrev:
Telia ringde till mig och gav mig ett 500Mbps abonnemang för samma pris som 100Mbps från de andra leverantörerna. En av få gånger jag har lyssnat på en försäljare. Nu måste jag ju säga upp det om ett år, men fram till dess är det trevligt. Notera dock att min nuvarande leverantör var villiga att ge mig samma hastighet för samma pris. De har stora marginaler.

Gissa varför de till och med går och knackar dörr?
En fiberförsäljare som knackade dörr i området avslöjade mig sin månadslön och den var tresiffrig. konstigt för en ing kille som knappt var torr bakom öronen.

• Haha
Sylvek
  • Laddar…
Nissens
H Harrison skrev:
En fiberförsäljare som knackade dörr i området avslöjade mig sin månadslön och den var tresiffrig. konstigt för en ing kille som knappt var torr bakom öronen.
Tresiffrig?

H Harrison skrev:
999 kr är ju inte mycket att leva på. Stackarn.

• Gilla
  • Wow
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
R
H Harrison skrev:
Hundra kronor eller mer i månaden? Dra mig baklänges :)

• Haha
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Sedan kan man ju undra hur stor del av befolkningen som verkligen har ett "behov" av fiber? Eller är det lite som med bilar att man gärna vill ha en som går 250km/h fast högsta tillåtna hastigheten är 110 km/h?
Tja snart har alla en 4k-tv och barnbarnen skrattar åt morfars SD-tv..

• Älska
RoAd
  • Laddar…
E elmont skrev:
Jag läste,men förstår du vad jag menar? Hör och häpna men jag är övertygad om att väldigt många till och med skulle klara sig alldeles utmärkt utan internet över huvud taget. För dom allra flesta handlar internet inte om nått annat än rent tidsfördriv.
Utan TV, ja. Hur många pratar vi om då?

K Kirre2 skrev:
Jag håller med om att fiber i nuläget kan vara nåt som höjer värdet på ens fastighet. Hur det blir i framtiden återstår att se, även om vissa tydligen är väldigt säkra på det. Det kan väl vara bra att ha också, även om mobilt fungerar utmärkt för mig och mina behov.
Men om man drar en parallell till kopparnätet så var det väl ingen för ett antal år sedan som kunde tänka sig att det skulle klippas ned. Och utvecklingen går betydligt snabbare nu.
Men, jag frågar igen, om ett ökänt fiberbolag tänker gräva för fiber, ska man tacka ja? Kan man hoppas på att det kommer andra senare även om man bor i en avkrok?
Nej. Vem hittar ekonomi i dubbla nät på landsbygden?

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Utan TV, ja. Hur många pratar vi om då?
Jag vet EN som har TV över internet i min bekantskapskrets.

K karlmb skrev:
Tja snart har alla en 4k-tv och barnbarnen skrattar åt morfars SD-tv..
OM någon skrattar åt min TV så får dom väl det, för det rör mig inte i ryggen. Det är med den som med allt annat, jag bryr mig inte ett jota om vad andra tycker. Lika lite som jag bryr mig om hur andra vill ha det, men det är klart, om det är viktigt vad andra tycker så sitter man lite illa till.

Hur vet man om kanalerna man har sänder i 4k är det standard?

Redigerat:
E elmont skrev:
Jag vet EN som har TV över internet i min bekantskapskrets.
Sen vi flyttade för fyra år sen har jag varken fått upp parabol eller TV-antenn. Jag hade det på todo-listan i början, men nu undrar jag vad man ska ha dom till...

• Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
hehe, det säger absolut ingenting om mobilt bredband, den enda slutsatsen av det är att han har dålig svag täckning. Absolut inga problem att delta i videokonferens med mobilt bredband om man har en juste uppkoppling mot masten.
Mobilt bredband bra nog för dom flesta, men fiber för dom få som har mera krävande behov (som du verkar ha).

Har kört trådlöst på sommarstället i 4 år, har aldrig falerat. Faktum är att fibern hemma i villan varit nere typ 6 timmar under samma period, så den har sämre uptime :giggle:
Video funkar bra med låg upplösning, bra mobiltäckning, få grannar som använder nätet samtidigt samt en rejäl fiber till basstationen.
Oj, det blev visst bara du och 100 till i Sverige kvar.

• Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Hur vet man om kanaerna man har sänder i 4k är det standard?
Man kollar på deras hemsidor.
Är inte så vanligt i Sverige ännu, pga den låga bredbandsutbyggnaden men kommer att bli samma utveckling som färgtv.
Finns nog någon kvar som nöjer sig med svartvitt men...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.