Den där provade jag igår också, fast för min nya Asus AC87 router - jobbigt när man skriver 0 (noll) istf 1 (ett) - så inget att skämmas för, du är inte ensam ;-)

(om jag bara förstod varför det vart noll hade jag varit mera glad!)
 
  • Gilla
Tobiasfranzen77
  • Laddar…
Varför fungerar inte koden nudå?...
Koden kommer in, blinkar även till i ir-outputen när jag provar att sända den via ilearn.

Är det viktigt att välja antal lines (ir-data)?
Eller något annat jag missar?
 
Ja, när du skjuter in koden i ilearn så är det viktigt att alla rader är blå markerade. Dvs har du tre rader men gaps står på två så får du ju inte med sista raden.

Kör du med blastern eller med ett öga?
 
Har testat med både och. Såg att man behövde lägga till ett stopp i strängen (0x0D0...)
Det fick iaf HC att skicka en signal. En bit på väg. Nu ska jag bara få rätsida på vad som gör strängen korrupt.
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Har testat med både och. Såg att man behövde lägga till ett stopp i strängen (0x0D0...)
Det fick iaf HC att skicka en signal. En bit på väg. Nu ska jag bara få rätsida på vad som gör strängen korrupt.
Japp den måste med, sätt utgång tre till blasterrn och koppla in den där.
vad testar du för kommande och till vad för enhet?
 
Japp har blastern i 3:an.
Har bara provat power vol+ och vol-
till min denon avr2113
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Japp har blastern i 3:an.
Har bara provat power vol+ och vol-
till min denon avr2113
Här är min volym ner på min denon avr1906

sendir,1:3,1,38580,1,1,9,31,10,70,10,31,9,31,10,31,9,71,10,30,10,71,9,71,10,30,10,31,9,31,10,31,9,71,10,70,10,1690,10,31,9,71,10,30,10,31,9,31,10,31,9,71,10,30,10,31,9,71,10,70,10,71,10,70,10,31,9,31,10,38580x0D0x0A
 
Hur får jag in den i ilearn?
Skulle varit kul att testa den. Men det verkar inte räcka att copy/paste i HC
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Hur får jag in den i ilearn?
Skulle varit kul att testa den. Men det verkar inte räcka att copy/paste i HC
oki,, chansen finns ju att din har ett annat kommando för vol ner. men det verkar skumt.
Hur långt har du mellan blastern och förstärkaren?

När du trycker på knappen i HC2 blinkar det till på blaster porten på wf2ir?
 
ja den blinkar när jag använder HC2, dock inte när jag testade din kod. Men det beror ju på att koden inte finns i GC.
avståndet skall nog inte vara något problem, ligger en meter framför typ
 
Tobiasfranzen77 skrev:
ja den blinkar när jag använder HC2, dock inte när jag testade din kod. Men det beror ju på att koden inte finns i GC.
avståndet skall nog inte vara något problem, ligger en meter framför typ
Men om du skapar en ny knapp i HC2 och klistrar in mitt kommando, då skall det blinka på ir porten på blastern.
 
blir ju samma sak. strängen måste ju finnas i GC för att förstå signalen...väl
funkade inte iaf

ska lägga mig ner och fundera tills imorn
 
Tobiasfranzen77 skrev:
blir ju samma sak. strängen måste ju finnas i GC för att förstå signalen...väl
funkade inte iaf

ska lägga mig ner och fundera tills imorn
va??

Nej alltså.. Strängen skriver du ju in på en virtuell knapp i HC2, du behöver inte ha iLearn igång eller något sånt för att det skall fungera.

När du trycker på Knappen i HC2 så skickas ju strängen till GC som sänder den på blastern.
 
krister ekberg skrev:
va??

Nej alltså.. Strängen skriver du ju in på en virtuell knapp i HC2, du behöver inte ha iLearn igång eller något sånt för att det skall fungera.

När du trycker på Knappen i HC2 så skickas ju strängen till GC som sänder den på blastern.
Testade det, då hände inget. Dvs GC blinkade inte då.
 
Läste någonstans om att bandbredden skall vara 811.... Och att det inte funkar på 802..
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Stämmer det?
Måste jag byta ut routern eller kan man sätta en till router efter den första?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.