Jaha. Jag har väl blandat ihop det då;)
Remotec (som zipato stödjer) kan bara lära sig 20 koder. Därav denna förvirring.
 
Bamsefar skrev:
Det finns 6 utgångar för IR sändare - jag har förlängt i alla fall en av mina till min projektor och det vart nog 5 meter. Sedan kommer jag styra min Miele RX1 robotdammsugare med ytterligare en av IR portarna. Å andra sidan finns det från just Global Cache även mindre burkar som fungerar som "omvandlare" från IP till IR som man kan köpa, finns till och med trådlösa varianter.

[länk]

Ser för övrigt att min burk heter GC-100 och den finns i tre storlekar, jag kör med mellanvarianten...
Behöver verkligen varje ir-sändare sitta direkt på ögat?
Jag har idag en gammal ir-mottagare som har 3 sändare som sitter på samma tråd. Dessa har jag satt i skåpsdörren ist för direkt på ögat. Det funkar även om att det inte ser så vackert ut när man öppnar. Men det är ju hela poängen att man ska slippa. Kanske rentav kan fortsätta använda den om jag köper en blaster?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Köpte en HC2 igår och gjorde tabben att uppgrader till 4.018 Beta utan att ta backup innan. Trodde att backupen bara tog konfig ungefär som hos Apple. Nu funkar typ inget. Så fort man ska spara så dyker 403 forbidden upp. Kan inte lägga till eller ta bort devices.
Kan man backa firmware utan backup?
Någon mer som har samma problem?
Tips?
 
Kolla in på Fibaros forum! Om inte annat så brukar man få hjälp ganska snart av Fibaros reps ...
http://forum.fibaro.com/
 
Pewh skrev:
Köpte en HC2 igår och gjorde tabben att uppgrader till 4.018 Beta utan att ta backup innan. Trodde att backupen bara tog konfig ungefär som hos Apple. Nu funkar typ inget. Så fort man ska spara så dyker 403 forbidden upp. Kan inte lägga till eller ta bort devices.
Kan man backa firmware utan backup?
Någon mer som har samma problem?
Tips?
Backa tillbaka genom att använda rescue läget, vänta sedan med att uppgradera tills att dom fått iordning på skiten.
Deras beta firmwares borde benämnas pre-alpha med tanke på hur dåligt dom fungerar.

Jag körde 4.017 beta en kort stund, nergraderade till 3.590 om det var den senaste stabila och allt fungerar perfekt. Visst, det är lite sämre stöd för enheter osv men det fungerar iaf.
 
har du en backup på 3.x spåret så kommer den dyka upp igen i listan när du har nergraderat.

själv har jag väldigt få problem med betan
 
Nu har jag googlat mig blodig. Hur är det? Är NorthQ:s power meter fullt kompatibel med Homecenter2:s energi-panel?
 
Har för mig att boxen själv tar en backup innan uppgradering och en efter.
 
Nyfniken skrev:
Nu har jag googlat mig blodig. Hur är det? Är NorthQ:s power meter fullt kompatibel med Homecenter2:s energi-panel?
Inte i firmware 3.590, däremot har jag för mig att stödet är bättre i version 4.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Äntligen!
Nu är HC2 beställt med massor av mottagare.
Det som jag inte hittade var en GC-100. Var kan man köpa den?
Behöver jag något mer för att kunna styra IR-mottagare (A/V)
I deras video så får de igång kaffemaskinen oxå. Hur går det till #bamsefar?
 
krister ekberg skrev:
Inte i firmware 3.590, däremot har jag för mig att stödet är bättre i version 4.
Uhm inte nåt förbättrat stöd vad jag kan se, måste testa igen i helgen.
 
dhanjel skrev:
[länk] Den GC100? Verkar dock inte finnas i lager där heller.
Dustin säljer. Men har inte heller i lager.
Men är det verkligen GC-100 man ska ha om det bara är ir man ska styra? Finns ju en iTach IP2IR som dessutom finns med på listan av vad som stöds av HC2.
 
Spelar det någon roll om HC2 samt GC sitter direkt på routern eller på den switch som jag dragit från routern?
 
Tobiasfranzen77 skrev:
Spelar det någon roll om HC2 samt GC sitter direkt på routern eller på den switch som jag dragit från routern?
Nej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.