Nåja, du vet hur det är, handlar inte bara om vad släkten säger, finns ju rationella skäl om man vill se dem.E elmont skrev:
Men du kanske hör till dem som bannar tv-tittande när du får besök av de yngre generationerna. Det är ju förstås helt upp till dig.
Bannar inte tv om dom vill titta på min ångtv, MEN då får dom ta det som det är hos mig.
Men oftast finns det andra aktiviteter som vi med stor glädje sysslar med, både ute och inne. TV är inte en barnvakt som vi behöver.
Men oftast finns det andra aktiviteter som vi med stor glädje sysslar med, både ute och inne. TV är inte en barnvakt som vi behöver.
Då har jag inte 4k sändningar ja netflix har ju sina 3 paket eller vad det är nedgraderade till bas där är bilden lite grynig men den funkar.MathiasS skrev:
Exakt, jag hade medium innan, men det användes så sällan.K karlmb skrev:
Jag har inga problem med att folk spekulerar om 5G eller investerar alternativt avstår från fiber.
Det håller jag med om. Vi tittar fortfarande på TV ibland, men då streamar vi något specifikt program eller idrottsevenemang. Slötittandet och att tv'n står på som en magnet och drar till sig uppmärksamheten är borta och jag saknar det inte en sekund.E elmont skrev:
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 075 inlägg
Å andra sidan så har ju då "TV"-tittandet typiskt ersatts av on-demand-tjänster som ställer större krav på internet-uppkopplingen. Inte mindre.useless skrev:
Skulle det vara bättre att vara bunden i ett avtal som aldrig blir nåt av?K karlmb skrev:
Möjligtvis att om två likvärdiga hus är till salu att de flesta väljer det som har fiber, men hur ofta är det så? Hus har andra värden man får ta hänsyn till också.
Redigerat:
Hetsen beror på att fiber är en gammal teknik som inte kommer gå att sälja inom ngt år så operatörerna måste sälja nu innan folket förstår att 5G är det nya.
fiber till kontor kommer fortsatt vara vettigt men inte till privatpersoner.
fiber till kontor kommer fortsatt vara vettigt men inte till privatpersoner.
Säg att fiber skulle vra gammal teknik så kommer det inte försvinna iomed utbyggnaden av 4g implementeringen av 5g.T thadanne skrev:
Sen kommer 5g inte nå alla på landsbygden och där det gör det så kommer det vara bas och man märker inte någon skillnad mot 4g.