Jag får inga verifikationsmejl så nu kan jag inte styra nått hemma. Vilket skitsystem dom har. Låt mig ha min inloggning jag hade.....
 
Jag kom bort mig i processen att byta. Nu funkar inte "Glömt lösenord?" längre. Jag kan inte heller logga in lokalt med admin kontot. Inte heller appen i nya telefonen fubgerar. För tillfället så kan jag än så länge styra med min iPad... :rolleyes:

Ja skitsystem var ordet.
 
Redigerat:
Jag kan inte ens använda appen så jag kommer inte åt min HC2a alls. Jävla sopor. Och jag som kopplat in ny belysning och vill testa den.....
 
Har du några andra konton än admin?

Jag hade ytterligare ett konto. Det fungerar fortfarande. I vart fall lokalt. Men med det så har jag ju inga administratörsrättigheter. :rolleyes:

Och det hjälper väl ändå inte dig för du kommer inte ha accessrättigheter till den nya belysningen...
 
Redigerat:
Ja det låter ju inte som att det var ett osmart drag att vänta lite, som vanligt med Fibaro helt enkelt... Dessutom blev man ju nyss tvingad att byta inlogg och lösen vilket tvingade mig att även uppdatera scriptet som känner av när vi kommer hem... Nej jag väntar nog en stund till med detta. Förstår inte ens vad anledningen till detta är?
 
Nej jag har bara admin konto. Jag drog iväg ett förbannat mejl till dem så ska vi se vad som händer. Mina scener fungerar som tur är och nu när skymningen föll så tände pucken som jag kopplade in spotten på. Men man vill ju gärna testa att allt är rättkopplat innan man krånglar ihop dosor med trafos och lamputtag igen...
 
Ditt mail har fått sällskap av mitt.
 
Jag gissar att anledningen till ändringen är att man har hittat en säkerhetslucka. Alla HC2 har ett konto som heter "admin". De flesta har dessutom registrerat sin fysiska plats och en del har låset inkopplat i systemet.

Lek med tanken att du är inbrottstjuv och lyckats hacka ett system. Promenera runt i området medan du blinkar med en lampa för att lokalisera huset. Lås upp dörren. Voila!
 
Förmodligen, men det hade ju varit bra om man kan välja själv när man vill byta/säkra upp sig. Nu är jag utkastad istället.

Jag förstår inte varför man inte kan göra en egen användare som admin? Det är bättre hos Zipato.....
 
Hur menar du? Att det inte går att göra en användare med admin rättigheter?
 
Ja jag fick aldrig det att fungera. Jag kom bara in med adminkontot :/
 
Möttes av den här skärmen i appen nu trots att jag inte har gjort något med det där jävla ID:t

Skärmdump av Fibaro ID inloggningsgränssnitt med e-postfält och NEXT-knapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan Fibaro någonsin göra något rätt från början? Det är januari inte mars som de skrev...
 
Störande att den plötsligt dyker upp och blockerar även lokalt användande, dels skulle bilden först komma upp när du försöker ansluta externt och sen borde man få lite tidd på sig att fixa det så man har chans attt släcka ner frågan om läget är fel. Fibaro har ingen känsla för att familjer använder systemet och att en sådan här uppdatering kan ställa till ett elände, Tänk barn eller fru som står utanför dörren i minusgrader och skall larma av huset och möts av den bilden och kan inte larma av, antingen åker jag eller systemet ut....
 
Men förpackningar och hemsidor är de i alla fall proffs på... :rolleyes:
 
Fixade mitt Fibaro ID igår iaf efter att jag tog den där bilden och det gick iaf smärtfritt så nu fungerar allt igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.