Oh my god!
2018 har varit ett hårt Festool-år för plånboken och så kom den här...

Inget nytt om slagskruvdragare?

P pleqtiz skrev:
ser riktigt trevlig ut :) ska vara för Domino 500..
Woooooooooootttt the Fuck. Festool ta mina pengar nu!

Grymt, nu kan man snart bygga möbler på ikeavis i sitt lilla snickeri:)

Man blir riktigt, riktigt sugen. Kan det inte bli april snart?

norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Woooooooooootttt the Fuck. Festool ta mina pengar nu!
Va? Ser att ni är flera som är positiva, men jag fattar inte? Det är ju jättefult, halvdant presstryck...fördelen är väl bara att möblerna kan demonteras? Eller har jag missat ngt?

Min kommentar innehöll spår av ironi;)

Haha du ingick inte i gruppen positiva

Det konstiga om man bara ser till dessa bilder är att stående biten splittar den liggande. Om man tänker stående innerväggar i en möbel blir det märkligt o lite jobbigt att bygga. Kanske finns andra beslag dock till samma system.

Gångjärn vore väl trevligt att ha i Domino-förpackning. Har för mig att det finns till Lamello.

För mindre möbler har de kanske inte så stor användning, då lär det vara mycket bättre att limma, men för större saker gör de det möjligt att bygga på ett ställe för att montera på ett annat även om det inte går att flytta sammansatt.

P
Daniel_N Daniel_N skrev:
Va? Ser att ni är flera som är positiva, men jag fattar inte? Det är ju jättefult, halvdant presstryck...fördelen är väl bara att möblerna kan demonteras? Eller har jag missat ngt?
Det är bra snyggare än en synlig träskruv eller som jag brukar göra köra med en domino samt pocket hole om det ska gå att demontera. Önskar jag hade detta till spjälsängen jag gjorde åt dottern.

Trevligt med väska till stativet också. Den måste köpas.
ff5744a0-71e1-11e7-80e0-005056b31774_1600_1066.jpg

Vad heter den där nya dominokopplingen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.