iSnobben skrev:
Fixade mitt Fibaro ID igår iaf efter att jag tog den där bilden och det gick iaf smärtfritt så nu fungerar allt igen.
Mitt fungerar klockrent, har egentligen aldrig haft något strul med min HC2 men som vanligt när det gäller forum så skriver ju folk mest när saker inte funkar så det är lätt att tro att det är ett kasst system...

Sen att Fibaro är extremt duktiga på marknadsföringen kan ju bita dom i svansen då vanligt folk inte lyckas med det de visar i sin reklam...
 
iSnobben skrev:
Möttes av den här skärmen i appen nu trots att jag inte har gjort något med det där jävla ID:t

[bild]

Kan Fibaro någonsin göra något rätt från början? Det är januari inte mars som de skrev...
Det var där jag hamnade igår. Men jag kunde logga in med mitt admin konto via PC :/
 
Det funkar för mig också så länge jag bara ska använda appen. Vilket konto använder du för att få administratörsrättigheter? Har du varit in i webbinterfacet och kollat så att du till exempel kan ta bort en device?
 
Jag loggade in med adminkontot och kunde hålla på som vanligt. Men min app vill inte släppa in mig. Jag fick lite videos på hur jag ska skaffa mitt Fibaro id av deras support. Får se om jag orkar ta tag i det i helgen....
 
Ramnemark skrev:
Jag loggade in med adminkontot och kunde hålla på som vanligt. Men min app vill inte släppa in mig. Jag fick lite videos på hur jag ska skaffa mitt Fibaro id av deras support. Får se om jag orkar ta tag i det i helgen....
Ah. Det var efter jag skaffade mitt Fibaro ID som admin-kontot slutade funka.

Jag fick ett Goddag Yxskaft från deras support som jag har svarat på idag.
 
Nyfniken skrev:
Ah. Det var efter jag skaffade mitt Fibaro ID som admin-kontot slutade funka.

Jag fick ett Goddag Yxskaft från deras support som jag har svarat på idag.
Återkom gärna med lösning när du fått allt och funka.
 
Hur många konton har du lokalt på din HC2?
 
Försökt att ansluta en IP CAM Sricam AP009 (kan vara SP014) men får ingen bild. Har kollat på ispyconnect.com men inget URL funkar.
Någon som har något tips?
 
trattalask
Kopplade in två qubinodimmers idag. Båda sitter på samma ställe. Den ena gick fint är lägga till och konfigurera. Den andra hittas och läggs till. Dock fastnar den i konfigurationsläge. Enheten visas som "not configured". Jag har försökt att köra en reconfigure och tagit bort och lagt till igen. Problemet kvarstår dock. Någon idé om hur man kommer vidare?
 
LsaiboT skrev:
Kopplade in två qubinodimmers idag. Båda sitter på samma ställe. Den ena gick fint är lägga till och konfigurera. Den andra hittas och läggs till. Dock fastnar den i konfigurationsläge. Enheten visas som "not configured". Jag har försökt att köra en reconfigure och tagit bort och lagt till igen. Problemet kvarstår dock. Någon idé om hur man kommer vidare?
Hardware reset.
 
trattalask
Så här? En slägga med trähandtag mot vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag tog och köpte en hc2 bara för att testa :) jag kör idag domoticz med z-wave och Knx. Är det någon här på forumet som kör fibaro med Knx. Enligt fibaro går det inte men jag måste prova. Man kanske kan styrs den med json fungerar det i hc2. Hoppas någon hjälper mig med tips ;) i värsta fall får man koppla hc2 med domoticz för det har jag sett att det fungerar. Men det känns lite kaka på kaka.
 
LsaiboT skrev:
Så här? [bild]
Nej. Såhär:
Module Exclusion/Reset (Removing from Z-Wave
network)
 Connect module to power supply,
 bring module within maximum 1 meter (3 feet) of the main
controller,
 enable add/remove mode on main controller,
 press service button S for more than 6 seconds or
press push button I1 five times within 3s (5 times change switch
state within 3 seconds)
By this function all parameters of the module are set to default values
and own ID is deleted.
 
trattalask
Tack för ditt svar, men jag har redan provat att exkludera så. Det går bra, men jag lyckas inte inkludera den. Kan det vara problem att ha två puckar i samma aparatdosa?
 
trattalask
Provade ett par gånger till. Provade även att starta om min HC2:a. Funkade inte heller. Vart på väg ut i garaget för att hämta släggan för att utföra en riktigt hardware reset på dimmern. Men sen kom ja på att det kommit ny mjukvara till HC2:an, uppgraderade till 4.112Beta, nu funkade det perfekt! Högst oklart varför den ena funkade och inte den andra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.