harry73
nikasp skrev:
Jag tror inte att detta är ett högprofilärende som de satt en jurist på utan en vanlig kundtjänstmedarbetare som kommer med ett par förslag.
och då är det inte så konstigt att mejlet är under all kritik :)

mikael_thn skrev:
Men detta innebär alltså att man aldrig kan handla något på NetOnNet, då man aldrig vet vilket pris som gäller.. Nej, jag kommer inte sätta min fot på NetOnNet någon mer gång.
Det tänker jag göra. Och jag tänker ta med mig en utskrift av deras mail från den här tråden och be om att få skriftligt på att deras skriftliga pris verkligen gäller.

Jag vill ju inte behöva lägga tid och pengar på att emballera och returnera varorna bara för att de plötsligt fått för sig att de tycker varorna såldes för billigt och att de vill ha tillbaka dem eller mer betalt. :cool:

Vid närmare eftertanke undrar jag om det verkligen räcker med att få det skriftligt. Jag får nog be dem ringa upp VD:n så att denne kan bekräfta priset. :x

• Gilla
thomas33
  • Laddar…
D
nikasp skrev:
Jag håller inte alls med att de två eller var det tre mailen är under all kritik utan de låter rätt reko i mitt tycke. Jag tror inte att detta är ett högprofilärende som de satt en jurist på utan en vanlig kundtjänstmedarbetare som kommer med ett par förslag.
Även om man sitter i kundtjänst så företräder man ju företaget. Som sagt, jag hade aldrig orkat och sitta tjafsa med dem utan dragit även ett mail till högst ansvarige.

O
Nyfniken skrev:
Det tänker jag göra. Och jag tänker ta med mig en utskrift av deras mail från den här tråden och be om att få skriftligt på att deras skriftliga pris verkligen gäller.

Jag vill ju inte behöva lägga tid och pengar på att emballera och returnera varorna bara för att de plötsligt fått för sig att de tycker varorna såldes för billigt och att de vill ha tillbaka dem eller mer betalt. :cool:

Vid närmare eftertanke undrar jag om det verkligen räcker med att få det skriftligt. Jag får nog be dem ringa upp VD:n så att denne kan bekräfta priset. :x
De va en bra idé att ringa VD´n nästa gång jag ska handla där!

Odjuret skrev:
De va en bra idé att ringa VD´n nästa gång jag ska handla där!
Med tanke på hur det här ärendet har skötts undrar jag om det är än så bra idé trots allt...

nikasp
Nu blev det löjligt igen gubbar! :)

• Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
O
Jag tycker att det är pinsamt det NoN gör. Jag är som sagt tidigare väldigt väldigt skeptisk till att NoN skulle ha rätt att häva köpet. Om varan inte hade levererats och betalats så är det annorlunda. Det hade nog räckt med att varan inte var levererad så hade situationen varit en annan.
NoN vill alltså ändra villkoren för köpet efter att köpet är betalat och levererat... KAn jag också göra så? Jag vill ha 10års garanti på min gamla tv. Så nu ändrar jag villkoren. Jag får skicka ett mail där de kan få häva köpet om de vill.
:p

KristinaRT
Jag tycker det känns olustigt att en butik anser sig kunna ändra villkoren för ett köp i efterhand. Alla har väl gjort fynd, i fysisk eller nätbaserad butik - ska man behöva sätta inköp i karantän under flera veckor för att vara säker på att butiken inte kräver tillbaka varan med argumentet att det blev fel?
Är det verkligen NÅGON som finner detta acceptabelt???????

Eller, egentligen vet de nog mycket väl att DE inte kan häva köpet, eftersom de uppmanar TS att häva köpet!?!?! Men de försöker på alla sätt dominera, manipulera och intala köparen att de har rätt....
Om man läser mellan raderna är det absolut hotfulla undertoner (gör som vi säger, annars....). En ganska otrevlig attityd och ett märkligt sätt att hantera ett "problem".

Vad TS tänkte när han köpte varorna är fullständigt egalt - med mindre än att han hackade sig in på företagets hemsida och ändrade priset. Som konsument ska man INTE behöva hotas av ett företag, för att de gjort ett misstag och att de insett det efter att köpet är slutfört. Punkt slut!

Vilka stjärnor. Jag köper inte min nästa tv hos dem.....

Jag skickade precis ett mejl och frågade vad för garantier man kan få på att priset stämmer, och om priset fortfarande stämmer om några veckor :)

Vi får se om de orkar svara :)

Redigerat:
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
O
Ramnemark skrev:
Vilka stjärnor. Jag köper inte min nästa tv hos dem.....

Jag skickade precis ett mejl och frågade vad för garantier man kan få på att priset stämmer, och om priset fortfarande stämmer om några veckor :)

Vi får se om de orkar svara :)
Du skulle frågat om man kan ändra villkoren på köpet efter att det är gjort :D

nikasp skrev:
Nu blev det löjligt igen gubbar! :)
Nu var det Netonnet som började. Inte jag.

Vad händer om man inte har kvar varan? Sålt den vidare, eller råkat ha sönder den?

Det verkar så himla ologiskt och långsökt att priset skulle kunna ändras i efterhand.

Butiken sparar väl pengar på att ha automatiserad orderhantering. De pengarna kan de använda nu. Kunderna har inte ett skit med det att göra.

K
Själv är jag lite nyfiken på två saker i TS inledningsinlägg som tyder på att han redan vid beställningen kanske förstod att priset var felaktigt?

1. "Jag la en beställning och tog snabbaste fraktalternativet" - varför just snabbaste fraktalternativet?
2. "Priset hann ändras till rätt pris 30min efter att jag lagt min order." - redan här verkar ju TS själv ha insett att priset var felaktigt?

Jag håller med om att det är dåligt skött av Non men har också viss förståelse för att de tror att han köpt i "ond tro" om de nu har läst den här tråden.

/Krille

F
mikael_thn skrev:
De skriver alltså att de vill att DU ska häva köpet, detta är gissningsvis helt rimligt då de inte längre har möjlighet att göra det själva då köpet är genomfört och avslutat.

Men detta innebär alltså att man aldrig kan handla något på NetOnNet, då man aldrig vet vilket pris som gäller.. Nej, jag kommer inte sätta min fot på NetOnNet någon mer gång.
Jag kommer absolut att scanna NoN webshop och besöka deras butiker och dyker det upp nåt misstänkt billigt jag vill ha så kommer jag inte ens beakta att det skulle vara felmärkt eller tycka synd om vare sig företag, anställda eller ägare. NoN har lagt ribban och jag kommer att göra allt för att matcha deras korkade spel.

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
F
Krille4 skrev:
Själv är jag lite nyfiken på två saker i TS inledningsinlägg som tyder på att han redan vid beställningen kanske förstod att priset var felaktigt?

1. "Jag la en beställning och tog snabbaste fraktalternativet" - varför just snabbaste fraktalternativet?
2. "Priset hann ändras till rätt pris 30min efter att jag lagt min order." - redan här verkar ju TS själv ha insett att priset var felaktigt?

Jag håller med om att det är dåligt skött av Non men har också viss förståelse för att de tror att han köpt i "ond tro" om de nu har läst den här tråden.

/Krille
Kan du inte skriva samma sak en gång till så har du skrivit samma sak 43 gånger och det blir ju en upprepning/sida och det är ju en liten mile stone i sig..... (y) ..... :thumbdown: :eek:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.