224 343 läst · 1 191 svar
224k läst
1,2k svar
Fel pris i webbutik - beställde och fick hem verktyget. Nu då?
Besserwisser
· Västra Götalands
· 10 024 inlägg
Som sagt... Det faller egentligen på sin egen orimlighet att man skulle kunna ändra villkoren för ett avtal när det redan är bekräftat. Eftersom varan är betald och levererad så skulle det vara otroligt om man skulle kunna ändra villkoren. Det var även just det som ARN ansåg... lagt kort ligger. Varan är levererad och betala, då går det inte att ändra villkoren.
En till viktig sak är att konsumentens rätt är väldigt stark gentemot företaget.
Och hur skulle företaget kunna bevisa att kunden handlat i ond tro? Det kan bli väldigt svårt... framförallt då ett företag som NoN i reklam går ut och säger att de är billigast... Skippa det som TS skrivits i tråden, det är oväsentligt eftersom TS aldrig skulle dra samma historia om NoN skulle frågat.
En till viktig sak är att konsumentens rätt är väldigt stark gentemot företaget.
Och hur skulle företaget kunna bevisa att kunden handlat i ond tro? Det kan bli väldigt svårt... framförallt då ett företag som NoN i reklam går ut och säger att de är billigast... Skippa det som TS skrivits i tråden, det är oväsentligt eftersom TS aldrig skulle dra samma historia om NoN skulle frågat.
Det är sannolikt att brevskrivaren från NoN är en ung brevskriverska. Få personer med några år på nacken skulle önska någon "en jättefin dag". Mitt tips: en ung dam mellan tjugo och tjugofem, som tidigare jobbat i affär eller kafe'.Chrissofsweden skrev:
Ha ha, förmodligen väldigt träffsäkert. Inte osannolikt att det är självaste teamledaren på kundtjänst som fått i uppdrag att styra upp denna fadäs. En uppgift som hon naturligtvis tar på högsta allvar, ambitiös som man måste vara i en sådan roll.Staffan2000 skrev:
Juridiken i sammanhanget känner hon, efter att ha läst affärsjuridik på gymnasiet och kanske till och med gått en heldagskurs på företagets bekostnad, med ungdomlig naivitet att hon har god koll på.
Det har gått en vecka så chefen har förmodligen glömt bort alltsammans under tiden, då det dykt upp nya saker att ta tag i. Vårens personalfest, eller kanske till och med någon ny brand att släcka.
Samtidigt sitter vi här på BH och spekulerar i att bolagets juridikavdelning - en inte helt blygsam del av organisationen, sitter och slipar för fullt tillsammans med VD på sin sakframställan inför domstolsförhandlingen.
I själva verket består nog "bolagsjuristen" av en av advokatfirmorna på stan som företaget anlitat vid några tillfällen när större avtal skall skrivas och sånt. Med tanke på vad de fakturerar per timme är det helt orimligt att man ens tänker tanken att engagera denne för några tusenlappar eller ens tiotusenlappar.
Jag fick svar på mitt mejl.
Inte ens då stämde priserna (iofs fick jag svar efter långhelgen)
Antingen så stämde inte priset som stod när jag tittade, eller så hinner man inte fråga om priset stämmer innan det ändras. Så när det är billigt får man passa på, precis som TS gjorde
Inte ens då stämde priserna (iofs fick jag svar efter långhelgen)
Antingen så stämde inte priset som stod när jag tittade, eller så hinner man inte fråga om priset stämmer innan det ändras. Så när det är billigt får man passa på, precis som TS gjorde
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Moderator
· Stockholm
· 52 930 inlägg
Svenska Mästerskapen i gamla sunkiga härskartekniker, ännu "bättre" att det antas vara en hon Det där med "ha en fin dag" osv. är ju väldigt vanligt bland yngre i olika typer av kundtjänstfunktioner.
cpalm skrev:Ha ha, förmodligen väldigt träffsäkert. Inte osannolikt att det är självaste teamledaren på kundtjänst som fått i uppdrag att styra upp denna fadäs. En uppgift som hon naturligtvis tar på högsta allvar, ambitiös som man måste vara i en sådan roll.
Juridiken i sammanhanget känner hon, efter att ha läst affärsjuridik på gymnasiet och kanske till och med gått en heldagskurs på företagets bekostnad, med ungdomlig naivitet att hon har god koll på.
Det pratas och refereras oftast i den här tråden om att bryta ett köpeavtal o.s.v. i olika faser av köpet.
Men det är ju knappast relevant för TS, då det avtalet är avslutat. Köpet är redan slutfört till alla sina delar, dessutom har det gått en tid efter det innan NoN kommer på att de sålt för billigt och vill riva upp köpet.
Men det är ju knappast relevant för TS, då det avtalet är avslutat. Köpet är redan slutfört till alla sina delar, dessutom har det gått en tid efter det innan NoN kommer på att de sålt för billigt och vill riva upp köpet.