LsaiboT skrev:
Provade ett par gånger till. Provade även att starta om min HC2:a. Funkade inte heller. Vart på väg ut i garaget för att hämta släggan för att utföra en riktigt hardware reset på dimmern. Men sen kom ja på att det kommit ny mjukvara till HC2:an, uppgraderade till 4.112Beta, nu funkade det perfekt! Högst oklart varför den ena funkade och inte den andra.
Kan du gå in i avancerad setting och justera minsta dimmning på dina qubino. Jag lyckades inte utan man måste som det ser ut kontakta fibaro och be dom lägga dit qubino.... det kan vara jag som inte har förstått allt riktigt ännu på hc2.

trattalask
Ja, på dom gamla kunde jag det. Men inte på den nya gen5. Underligt.

Hej
lite funderingar angående virtuella prylar.. Går det att skapa en belysningsknapp virtuell (dummy knapp) i hc2.
Och är det då någon som sänder json från och till den.
Tacksam för svar :)

tomas

LsaiboT skrev:
Ja, på dom gamla kunde jag det. Men inte på den nya gen5. Underligt.
Vad händer om du ändrar parametrarna 60 och 61 i avancerat läge under lägg till parametrar?

Bild på dokumentation som förklarar parameter 60 och 61 för minsta och största dimmervärden i en belysningsenhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

trattalask
Har inte tittat på det något djupare. Men antagligen skulle det funka. Menade mest att med gen4 så funkade det out of the box. Gen5 har ändå funnits ett tag. Men fibaro prioritera så klart annorlunda. =)

Hur lång tid ska det ta att uppdatera en HC2:a? Startade uppdateringen (till 4.130) för 30 min sen men HC2:an är fortfarande onåbar...

Låter lite lång tid! Har inte uppdaterat än men innan varje uppdatering har jag följt denna guide:

• Perform a configuration backup,
• Reboot HC2 (logic: flush out non-visible stuffs such as abnormalities, cache, hung processor threads, etc),
• Sanity Check for 5-15 minutes (logic: reboot usually boots up fine but just in case of unforeseeable abnormal behaviour),
• Proceed to firmware update,
• Clear web browser cache,
• Terminate web browser,
• Relaunch web browser,
• Repeat step 5-7 if firmware update still in progress,
• Change Freeze for 1 hour (logic: allows non-visible backend scripts/processes to complete any conversions, system changes, etc that the new firmware has to perform).

KristoferL skrev:
Låter lite lång tid! Har inte uppdaterat än men innan varje uppdatering har jag följt denna guide:

• Perform a configuration backup,
• Reboot HC2 (logic: flush out non-visible stuffs such as abnormalities, cache, hung processor threads, etc),
• Sanity Check for 5-15 minutes (logic: reboot usually boots up fine but just in case of unforeseeable abnormal behaviour),
• Proceed to firmware update,
• Clear web browser cache,
• Terminate web browser,
• Relaunch web browser,
• Repeat step 5-7 if firmware update still in progress,
• Change Freeze for 1 hour (logic: allows non-visible backend scripts/processes to complete any conversions, system changes, etc that the new firmware has to perform).
Jag gjorde inte så här (borde nog gjort det), tryckte bara på uppdatera och HC2:an är fortfarande onåbar :( Får undersöka lite

Inget hade hänt på flera timmar och jag kund inte komma åt HC2:an varken från datorn eller via appen. Drog strömmen, nu kommer jag åt fibaron via appen (och kan stäng av och på lampor) men på datorn får jag bara denna skärmen:

fibaro.jpg

Töm coachen i browsern, starta om browsern. Testa att surfa in på HC2an från en Anna dator alt. från webbläsaren i mobilen, funkar nog

KristoferL skrev:
Töm coachen i browsern, starta om browsern. Testa att surfa in på HC2an från en Anna dator alt. från webbläsaren i mobilen, funkar nog
Samma sak från mobilens browser och samma sak från en annan webbläsare än den jag vanligtvis använder

Har samma fel och har testat att tömma cachen, starta om browsern etc. Lutar åt återställning

Jag trodde att jag lärt mig något efter 4 år med HC2, nämligen att bara uppdatera om man absolut behöver någon specifik ny funktion. Jag var lite slarvig denna gången och uppdaterade trots ett fint fungerande system och dessutom direkt i GUIt men det fungerade lyckligtvis fint.

Så länge jag har hoppat över BETA-versioner har jag inte haft några problem att uppdatera min HC2.

Finns det någonstans i HC2 där man kan se vem som loggat in och när? Tänkte från till exempel från mobil och en viss användare om man har flera konton

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.