Om du testar av dimmer och brytarvariaterna, så köper jag sedan ;-)
 
Får hem en på måndag.
 
Kolla CE-märkningen ;)
 
Försöker få in min Marantz förstärkare som virtual device, har styrkoderna men får inte rätt på hur skicka dem från HC2 till stärkaren. Någon som löst det?
 
Japp - det fungerar på ett sätt (enbart): Man fyller i IP adressen till Marantz förstärkaren och portnummer (23) högst upp på VD (Virtuella Devicet). Sedan på varje knapp man skapar så skriver man i klartext vilket kommando som skall sändas, exempelvis:

ZMON0x0D
ZMON = Zon Main ON.

De sista 4 tecknen är hexkoden för <CR> eller vagnretur som det ibland kallas, dvs. 0x0D (noll litet-x noll stort-D) = character 13 (dvs 0D - noll stort-D - i hex).

Jag har en VD hemma med många kommandon inmatade (men också en del custom) som jag kan packa ihop och publicera.

Det sagt: Feedback från förstärkaren, t.ex. current input/volume/station, får jag inte fungera. Det är som om Marantz och HC2 inte kan prata tcp/ip via LUA. Ibland fungerar det något anrop eller två, men det är bara tillfälligt. Det bara måste finnas någon skitbugg i tcp/ip-stacken i HC2an. För jag hade aldrig problem med detta med min f.d. Vera Lite.
 
Tänk att det ibland kan vara för enkelt, höll på med en massa anrop och get kommando precis som när man telnet:ar. Tar väl någon vecka till innan man förstått det där med HC2 och LUA :)
 
  • Gilla
Bamsefar
  • Laddar…
Det förbudet finns i flertalet trådar, framförallt på zwaveforum.se
 
Tack ska läsa på det forumet då!
 
Bamsefar skrev:
Om du testar av dimmer och brytarvariaterna, så köper jag sedan ;-)
De funkade bra att lägga till. Kollade lite temp mot fibaros puckar, och de är typ samma. Men dessa har begränsning på 250 w istället för 500 w som fibaro.
 
Hur tar eran sambo detta med hemautomation?
Min sambo förstår inte den extrema lyckan i när man fått HC2 och Sonos att samarbeta så den säger "Kaffet är klart!" :wow:
Så jag tänkte var snäll och gjorde samma sak och lade till både tvättmaskinen och diskmaskinen.
Men när meddelandet gick ut i Sonosen,
"Tvätten är nu klar min älskling" eller "Du kan nu plocka ur diskmaskinen nu älskling"
Så vart det inte riktigt den responsen jag ville ha, undra varför? Jag la ju ändå till älskling på slutet :p.....

Nästa steg är väl att den läser upp meddelanden när en viss person stiger in.

Tänkte att det borde ju gå om man får dörrsensorn att samspela med att personens mobil kopplar upp sig med Wifi nätet.
Ett problem som kan uppstå är ju att man inte vill att den ska spela upp meddelandet igen när dom går eller bara öppnar dörren.
Nån som är duktig på att knacka lite LUA och kan fixa till detta i-landsproblem ;)?
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
KumlaEkeby skrev:
Men när meddelandet gick ut i Sonosen,
"Tvätten är nu klar min älskling" eller "Du kan nu plocka ur diskmaskinen nu älskling"
Hon kanske ser det som att det är systemet som pratar med dig, och att du är dess älskling och att hon bliv avundsjuk :)

Sambon här har börjat uppskatta det den hårda vägen, skickade tillbaka 14 wall plugs i veckan och sen dess har hon glömt att stänga av kaffebryggaren två gånger och bränt fast kaffe. Innan så stängdes det av automatiskt efter en viss tid.
 
  • Gilla
KumlaEkeby
  • Laddar…
Var dum nog att inte av-associera mina wallplugs innan jag returnerade dom, nu får jag inte bort dom i gränssnittet. Den säger "delete successful", men de lgigar kvar ändå. Idéer?
 
KumlaEkeby skrev:
Hur tar eran sambo detta med hemautomation?
Min sambo förstår inte den extrema lyckan i när man fått HC2 och Sonos att samarbeta så den säger "Kaffet är klart!" :wow:
Så jag tänkte var snäll och gjorde samma sak och lade till både tvättmaskinen och diskmaskinen.
Men när meddelandet gick ut i Sonosen,
"Tvätten är nu klar min älskling" eller "Du kan nu plocka ur diskmaskinen nu älskling"
Så vart det inte riktigt den responsen jag ville ha, undra varför? Jag la ju ändå till älskling på slutet :p.....

Nästa steg är väl att den läser upp meddelanden när en viss person stiger in.

Tänkte att det borde ju gå om man får dörrsensorn att samspela med att personens mobil kopplar upp sig med Wifi nätet.
Ett problem som kan uppstå är ju att man inte vill att den ska spela upp meddelandet igen när dom går eller bara öppnar dörren.
Nån som är duktig på att knacka lite LUA och kan fixa till detta i-landsproblem ;)?
Hur lyckas du få TTS med svenska tecken? Har inte fått till det, den blir bara tyst så fort jag skickar ord som innehåller Å,Ä eller Ö ...
 
KristoferL skrev:
Hur lyckas du få TTS med svenska tecken? Har inte fått till det, den blir bara tyst så fort jag skickar ord som innehåller Å,Ä eller Ö ...
Nja det var en sanning med modifikation ;). Jag skriver "e" istället för "ä" funkar hyfsat.
Man kanske iofs skulle kunna prova köra med ASCII tecken som æ t.ex.
Annars får man köra med engelska funkar ju det med :)!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.