Nyfniken skrev:
Finns det en beta med fungerande multimediastöd?
Ja den betan har det men många upplever den buggig. Fungerar braför mig. Dock bytte alla enheter ID så man får lägga in dem i rätt rum samt ändra alla scener.
 
  • Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
Henke-el skrev:
Ja den betan har det men många upplever den buggig. Fungerar braför mig. Dock bytte alla enheter ID så man får lägga in dem i rätt rum samt ändra alla scener.
Härligt att höra att det händer något. Jag blir alltid så irriterad när jag ser den där dimmade ikonen.
 
Ja visst är det kul med framsteg, men fibaro tar ju en liten tå i taget istället för hela kliv som andra teknikföretag. De glömmer oss konsumenter och ser bara nyheter framför sig.
 
Ingen som har några idéer på hur man får i ordning på energi mätningen?

Jag tog bort min greenwave powerstrip och la upp den på nytt, det hjälpte väl sådär..
Den verkar visa en statisk siffra på 20w oavsett vad jag lastar den med...

Min Aeon labs smart energy switch syns i iPad appen men inte i web interfacet??.. riktigt konstigt.
 
gör en bakup och uppdatera till nya 4.017 beta, kanske så det finns bättre stöd i den. funkar det inte så bara backa tillbaka.
 
Nu funkar allt... Lite buggigt är det allt.
Jag tog bort enheten och la till den igen, körde en reconfigure device och vips så var den igång.
 
Ny fundering..

Jag har fibaros brandvarnare.

Den mäter ju även temperatur, vilket man ser på hemsidan på översikten av sina enheter.
brandvarnare.png
Men, fibaron redovisar inte den temperaturen för det rummet jag har assignat brandvarnaren.
rum.png

Är det by design eller måste man göra något för att få den att visa temperaturen?
 
Tror man bara kan det när temperaturen visas som egen enhet
 
dhanjel skrev:
Tror man bara kan det när temperaturen visas som egen enhet
bah.. fibaro har väl inte ens termometrar som egna enheter???
det är ju alltid en del av en enhet..
 
krister ekberg skrev:
bah.. fibaro har väl inte ens termometrar som egna enheter???
det är ju alltid en del av en enhet..
Vissa enheter (ögat t.ex.) dyker upp som flera enheter i HC2.
 
Nyfniken skrev:
Vissa enheter (ögat t.ex.) dyker upp som flera enheter i HC2.
Aldrig får man bli nöjd ;)
oki så fibaros tanke är att man skall köpa ögon överallt dit man vill mäta temp..
Någon som har köpt temperator sensorn till fönster/dörr sensorerna och vet om dom dyker upp som temp givare i HC2?
 
Det enda jag vill få tag i just nu är en ljusstråle enhet - dvs en som "larmar" när en ljusstrål bryts (t.ex. via reflex på väggen) - någon som känner till någon sådan?
 
I version 4.017 beta ligger tempen som en egen enhet till brandvarnaren.

krister ekberg skrev:
Ny fundering..

Jag har fibaros brandvarnare.

Den mäter ju även temperatur, vilket man ser på hemsidan på översikten av sina enheter.
[bild]
Men, fibaron redovisar inte den temperaturen för det rummet jag har assignat brandvarnaren.
[bild]

Är det by design eller måste man göra något för att få den att visa temperaturen?
 
Henke-el skrev:
I version 4.017 beta ligger tempen som en egen enhet till brandvarnaren.
Sweet!

Är den stabil eller har du märkt några problem?
 
Hehe jag kunde inte hålla mig från att uppgradera till 4.017 när jag fick reda på att temperaturen äntligen visas som den ska med Smoke Sensorn. Dock visas dessa nu som tre enheter, Smoke sensor, Termometer och en som har en saftblandare och termometer som ikon, vad är den till? Min ena Smoke sensor vill dessutom visas som död hela tiden, när jag trycker på att den ska vakna så verkar den göra det för att sedan återgå till att vara död. Vad är felet tror ni? Batterisymbolen visar fullt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.