Tobiasfranzen77 skrev:
Testade det, då hände inget. Dvs GC blinkade inte då.
Förresten.. har du klickat i "vänta svar ifrån enhet"??
Den måste vara i klickad.

Tobiasfranzen77 skrev:
Läste någonstans om att bandbredden skall vara 811.... Och att det inte funkar på 802..

Stämmer det?
Måste jag byta ut routern eller kan man sätta en till router efter den första?
802.11 är en standard för trådlös dataöverföring som kör på bl.a 2.4Ghz och 5Ghz.

811 finns inte.

Redigerat:
krister ekberg skrev:
Förresten.. har du klickat i "vänta svar ifrån enhet"??
Den måste vara i klickad.
ja den är iklickad

vilken tcp port använder ni?
4998 är den jag hört att det ska vara.
inte för att jag tror att det skulle vara problemet, signalen kommer ju fram till GC men jag griper efter halmstrån nu

Jag kör också 4998, fast jag har ju en GC100-12 då ;-)

Tobiasfranzen77: Kan du ta skärmkopia på iLearn och på din VD - jag behöver se båda för att se om jag kan bistå.

GC.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

VD.jpg
Skapa konto

Tackar - medans jag tittar lite närmre - Försöker du styra en denon förstärkare? Har inte den IP kontroll?

Nej jag ser inget udda - det ser korrekt ut faktiskt.

Såhär ser det ut hos mig:
Skärmklipp.JPG
Skapa konto

Och definitionen:
Skärmklipp.JPG
Skapa konto

Iofs jag kör mycket utan iklickad "vänta på svar..." - i mitt fall spelar det tydligen ingen roll...

Bamsefar skrev:
Tackar - medans jag tittar lite närmre - Försöker du styra en denon förstärkare? Har inte den IP kontroll?
Jo det stämmer en avr2113
Även tvn tror jag ska ha IP samsung ue46...
Det är egentligen bara digitalboxen som måste styras med ir.

Satt faktiskt och tittade lite på fibaros forum för IP controll.
Men ville få igång min nyinköpta GC.

Ja då skall du definitivt byta till IP kontroll koderna ;-)

Men som test, självklart kan du köra mot Denon som vad-som-helst. Jag har en Humax HDPVR-1000C - men som sagt, ingen iTach utan GC100-12 - men vill du ha min VD så visst säg bara till.

Det löser dock inte din utmaning. Om jag förstår det hela rätt, så fungerar det från iLearn, men när du matar in det i VD i HC2 så lirar det inte? Då finns det ett potentiell felkälla, även om jag inte trodde att det var så för iTach modulerna (utan bara för t.ex. min GC100) och det är att iTach inte tillåter att du får kontroll över iTach enheten. Den skall tillåta 8 olika connections samtidigt enligt Global Cache. Din dator som du kör iLearn på är nummer Ett och din HC2 är nummer Två - således borde det finnas utrymme för iTach's 8 samtidiga connections. Men om det nu inte är så att det fungerar, så kan det alltså vara så att du helt enkelt inte tillåts att sända koder från flera "klienter". Dvs din Global Cache iFlex IP2IR släpper inte connection.

Du skriver att det blinkar - vad är det som blinkar således? Är det nätverkslampa, eller är det IT-ögat som sänder som blinkar eller?

Bamsefar skrev:
Ja då skall du definitivt byta till IP kontroll koderna ;-)

Men som test, självklart kan du köra mot Denon som vad-som-helst. Jag har en Humax HDPVR-1000C - men som sagt, ingen iTach utan GC100-12 - men vill du ha min VD så visst säg bara till.

Det löser dock inte din utmaning. Om jag förstår det hela rätt, så fungerar det från iLearn, men när du matar in det i VD i HC2 så lirar det inte? Då finns det ett potentiell felkälla, även om jag inte trodde att det var så för iTach modulerna (utan bara för t.ex. min GC100) och det är att iTach inte tillåter att du får kontroll över iTach enheten. Den skall tillåta 8 olika connections samtidigt enligt Global Cache. Din dator som du kör iLearn på är nummer Ett och din HC2 är nummer Två - således borde det finnas utrymme för iTach's 8 samtidiga connections. Men om det nu inte är så att det fungerar, så kan det alltså vara så att du helt enkelt inte tillåts att sända koder från flera "klienter". Dvs din Global Cache iFlex IP2IR släpper inte connection.

Du skriver att det blinkar - vad är det som blinkar således? Är det nätverkslampa, eller är det IT-ögat som sänder som blinkar eller?
Hade gärna tagit emot dina strängar men det tycks inte gå alls.
Känns som att man är låst till att alla ir-kommandon måste läsas in via ilearn. Dessvärre så fungerar inte koderna ens när jag testar dem i ilearn.
Så jag behöver helt klart lägga mer energi på hur jag ska få koderna att funka i ilearn. Annars kommer jag garanterat få fel koder i HC2.
Även om det inte har så mkt betydelse än, men du säger att HC2 är nr 2. Menar du då att jag ska spara strängen på modul 2?

Det som blinkar är lampan över resp ir-öga som jag skickar signal till.
Har även en old-school ir-receiver som blinkar till när den känner en signal. Så GC skickar ut något iaf. Men om alla inställningar i ilearn är av stor vikt så får jag nog studera dem noggrannare.

Läst att de sista siffrorna i strängen beskriver hur mång ms koden skickas. Det skall alltså vara samma värde i ending value. Frågan är hur viktigt det är

Aha - koderna har alltså aldrig fungerat - utan det enda du ser är att det typ blinkar?

Då är koden felinläst. Gör om, tryck lång tid, maska av (tryck på knappen TRIM i iLearn). Jag tror att du bara fått med en liten del av den sträng som måste sändas, de borde nämligen vara lite längre....

Bamsefar skrev:
Aha - koderna har alltså aldrig fungerat - utan det enda du ser är att det typ blinkar?

Då är koden felinläst. Gör om, tryck lång tid, maska av (tryck på knappen TRIM i iLearn). Jag tror att du bara fått med en liten del av den sträng som måste sändas, de borde nämligen vara lite längre....
ja du är absolut nåt på spåret, strängen blir olika lång varje gång jag skjuter in den. väldigt knepigt att komma åt det lilla ir-ögat dock. Ska testa vidare när sambon tittat klart på tvn

Tobiasfranzen77 skrev:
ja du är absolut nåt på spåret, strängen blir olika lång varje gång jag skjuter in den. väldigt knepigt att komma åt det lilla ir-ögat dock. Ska testa vidare när sambon tittat klart på tvn
Tips!

Ta kontakt med i-Home, det är dom som distar Global Cache i Sverige. Det dom inte kan om IR-koder och GC är inte värt att kunna....

Tobiasfranzen77 skrev:
Skruva bort den lilla plast biten så blir det lättare att komma åt ir ögat när du skjuter från fjärren :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.