Jag har kört 3.590 i sedan i juni förra sommaren, inte kraschat en enda gång ... Jag väntar till 4.0 kommer i stabil version ..

Jag har installerat 3.590 nu. Direkt efter dök 4.018 upp. Men det som står där är bla att det INTE stödjer remote access! Något jag ännu inte har kunnat klura ut ändå. Ska man öppna portar från routern eller fixar man det från HC's programvara?

Tobiasfranzen77 skrev:
Jag har installerat 3.590 nu. Direkt efter dök 4.018 upp. Men det som står där är bla att det INTE stödjer remote access! Något jag ännu inte har kunnat klura ut ändå. Ska man öppna portar från routern eller fixar man det från HC's programvara?
Öppna nån skön port i routern och peka den mot HC2an ...

Mja nu är det nog så att HC2 söker sig ut innefrån till Fibaro's remote servrar, så öppna portar lär inte behövas, såvida du inte kör med speciella brandväggsregler.

Vart gör jag dem inställningarna?
Under paneler finns det lite om gateway. är det där jag ska ändra till min externa IP där?

Gå till home.fibaro.com och skapa ett konto, har för mig det står där hur du gör för att få din enhet knutet till remote kontot.

Bamsefar skrev:
Undrar om det beror på Qubino eller Fibaro HC2s programvara?
Den ska ju fungera i Vera tror jag, så det lär vara HC2.

krister ekberg skrev:
Gå till home.fibaro.com och skapa ett konto, har för mig det står där hur du gör för att få din enhet knutet till remote kontot.
Japp. Det gick när man valde old version.
Tack!

Någon som har resetat en TKBHOME plug?
Har haft dem till min zipabox. Nu går det inte att lägga till dem till HC. (Nya TKBHOME funkar)

Tobiasfranzen77 skrev:
Någon som har resetat en TKBHOME plug?
Har haft dem till min zipabox. Nu går det inte att lägga till dem till HC. (Nya TKBHOME funkar)
Borde räcka med att du i HC2 ställer den i exludera läge, och sedan trycker exkludera på TKBHOME pluginen - den borde inte göra någon skillnad på vem som exkluderar den ;-)

Bamsefar skrev:
Borde räcka med att du i HC2 ställer den i exludera läge, och sedan trycker exkludera på TKBHOME pluginen - den borde inte göra någon skillnad på vem som exkluderar den ;-)
Tack än en gång!

Snart ska jag ge mig in på att bygga scener.
Finns det några videos/beskrivningar på enkla scener? Så man kan få sig en förståelse av vad alla block betyder?

Typ tips på enkla såsom tänd/släck med timer...

Tobiasfranzen77 skrev:
Tack än en gång!

Finns det några videos/beskrivningar på enkla scener? Så man kan få sig en förståelse av vad alla block betyder?

Skaffa ett konto på forum.fibaro.com, där finns det sjukt mycket info. om diverse för HC2. Jag lyckades få till en virtull enhet som styr min Sonos, och då ska man vet att jag inte är speciellt programmeringskunnig :D

Tobiasfranzen77 skrev:
Tack än en gång!

Lite roligt är att Fibaro inte har några tutorials på sin sida, däremot har Fibaro UK det.
http://www.fibarouk.co.uk/support/tutorials/

Ni som har Fibaro Motion Sensor; Skramlar det något i "ögat" på era enheter ?
På min låter det som om något är löst precis framför sensorn.
Kan man öppna den och undersöka?

Tobiasfranzen77 skrev:
Tack än en gång!

Börja att titta på LUA programering också, det är inte jätteavancerat och man får bättre kontroll på sakerna.
Jag stötte ganska snabbt på hinder i den grafiska scenbyggnationen, ex att tända lampor 60 min INNAN solnedgång löser du inte utan LUA kod.

Vesternet har rätt mycke bra information på sin sida under fibaro
http://www.vesternet.com/resources/application-notes

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.