224 343 läst · 1 191 svar
224k läst
1,2k svar
Fel pris i webbutik - beställde och fick hem verktyget. Nu då?
Jag vill gärna veta var man hittar skor med den rabatten?Magnus_Andersson skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 174 inlägg
Fast lite matnyttigt har det dykt upp
Ni som tjafsar om ond tro å annat skoj. Tror ni på fullaste allvar att det går att ändra villkoren för köpet 2 veckor efter att affären fullbordats? Dvs varan levererad och betalad. Det är butiken som måste bevisa att köpet gjorts i ond tro. Hur bevisar man det?
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 221 inlägg
Nu vet jag inte om detta har tagits upp i tråden, men ponera att TS visste att priset var fel, och att köpet genomfördes i "ond tro"
Spelar det någon roll? Om vi nu lägger moral åt sidan? Affären är väl klar och genomförd?
Ett misstag i prissättningen är väl bara för NoN att acceptera när affären gått så långt?
Det finns väl en risk annars att detta kan användas hursomhelst. Kan avtal ändras i efterhand behöver priset inte ens vara nedsatt.
"Oj, den här produkten har vi sålt jättemycket av. Vi höjer priset så får alla som köpt betala en tusenlapp extra, så tjänar vi en extra slant"
Spelar det någon roll? Om vi nu lägger moral åt sidan? Affären är väl klar och genomförd?
Ett misstag i prissättningen är väl bara för NoN att acceptera när affären gått så långt?
Det finns väl en risk annars att detta kan användas hursomhelst. Kan avtal ändras i efterhand behöver priset inte ens vara nedsatt.
"Oj, den här produkten har vi sålt jättemycket av. Vi höjer priset så får alla som köpt betala en tusenlapp extra, så tjänar vi en extra slant"
Redigerat:
Allvetare
· Östergötland
· 4 265 inlägg
Grattis till att använda tråden som bevis i en rättegång. Som vi sett i flera inlägg i tråden finns det gott om erbjudande som verkar för bra för att vara sant som ändå varit ok. Skulle företagen som sålt dem ha rätt att ändra köpet i efterhand bara för att en köpare undrar hur om det verkligen var rätt pris i en tråd i något forum? Kanske skulle erbjuda en tjänst där man söker igenom lite forum efter personer som gjort fynd och sedan sälja informationen till företag så de kan kräva återköp på alla?Stadsfiskalen skrev:
Jobbigt läge om man beställer fel storlek. 😀Magnus_Andersson skrev:
Om Non upptäckte att de satt fel pris inom bara en halvtimme, varför lät de ordrarna gå iväg då?
Och komma 2 veckor efter och ställa krav som de inte har lagstöd för. :eek:
Jag tror NoNs advokater skulle bli rätt så snopna i domstolen om de verkligen tror att de agerar juridiskt korrekt.
Jag kan inte se att domstolar skulle kunna se annat än att NoN själv agerat försumligt, och inte vidtagit åtgärder inom rimlig tid.
Och komma 2 veckor efter och ställa krav som de inte har lagstöd för. :eek:
Jag tror NoNs advokater skulle bli rätt så snopna i domstolen om de verkligen tror att de agerar juridiskt korrekt.
Jag kan inte se att domstolar skulle kunna se annat än att NoN själv agerat försumligt, och inte vidtagit åtgärder inom rimlig tid.
Medlem
· Västra Götaland
· 524 inlägg
Precis mina tankar.hsd skrev:
Det verkar inte genomtänkt, utan istället någon som försöker rädda sitt eget skinn, för att få sin bonus eller enbart inte visa sin inkompetens för cheferna.
Kom på en superdeal jag gjorde på XXL för ca tre år sen. Kompletta carvingskidor med bindning för 1kr. Kruxet var att man behövde köpa pjäxor för en viss summa (tror det var 2000-2500). Nu framgick det inte med önskvärd tydlighet OCH jag lyckad lägga skidorna i korgen utan pjäxor. La dit lite annat smått och gott med som längdvalla mm för (om jag minns rätt) få fri frakt.
Fick återmatning från XXL redan dan efter att det varit ett fel i webshopen som dom nu korrigerat och att leveranstiden på mina skidor därför var en vecka längre för dom hade sålt "ganska många". fö gratulerade dom mig till en bra affär. Det fanns dock en tydlig underton att det inte var skitkul för dom. Detta var INNAN paketet skickats till mig men det var redan betalt.
Fick återmatning från XXL redan dan efter att det varit ett fel i webshopen som dom nu korrigerat och att leveranstiden på mina skidor därför var en vecka längre för dom hade sålt "ganska många". fö gratulerade dom mig till en bra affär. Det fanns dock en tydlig underton att det inte var skitkul för dom. Detta var INNAN paketet skickats till mig men det var redan betalt.