trattalask
Jag tror det är en EU-propp. Men jag kan inte svära på det, men jag hoppas ju innerligt eftersom jag satt ett trevägs EU-uttag där jag ska ha HC:an och sonos bridgen.

Som sagt min har inte EU-kontakt ...

Då får det bli en tråkig grendosa. Men tack för svaren iallafall :)

Men vill man kan väl antagligen byta AC-adapter till en med EU-propp ...

Sen är min HC2 två år gammal så det kanske är annorlunda nu ...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

HC2 = kabeln till höger i bild.

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
FRÅGA ANGÅENDE PARAMETER OCH BLOCKSCEN MED "OCH"
Har skapat en parameter "sol" som är 1 då solen är uppe och 0 då solen är nere. På så sätt kan jag förhindra att fasadbelysningen tänds på morgonen på sommarhalvåret då det redan är ljust. Scenen fungerar fint.
Nu har jag försökt använda samma princip på sonens rum. En parameter som är 1 när han är vaken och 0 när han sover. Så att fönsterbelysningen i hans rum inte tänds när solen går ner på sommarhalvåret då han redan sover. Men här krånglar det! Jag har använt blockscen och satt alla veckodagar vid solnedgång OCH parameter = 1. Men då tänds lampan både när solen går ner och när parametern går över till 1 (på morgonen). Meningen är ju att den bara ska tändas när båda är sant samtidigt. Någon idé om vad som är fel?

• Gilla
kenneth5828
  • Laddar…
daniel_thoren skrev:
FRÅGA ANGÅENDE PARAMETER OCH BLOCKSCEN MED "OCH"
Har skapat en parameter "sol" som är 1 då solen är uppe och 0 då solen är nere. På så sätt kan jag förhindra att fasadbelysningen tänds på morgonen på sommarhalvåret då det redan är ljust. Scenen fungerar fint.
Nu har jag försökt använda samma princip på sonens rum. En parameter som är 1 när han är vaken och 0 när han sover. Så att fönsterbelysningen i hans rum inte tänds när solen går ner på sommarhalvåret då han redan sover. Men här krånglar det! Jag har använt blockscen och satt alla veckodagar vid solnedgång OCH parameter = 1. Men då tänds lampan både när solen går ner och när parametern går över till 1 (på morgonen). Meningen är ju att den bara ska tändas när båda är sant samtidigt. Någon idé om vad som är fel?
Jag kör en scen med flera AND-villkor och den funkar fint. Den är dock inte en blockscen. Tycker ofta just blockscener krånglar.

Har du en separat scen som sätter variablerna eller gör du allt i samma scen?

Apple HomeKit har landat, någon som testat tillsammans med Fibaro HC2?
Isf, vad är fördelarna?
Bortsett från Siri då...

Jag har inte förstått hur man ska göra det? Fibaro stod ju med i presentationen men när det gäller Fibaro kan ju det kräva en uppdatering som vi får vänta läääääänge på... Eller har jag missat något?

iSnobben skrev:
[bild]

HC2 = kabeln till höger i bild.
Blir det inte lite väl varmt i det dör skåpet med luckan stängd?

Nyfniken skrev:
Blir det inte lite väl varmt i det dör skåpet med luckan stängd?
Lite varmare än önskat blir det men väl inom ramen för temperaturspannet för dessa enheter. Men tanken är att det ska fixas någon form av ytterligare ventilation. Hade faktiskt byggt en annan version av det här skåpet från början men det blev för stort. Sen blev det lite panik.

Angående blockscenen... tror att det kan ha med uttrycket "parameter = 1". Om du har skrivit så är det egentligen en tilldelning av värdet 1 till parameter. Tilldelningen lyckas sätta värdet och då blir uttrycket sant. Jag är ingen expert men prova med "solnedgång OCH parameter". Funkar det?

iSnobben skrev:
Lite varmare än önskat blir det men väl inom ramen för temperaturspannet för dessa enheter. Men tanken är att det ska fixas någon form av ytterligare ventilation. Hade faktiskt byggt en annan version av det här skåpet från början men det blev för stort. Sen blev det lite panik.
Bara min AC-87a gör nästan att det blir för varmt. Får med hitta en bra ventilatilnslösning :/

Är det någon som har en bra lösning på dörrklocka med zwave?

Det verkar ju inte existera en färdig produkt, vilket är djäkligt underligt imho.

- Krister

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.