Har klockan varit 8:50?
Har du kryssat i rutan "Active scene"? (jag kör engelska)

Ett tips är att byta till engelska i menyerna. Det blir så mycket lättare att googla då. Dessutom är översättningarna alltid så kryckiga. "Then" = "Därefter" :banghead:
 
Jag satte såklart scenen så att det var 10 min till den skulle aktiveras.
Väntade 10 min men inget hände.
Och ja, scenen är aktiv.
(A, ska byta till engelska)
 
Är rutan "Start when Home center 2 starts" ikryssad?
 
Får kolla det....
Är inte HC alltid på?
 
Jag är inte helt 100 på hur den rutan fungerar.
 
Testa att växla till LUA och klistra in koden du får här.
 
Nyfniken skrev:
Är rutan "Start when Home center 2 starts" ikryssad?
Den var inte ikryssad. Det var felet som gjorde att det inte funkade
 
Någon som har erfarenheter av Aeon Labs micro controller? Jag köpte två stycken, men jag har problem med räckvidden. Bor i ett gammalt hus med rejäla träväggar, och min HC2 kan inte styra dem säkert på andra sidan väggen.
Är det normalt beteende eller kan det vara nått lurt med dem tro?
Har varit i kontakt med köpstället och det första hen sade i telefon var ungefär: "Jaså dom... Jo, man får ju vad man betalar för..."
 
Redigerat:
Zune01 skrev:
Har varit i kontakt med köpstället och det första hen sade i telefon var ungefär: "Jaså dom... Jo, man får ju vad man betalar för..."
Får man fråga vilket köpställe det är?
 
Jag har nästan uteslutande Aeon Labs dimrar i mitt hus, typ 10st. Har aldrig haft problem med räckvidden! Enda gången det krånglat, men då har även några Fibaropuckar "hickat", är nu när jag rev hela köket och kopplade ur typ 4-5 st puckar. Antar att den får lite krupp när man messar med mest-nätverket ...
 
Roligt att säga "man får vad man betalar för ..." med tanke på hur det blivit med Fibaros grejer! De är inte direkt billigast :)
 
Zune01 skrev:
Någon som har erfarenheter av Aeon Labs micro controller? Jag köpte två stycken, men jag har problem med räckvidden. Bor i ett gammalt hus med rejäla träväggar, och min HC2 kan inte styra dem säkert på andra sidan väggen.
Är det normalt beteende eller kan det vara nått lurt med dem tro?
Har varit i kontakt med köpstället och det första hen sade i telefon var ungefär: "Jaså dom... Jo, man får ju vad man betalar för..."

Är det 1a eller 2a generationen? Står på baksidan av dem.
Har inte upplevt räckviddsproblem.
 
ControlFreak skrev:
Är det 1a eller 2a generationen? Står på baksidan av dem.
Har inte upplevt räckviddsproblem.
Det är 2:a generationens kontroller, och jag passade på att hänga på gruppköpet...

Nä, det är väldigt konstigt för den funkar ganska dåligt (eller jag ska kanske säga sporadiskt) t.o.m. om jag bara kopplar in den några meter från HC2:an. Så jag funderar mest på vad jag kan hitta på för huskurer och försöka skrämma liv i dem.

[Edit:]
Jag har ju läst att man ska ta bort och lägga till om det strular, men det kan vara så att jag inte riktigt lyckats ta bort enheterna tillräckligt. För nu provade jag att ta bort en av dem tills jag inte fick några nya meddelanden i statustraden, och nu beter den sig som jag förväntar mig. Ska testa på den andra också...
Attans, det kanske löser sig trots allt!
 
Redigerat:
Jag har upplevt att det blir stabilare med tiden, som om den lär sig snabbaste/bästa vägen mellan "noderna" i systemet. Precis som den får lite hicka när man bryter nätet genom att ta bort/flytta enheter ...
 
KristoferL skrev:
Jag har upplevt att det blir stabilare med tiden, som om den lär sig snabbaste/bästa vägen mellan "noderna" i systemet. Precis som den får lite hicka när man bryter nätet genom att ta bort/flytta enheter ...
Detta upplever jag med, tyckte det var ostabilt o början med döda noder osv..
Nu rullar allt på som bara den, sjukt nöjd med att jag sålde min zipabox och köpte en hc2.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.