E elmont skrev:
OM någon skrattar åt min TV så får dom väl det, för det rör mig inte i ryggen. Det är med den som med allt annat, jag bryr mig inte ett jota om vad andra tycker. Lika lite som jag bryr mig om hur andra vill ha det, men det är klart, om det är viktigt vad andra tycker så sitter man lite illa till.
Nåja, du vet hur det är, handlar inte bara om vad släkten säger, finns ju rationella skäl om man vill se dem.
Men du kanske hör till dem som bannar tv-tittande när du får besök av de yngre generationerna. Det är ju förstås helt upp till dig.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
A Andy78 skrev:
Hur vet man om kanaerna man har sänder i 4k är det standard?
Du kan vara säker på att det INTE är 4K om du inte speciellt betalat för det och det anges specifikt på den sändningen du tittar på.

Hos Netflix kan du betala extra och Viaplay har utvalda sändningar i 4k.

Bannar inte tv om dom vill titta på min ångtv, MEN då får dom ta det som det är hos mig.
Men oftast finns det andra aktiviteter som vi med stor glädje sysslar med, både ute och inne. TV är inte en barnvakt som vi behöver.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Är det nån som har tv nu för tiden? Och i så fall varför?

• Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Nej. Vem hittar ekonomi i dubbla nät på landsbygden?
Nej precis. Och jag ska inte tacka ja till skumraskbolag. Alltså ingen fiber.

K Kirre2 skrev:
Är det nån som har tv nu för tiden? Och i så fall varför?
SPORT..speciellt Fotboll
Utan det är livet trist

MathiasS MathiasS skrev:
Du kan vara säker på att det INTE är 4K om du inte speciellt betalat för det och det anges specifikt på den sändningen du tittar på.

Hos Netflix kan du betala extra och Viaplay har utvalda sändningar i 4k.
Då har jag inte 4k sändningar :D ja netflix har ju sina 3 paket eller vad det är nedgraderade till bas där är bilden lite grynig men den funkar.

K Kirre2 skrev:
Nej precis. Och jag ska inte tacka ja till skumraskbolag. Alltså ingen fiber.
Visst. Det är upp till dig. Klaga inte sen när du inte får sålt huset bara.

A Andy78 skrev:
Då har jag inte 4k sändningar :D ja netflix har ju sina 3 paket eller vad det är nedgraderade till bas där är bilden lite grynig men den funkar.
Allt är status quo gällande dina behov.
Men det går bra att sitta och spekulera över hur 5G ska utvecklas så du slipper investera i fiber?

K karlmb skrev:
Allt är status quo gällande dina behov.
Men det går bra att sitta och spekulera över hur 5G ska utvecklas så du slipper investera i fiber?
Exakt, jag hade medium innan, men det användes så sällan.
Jag har inga problem med att folk spekulerar om 5G eller investerar alternativt avstår från fiber.

• Gilla
Taxture
  • Laddar…
E elmont skrev:
Men oftast finns det andra aktiviteter som vi med stor glädje sysslar med, både ute och inne. TV är inte en barnvakt som vi behöver.
Det håller jag med om. Vi tittar fortfarande på TV ibland, men då streamar vi något specifikt program eller idrottsevenemang. Slötittandet och att tv'n står på som en magnet och drar till sig uppmärksamheten är borta och jag saknar det inte en sekund.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det håller jag med om. Vi tittar fortfarande på TV ibland, men då streamar vi något specifikt program eller idrottsevenemang. Slötittandet och att tv'n står på som en magnet och drar till sig uppmärksamheten är borta och jag saknar det inte en sekund.
Å andra sidan så har ju då "TV"-tittandet typiskt ersatts av on-demand-tjänster som ställer större krav på internet-uppkopplingen. Inte mindre.

• Gilla
  • Haha
videopac och 4 till
  • Laddar…
K karlmb skrev:
Visst. Det är upp till dig. Klaga inte sen när du inte får sålt huset bara.
Skulle det vara bättre att vara bunden i ett avtal som aldrig blir nåt av?
Möjligtvis att om två likvärdiga hus är till salu att de flesta väljer det som har fiber, men hur ofta är det så? Hus har andra värden man får ta hänsyn till också.

Redigerat:
T
Hetsen beror på att fiber är en gammal teknik som inte kommer gå att sälja inom ngt år så operatörerna måste sälja nu innan folket förstår att 5G är det nya.

fiber till kontor kommer fortsatt vara vettigt men inte till privatpersoner.

• Haha
  • Wow
Lullejulle och 4 till
  • Laddar…
T thadanne skrev:
Hetsen beror på att fiber är en gammal teknik som inte kommer gå att sälja inom ngt år så operatörerna måste sälja nu innan folket förstår att 5G är det nya.

fiber till kontor kommer fortsatt vara vettigt men inte till privatpersoner.
Säg att fiber skulle vra gammal teknik så kommer det inte försvinna iomed utbyggnaden av 4g implementeringen av 5g.
Sen kommer 5g inte nå alla på landsbygden och där det gör det så kommer det vara bas och man märker inte någon skillnad mot 4g.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.