En fiberförsäljare som knackade dörr i området avslöjade mig sin månadslön och den var tresiffrig. konstigt för en ing kille som knappt var torr bakom öronen.pacman42 skrev:Telia ringde till mig och gav mig ett 500Mbps abonnemang för samma pris som 100Mbps från de andra leverantörerna. En av få gånger jag har lyssnat på en försäljare. Nu måste jag ju säga upp det om ett år, men fram till dess är det trevligt. Notera dock att min nuvarande leverantör var villiga att ge mig samma hastighet för samma pris. De har stora marginaler.
Gissa varför de till och med går och knackar dörr?
Utan TV, ja. Hur många pratar vi om då?E elmont skrev:
Nej. Vem hittar ekonomi i dubbla nät på landsbygden?K Kirre2 skrev:Jag håller med om att fiber i nuläget kan vara nåt som höjer värdet på ens fastighet. Hur det blir i framtiden återstår att se, även om vissa tydligen är väldigt säkra på det. Det kan väl vara bra att ha också, även om mobilt fungerar utmärkt för mig och mina behov.
Men om man drar en parallell till kopparnätet så var det väl ingen för ett antal år sedan som kunde tänka sig att det skulle klippas ned. Och utvecklingen går betydligt snabbare nu.
Men, jag frågar igen, om ett ökänt fiberbolag tänker gräva för fiber, ska man tacka ja? Kan man hoppas på att det kommer andra senare även om man bor i en avkrok?
OM någon skrattar åt min TV så får dom väl det, för det rör mig inte i ryggen. Det är med den som med allt annat, jag bryr mig inte ett jota om vad andra tycker. Lika lite som jag bryr mig om hur andra vill ha det, men det är klart, om det är viktigt vad andra tycker så sitter man lite illa till.K karlmb skrev:
Video funkar bra med låg upplösning, bra mobiltäckning, få grannar som använder nätet samtidigt samt en rejäl fiber till basstationen.Mats-S skrev:hehe, det säger absolut ingenting om mobilt bredband, den enda slutsatsen av det är att han har dålig svag täckning. Absolut inga problem att delta i videokonferens med mobilt bredband om man har en juste uppkoppling mot masten.
Mobilt bredband bra nog för dom flesta, men fiber för dom få som har mera krävande behov (som du verkar ha).
Har kört trådlöst på sommarstället i 4 år, har aldrig falerat. Faktum är att fibern hemma i villan varit nere typ 6 timmar under samma period, så den har sämre uptime
Oj, det blev visst bara du och 100 till i Sverige kvar.