200 556 läst · 1 109 svar
201k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Aha. Då menar vi samma sak. Fast min sitter inte med skruvar. Den var bara att dra loss på min
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
den var inte så svår att pilla bort på min faktiskt, dessutom åverkan. så jag kan sätta tillbaka den igen.
men i samma stund läste jag detta på fibaro forum:
"BTW, no need for learning IR codes in the itach. You can just go to Remote Central or itach's own library and copy-paste. It's also a much more accurate IR code that way. "
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t=4893&highlight=global+cache+wf2ir
men i samma stund läste jag detta på fibaro forum:
"BTW, no need for learning IR codes in the itach. You can just go to Remote Central or itach's own library and copy-paste. It's also a much more accurate IR code that way. "
http://forum.fibaro.com/viewtopic.php?t=4893&highlight=global+cache+wf2ir
Nja det där sista stämmer inte riktigt - man kan inte alltid copy&paste eftersom t.ex. vilken port på iTach / GC100 måste läggas till och slutklämmen. Dvs man måste göra manuellt handpålägg för att få det att fungera. Men även om jag testat det, så slutade det med att inlärda koder via iLearn var överlägset bättre än Remote Central....!
Du styr inte någon luftvärmepump via din GC eller?Bamsefar skrev:Nja det där sista stämmer inte riktigt - man kan inte alltid copy&paste eftersom t.ex. vilken port på iTach / GC100 måste läggas till och slutklämmen. Dvs man måste göra manuellt handpålägg för att få det att fungera. Men även om jag testat det, så slutade det med att inlärda koder via iLearn var överlägset bättre än Remote Central....!
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
ÄNTLIGEN LIVSTECKEN!!
Gick in på ilearn liveartist och fann koder. Där kan du även välja vilken connector. Annars är det bara att ändra andra siffran i strängen.
Testade on/off på blastern. Gick genom stängd lucka!
Lycka!
Nu ska jag roa mig på det närmsta dygnet.
Tack bamsefar som varit ett fint stöd!
Tack Krister som kommit med tips. Visst var det mkt enklare att få in kod när man tog bort luckan, men när jag tittar på den som fungerar så är den bra mkt längre sträng än den som kom från fjärren.
Nä, jag bor i lägenhet
Om det är kod du saknar så kolla in deras bibliotek
Gick in på ilearn liveartist och fann koder. Där kan du även välja vilken connector. Annars är det bara att ändra andra siffran i strängen.
Lycka!
Tack Krister som kommit med tips. Visst var det mkt enklare att få in kod när man tog bort luckan, men när jag tittar på den som fungerar så är den bra mkt längre sträng än den som kom från fjärren.
Nä, jag bor i lägenhet
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Kul att det började fungera!! Jäkligt skumt dock att det inte fungerade via ilearn!Tobiasfranzen77 skrev:ÄNTLIGEN LIVSTECKEN!!
Lycka!
Nä, jag bor i lägenhet
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
Sidan var inte betrodd. Så jag fick välja lita på denna sida.
Medlem
· Stockholm
· 207 inlägg
https://irdatabase.globalcache.comBamsefar skrev:
först kommer man till en sida där man får logga in med sitt googlekonto eller facebook