200 981 läst · 1 109 svar
201k läst
1,1k svar
Fibaro Home Center 2
Ingen som har några idéer på hur man får i ordning på energi mätningen?
Jag tog bort min greenwave powerstrip och la upp den på nytt, det hjälpte väl sådär..
Den verkar visa en statisk siffra på 20w oavsett vad jag lastar den med...
Min Aeon labs smart energy switch syns i iPad appen men inte i web interfacet??.. riktigt konstigt.
Jag tog bort min greenwave powerstrip och la upp den på nytt, det hjälpte väl sådär..
Den verkar visa en statisk siffra på 20w oavsett vad jag lastar den med...
Min Aeon labs smart energy switch syns i iPad appen men inte i web interfacet??.. riktigt konstigt.
Ny fundering..
Jag har fibaros brandvarnare.
Den mäter ju även temperatur, vilket man ser på hemsidan på översikten av sina enheter.
Men, fibaron redovisar inte den temperaturen för det rummet jag har assignat brandvarnaren.
Är det by design eller måste man göra något för att få den att visa temperaturen?
Den mäter ju även temperatur, vilket man ser på hemsidan på översikten av sina enheter.
Men, fibaron redovisar inte den temperaturen för det rummet jag har assignat brandvarnaren.
Är det by design eller måste man göra något för att få den att visa temperaturen?
I version 4.017 beta ligger tempen som en egen enhet till brandvarnaren.
krister ekberg skrev:Ny fundering..
[bild]
[bild]
Hehe jag kunde inte hålla mig från att uppgradera till 4.017 när jag fick reda på att temperaturen äntligen visas som den ska med Smoke Sensorn. Dock visas dessa nu som tre enheter, Smoke sensor, Termometer och en som har en saftblandare och termometer som ikon, vad är den till? Min ena Smoke sensor vill dessutom visas som död hela tiden, när jag trycker på att den ska vakna så verkar den göra det för att sedan återgå till att vara död. Vad är felet tror ni? Batterisymbolen visar fullt.