200 964 läst · 1 109 svar
201k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Inte testat själv men den här finns i alla fall:krister ekberg skrev:
http://aeotec.com/z-wave-doorbell
Aha, sorry. Var på väg att beställa när de mailade ut att den fanns tillgänglig i Europa för ett tag sen men nu såg jag att de plockat bort den från tyska Ebay. Skumt att länken ligger kvar då kan man ju tycka.krister ekberg skrev:
Ställer frågan här med.
Verkar som Appen till Fibaro bara vill visa kamerans Jpg stream medans i datorn går det jätte bra med mjpg.
Problemet blir ju att jag inte har någon jpg url utan har bara mjpg.
Någon som har kommit på en lösning på problemet?
på ipaden står det bara no video och på android står det bara "check mjpg settings using jpg now"
Verkar som Appen till Fibaro bara vill visa kamerans Jpg stream medans i datorn går det jätte bra med mjpg.
Problemet blir ju att jag inte har någon jpg url utan har bara mjpg.
Någon som har kommit på en lösning på problemet?
på ipaden står det bara no video och på android står det bara "check mjpg settings using jpg now"
Jag har nyligen skaffat en Aeon Labs Garage Door Controller och har lite problem med att förstå hur jag ska använda portens läge som triggar för belysningen i garaget. Jag vill att belysningen ska tändas när jag öppnar porten och sedan släckas med fördröjning när jag stänger den. Men jag hittar inget om portens "värden" eller vad man nu ska kalla det. Någon som har en likadan eller finns det något sätt att läsa ut en enhets status?
Kan tillägga att porten går finfint att styra med både knappen, gränsnittet i datorn och mobilen och där ser jag om porten är öppen eller stängd men jag lyckas inte använda det mer än så...
Kan tillägga att porten går finfint att styra med både knappen, gränsnittet i datorn och mobilen och där ser jag om porten är öppen eller stängd men jag lyckas inte använda det mer än så...
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Jag använder en dörrsensor från Fibaro. När den känner att porten är öppen så är det tänt, stängd så släcker den...
Kanske inte den billigaste lösningen men vet man sina begränsningar så får plånboken lida
Apropå det, någon som kan rekommendera en elektriker som förstår helautomation? (I Sthlm N)
Huset kryllar av trappkopplingar och jag skulle helst vilja lägga pucken bakom lampan då det är så trångt i dosan vid strömbrytaren.
Kanske inte den billigaste lösningen men vet man sina begränsningar så får plånboken lida
Apropå det, någon som kan rekommendera en elektriker som förstår helautomation? (I Sthlm N)
Huset kryllar av trappkopplingar och jag skulle helst vilja lägga pucken bakom lampan då det är så trångt i dosan vid strömbrytaren.
Ja det är klart att man kan göra så men systemet vet ju uppenbarligen när porten är öppen eller stängd eftersom den visar det utan problem. Så frågan är ju vad den använder för värden för detta?
Nja, det fungerar perfekt nu men var lite otydligt i vilken ordning saker skulle ske så jag hade lite huvudbry ett tag....Nyfniken skrev:
Fibaro säger ju att en inloggning skall gälla överallt så när jag uppdaterade HC2 och då fick ange epost osv som admin trodde jag inloggningen var klar, när jag sedan skulle uppdatera appen så händer ingenting när jag anger samma epost, går in på hemsidan och får meddelande att min epost inte är aktiverad, försöker på alla sätt aktivera med uppgifterna jag redan lämnat tills jag inser att det nu krävs ett helt nytt konto med mer komplext lösen.
Hade jag angett ett mer komplext lösen direkt i HC2 hade detta säkert fungerat på hemsidan också men då hade jag nog inte fattat att det nu är två olika konton även att jag har samma epost till båda....